הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה בעליות קלות; סלקום קפצה ב-13.4%, סלע נדלן ב-8%

מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל • מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה של 1.2% • סלקום דיווחה כי לא קיבלה את התשלום החודשי מאקספון  • סלע נדלן זינקה על רקע רצונה של מבנה לרכוש השליטה בחברה

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה ננעל בעליות. מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 ננעל בעלייה של 1.2% . מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו מניות סלקום, מג'יק, פרטנר, אלוני חץ  וגזית גלוב.

אנרג'יאן  ובזן  קפצו על רקע עלייה חדה במחירי הנפט בעולם. 

16:15

נמשכות העליות בבורסה במקביל למגמה חיובית בבורסות אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט. מדד ת"א 35 עולה בכ-0.9% מחזור המסחר מסתכם בכ-1.55 מיליארד שקל. 

בלאומי פרטנרס מגיבים לפרסום תוצאות חילן ומג'יק ומציינים כי "דו"חות מג'יק לרבעון היו טובים ושיקפו צמיחה בשורה העליונה והתחתונה. החברה העלתה את התחזית השנתית שלה וכעת היא צופה לטווח מכירות של 358-365 מ' דולר לכל שנת 2020, המשקף תחזית טובה לרבעון הבא, הגבוהות מממוצע תחזיות השוק. לחברה קופת מזומנים אשר יכולה לאפשר לה לבצע רכישות, ואנו מאמינים כי היא תמשיך לבצע רכישות גם בעתיד בהיקפים קטנים ובינוניים. אנו מעדכנים את מחיר היעד ל-14.5 דולר למניה, מחיר המשקף אפסייד של כ-14.3% ביחס למחיר השוק, בהמלצת תשואת יתר".

ביחס לחילן  אומרים כלכלני לאומי פרטנרס כי " תוצאות הרבעון שיקפו את השפעת הקורונה, שבאו לידי ביטוי בירידה מתמשכת בהכנסות הרבעוניות בתחום השכר, תשתיות מחשוב ושיווק מוצרי תוכנה. הרווח התפעולי הרבעוני הצביע על ירידה לעומת רבעון קודם אך מנגד על עליה לעומת רבעון מקביל אשתקד, בעיקר הודות לשיפור ברווח הגולמי ושיעורו (הודות לאיחוד Payday). אנו מעניקים מחיר יעד של 153.7 שקל למניה בתשואת שוק".

14:35

מתחזקות העליות בבורסה בעקבות הודעתה של חברת מודרנה, שמזנקת בכ-16% בטרום מסחר, על רקע הודעתה על הניסוי המוצלח בחיסון לקורונה. ההודעה מספקת רוח גבית למדדים המניות בעולם. החוזים העתידיים שעלו בכ-1% הגבירו את העליות לעד 1.7%; באירופה הקאק מזנק בכ-2.2% ובת"א מדד הדגל קופץ ב-1.5%.

סלע נדלן  מזנקת על רקע רצונה של מבנה  לרכוש השליטה. מדד נדל"ן מניב קופץ בכ-3%.

13:50

מניותיהן של סלקום  ופרטנר  מזנקות בהמשך להודעתה של סלקום כי לא קיבלה את התשלום החודשי של אקספון בגין שימוש ברשת. בשוק התקשורת רווי התחרות קשיים של אחת השחקניות מטיבה עם האחרות, שכן יציאה של שחקן תפחית את התחרות ותסייע לרווחיות החברות שתיוותרנה בשוק.

התוצר בישראל ברבעון השלישי צמח בקצב של 8.4% (או 37.9% בשיעור שנתי), מעל להערכות המוקדמות הודות להתאוששות המהירה של הצריכה הפרטית (44%) ויצוא הסחורות והשירותים (עם זינוק חריג ותמוהה של 200% ביצוא היהלומים). עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים אמר כי "למרות הצמיחה המהירה היא לא מספיקה לפצות על האובדן במחצית הראשונה של השנה, כך שהתוצר נמוך ב-1.4% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. יחד עם זאת, בהשוואה בינלאומית מצבה היחסי של ישראל טוב ממרבית המדינות המפותחות.

"בעקבות הפרסום, אנו מעדכנים את תחזית הצמיחה השנה למינוס 3.5% (מינוס 5% באומדן הקודם), ו-4.4% ב-2021 (בהנחה שהחיסון יופץ במחצית השנייה של השנה).
הנתון גם תומך בדעתנו שבנק ישראל ייקח הפוגה ארוכה לפני שישקול הרחבה נוספת, במיוחד לאחר ההרחבה בהודעה הקודמת והדיווחים על ההתקדמות בפיתוח החיסון", מסר קליין.

11:20

המסחר בבורסה מתנהל בעליות בדומה לסנטימנט בעולם. מג'יק בולטת בעלייה של 7.5% אחרי הדוחות. מג'יק דיווחה הבוקר על עלייה של 11% בהכנסות לכ-95 מיליון דולר, על רווח נקי של 9.5 מיליון דולר (עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד).

מנייה בולטת נוספת במסחר היא סלע נדלן שעולה בשיעור של 7% על רקע רצונה של מבנה לרכוש השליטה.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות. מדד ת"א 3 מטפס ב-0.6%, ת"א 90 עולה ב-1% ומדד הבנקים קופץ בכ-0.7%.

