הבורסה בת"א | סיקור שוטף

התמתנו העליות בת"א בנעילה: מדד הבנקים עלה ב-1.8%, אלקטריאון זינקה ב-5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל • אנלייט אנרגיה איבדה 3.5% במחזור גבוה, טבע ירדה ב-2.5%, אלביט מערכות איבדה 2%, נובה זינקה ב-6.4%, פתאל קפצה ב-6.5%

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שהתמתנו לקראת סגירה של המסחר. מדד ת"א 35 עלה ב-0.5%, מדד הבנקים עלה ב-1.8%. 

אנלייט אנרגיה איבדה 3.5% במחזור גבוה, טבע ירדה ב-2.5%, אלביט מערכות איבדה 2%, נובה זינקה ב-6.4%, פתאל קפצה ב-6.5%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

17:00

"לאחר בחינה מואצת", משרד הבריאות אישר לחברת אנלייבקס  להתחיל בניסוי קליני שלב 2 ב-Allocetra לטיפול בחולי קורונה במצב קשה וקריטי, כך דיווחה החברה. 

16:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שהתחזקו בשעה החולפת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.9% ומדד הבנקים מטפס ב-2.1%. 

אנלייבקס מזנקת ב-12%. אלקטריאון ב-4%. אנלייט אנרגיה שבלטה בעליות בימים האחרונים רושמת מימוש של 2.9% במחזור גבוה. אלביט מערכות מאבדת 1.8% ואו פי סי אנרגיה יורדת ב-1.4. 

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-900 מיליון שקל.

 14:30

מגמה חיובית בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-626 מיליון שקל. 

מניות הבנקים בולטות לחיוב, בהובלת מזרחי טפחות , לאומי  והבינלאומי. 

13:05

עליות קלות בבורסה. מניית אנלייבקס  בולטת בעלייה של כ-12% במחזור גבוה ומושכת איתה את הדסית ביו  לעלייה חדה. 

עוד בולטות בעליות מניות אוגווינד , מגדל , ויקטורי, הראל וכלל ביטוח. 

11:10

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מתקדם בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.7%. מחזור המסחר מסתכם ב-181 מיליון שקל. 

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי "צפויה ירידה חדה בפעילות בפתיחת הרבעון הרביעי בעקבות הסגר המחודש. אין עדיין אומדנים מהימנים על היקף הפגיעה בפעילות הכלכלית ב-3 השבועות האחרונים. המהירות בה ההגבלות יוסרו תקבע את גודל הנזק. להערכתנו, על רקע הפגיעה הקשה בפעילות הכלכלה לצד התחזקות השקל והציפיות הנמוכות לאינפלציה, בנק ישראל ינקוט בהרחבה מוניטארית נוספת בישיבה הקרובה (ב-22 באוקטובר) - יוריד את הריבית באופן סמלי לרמה אפסית ויגדיל את תוכנית רכישת אגרות החוב הממשלתיות". 

10:05

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה קלה סביב 3.388 שקלים והאירו נחלש בכ-0.3% סביב 3.98 שקלים.

עליות בולטות נרשמות במניות נובה, לייבפרסון ואיתמר מדיקל. 

מניית אלקטריאון  עולה בכ-3% לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי סיימה בהצלחה ניסוי טעינה אלחוטית דינאמית בשבדיה, במסגרתו הועברה אנרגיה בהספק של 100 קילוואט מהכביש החשמלי האלחוטי שפיתחה החברה למצבר שהותקן במשאית חשמלית שצוידה בארבעה מקלטים של החברה. 

קבוצת אשטרום  דוחה את מועד הקיבול האחרון של הצעת הרכש שהגישה למניות אשטרום נכסים ממחר (ה') ל-26 באוקטובר ובוחנת את תיקון הצעת הרכש, כלומר את שיפור ההצעה לבעלי המניות מקרב הציבור. שיפור ההצעה נדרש בעקבות זינוק חד שרשמה מניית אשטרום נכסים בשבועיים האחרונים ושהוביל פער שלילי של 65 מיליון שקל לבעלי המניות מקרב הציבור, במקרה של היענות להצעת הרכש.

08:00  

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. קבינט הקורונה אישר את הארכת הסגר

קבינט הקורונה אישר אתמול בערב בהצבעה כי תקנות הסגר יוארכו עד ליום ראשון בחצות. דיון נוסף יתקיים ביום חמישי ובמהלכו בכפוף לנתוני התחלואה עשויים השרים לאשר החרגות בעיקר באשר לפתיחת עסקים. במהלך הדיון בקבינט הערב יצא שוב שר האוצר ישראל כץ נגד המשך הסגר במתכונת הנוכחית שמגבילה את פתיחת העסקים . " אני מציע לקבל החלטה ביום חמישי על פתיחת העסקים ביום חמישי שלא מקבלים קהל. אנחנו יכולים להגיע לסגר חלקי", אמר השר כץ בדיון .

2. צפי לפתיחה מעורבת 

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר במגמה מעורבת, בהמשך לירידות קלות שנרשמו אתמול בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס איבד 0.5%, מדד S&P 500 ירד ב-0.56% והנאסד"ק ננעל בירידה של 0.1%, לאחר שנסחר במהלך היום בתנודתיות ועבר בין עליות לירידות לסירוגין.

3. מגמה מעורבת באסיה, עליות בחוזים

בבורסות אסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

בזירת המאקרו, באירופה יתפרסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט, שצפוי לעלות ב-0.8%. בארה"ב יתפרסם מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש ספטמבר, שצפוי לרשום עלייה של 0.2%. 

4. פערים מעורבים במניות הדואליות 

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. טבע  חוזרת עם פער ארביטראז' שלילי של 1.7%, איי.אפ.אפ, פריגו ואלביט עם 1%; לייבפרסון  שבה עם פער חיובי של 3.2% ונובה  עם 8.4% כך שהן צפויות לעלות היום. 

נובה הודיעה אתמול כי תוצאות הרבעון השלישי צפויות לעקוף את התחזית שמסרה בעבר. נובה ציינה כי הרבעון השלישי הסתיים עם הכנסות של 68-70 מיליון דולר, בעוד שהתחזית המקורית הייתה ל-58-66 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה יגיע לטווח של 51-56 סנט, לעומת התחזית שהייתה ל-34-47 סנט. הדוחות יפורסמו ב-12 בנובמבר. 

5. דלק קידוחים מוותרת על זכות הווטו

אתמול ננעל המסחר בבורסה בירידות: מדדי ת"א 35 ות"א 125 איבדו 0.6% ומדד ת"א 90 נחלש ב-0.8%. מבין המדדים הענפיים בלטו בירידות מדד הנפט והגז שאיבד 2.6%, ומדד הבנקים שירד ב-0.9%. בצד החיובי, מדד ביומד עלה ב-1%.

סאפיינס  הודיעה בלילה כי היא מתכננת לגייס כ-100 מיליון דולר בהנפקת מניות. 

דלק קידוחים , השותפה במאגר הגז "תמר" , הודיעה בערב לממונה על התחרות עו"ד מיכל הלפרין כי היא "מאיינת" את זכות הווטו שיש לה במאגר, זכות המאפשרת לה למנוע משותפים אחרים במאגר להתקשר בהסכמים למכירת הגז ממנו. ההודעה באה זמן קצר לאחר שהלפרין איימה להטיל סנקציות מנהליות אישיות נגד מנהלים בדלק קידוחים, על-רקע אי הסרת זכות הוטו. דלק קידוחים מחזיקה ב-22% מהזכויות במאגר תמר אך לפי מתווה הגז היא חייבת למכור את החזקותיה במאגר "תמר" עד לסוף 2021.