ברנד  תעשיות תתמזג עם מרגל מערכות שבבעלות אסא גלעדי ולירן גלעדי, בדרך של רכישת פעילותה של מרגל מערכות על ידי ברנד, והקצאת מניות ברנד לבעלי השליטה במרגל. לאחר המיזוג וההקצאות המבוצעות במסגרת העסקה תחזיק משפחת גלעדי בכ-60% ממניותיה של ברנד וקרן קדמה (KCPS) תחזיק בכ-24% ממניות ברנד והציבור יחזיק בכ-16%. בטרם מועד ההשלמה, תבצע ברנד גיוס בסך של כ-5 מיליון שקל. רוסאריו קפיטל שימשה כבנקאי ההשקעות בעסקה לעסקה.

09:30

חברת חילון דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי מהן עולה כי ההכנסות נותרו על 390 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עלה ב-10% ל-38.8 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה ב-10.7% לכ-27.4 מיליון שקל.

צים חתמה לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הסחר המקוון עליבאבא לרכישה ישירה של הובלה ימית דרך הפלטפורמה של Alibaba.com באמצעות טכנולוגיה של חברת ההזנק לדינגו (Ladingo).

קופיקס דיווחה על עלייה של 4% בהכנסות הרבעון השלישי של השנה לעומת המקביל אשתקד ל-74 מיליון שקל. ההכנסות בתחום המרכולים טיפסו ב-29% לכ-56 מיליון שקל. ההפסד המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי הסתכם בכ-0.9 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-0.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד נבע בעיקר מהירידה בהיקפי הפעילות של בתי הקפה כתוצאה מהשפעת התפשטות נגיף הקורונה, וכן מהכרה בהוצאות חד פעמיות בנטו בסך של כ-1.1 מיליון שקל המיוחסות לסגירת בתי קפה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, לגידול בחובות מסופקים ולירידת ערך מלאי בעקבות השפעת נגיף הקורונה.

אינטר תעשיות הודיעה כי שטייניץ-לירד הנדסת תאורה בע"מ, חברה נכדה בשליטת החברה (88%), חתמה על הסכם למכירת פעילות שטייניץ-לירד, במצבה כפי שהיא (AS-IS) בתמורה לכ-22 מיליון שקל במזומן. עם השלמת ההסכם, החברה צפויה לרשום תזרים בסך העולה על 22 מיליון שקל, רווח בהיקף של כ-4 מיליון שקל וכן פוטנציאל לרווח עתידי מותנה בגין פרויקטים נותרים. העסקה מותנית באישור הממונה על התחרות. 

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. בשוק המקומי: צפי לפתיחה חיובית בעקבות העולם

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה המקומית צפוי להיפתח הבוקר בעליות בדומה לסנטימנט החיובי מעבר לים. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט קופצים בשעת בוקר מוקדמת זו, וזאת כהמשך למומנטום החיובי שנרשם בשבוע שעבר לאחר הודעתה של פייזר על הצלחה בניסוי בחיסון לקורונה. עיני השוק נשואות לחברות נוספות, כמו מודרנה, שאמורות לפרסם את תוצאות ניסויים דומים. כמו כן, בשעה זו השווקים באסיה קופצים על רקע פרסום נתוני ייצור חיובים בסין (בהמשך).

2. מדד המחירים לצרכן באוקטובר: בגבול התחזיות העליון

מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר עלה ב-0.3%, כך פרסמה אמש הלמ"ס. עלייה עונתית במחירי המזון (0.4%) במחירי הירקות הטריים (3.9%) ובמחירי ההלבשה (תחילת עונת החורף) תרמו למדד הגבוה. התחזיות של האנליסטים היו לעלייה של 0.3%-0.1% לאחר שמדד ספטמבר ירד ב-0.1%.

לאחר פרסום המדד עומד קצב האינפלציה מתחילת השנה על מינוס 0.4% וב-12 החודשים האחרונים (אוקטובר-אוקטובר) ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.8%. לדברי עפר קליין מהראל: "המדד הגבוה יחסית לא משנה את הערכתינו שבנק ישראל ייקח הפוגה ארוכה לפני שישקול הרחבה נוספת, במיוחד לאחר ההרחבה בהודעה הקודמת והדיווחים על ההתקדמות בפיתוח החיסון".

3. מאקרו עולמי: נתוני ייצור תעשייתי בסין מעל לצפי

הייצור התעשייתי בסין בחודש אוקטובר עלה ב-6.9%, לעומת הצפי לעלייה של 6.5%, מה שמצביע על חזרתה של סין לקצב ההתאוששות ממשבר הקורונה. שיעור האבטלה בסין עומד על 5.3%. ביפן פורסמו נתוני צמיחה מעודדים של 5% ברבעון השלישי של השנה, מעל לצפי שהיה לקריאה של 4.4%. נתוני המאקרו החיוביים דוחפים את המדדים באסיה לעליות נאות. הניקיי היפני קופץ ב-2%, שנחאי עולה ב-1%, ואסיה דאו ב-1.5%.

4. עונת הדוחות לרבעון השלישי מגיעה לישורת האחרונה

בשוק המקומי החברות חילן ומליסרון יפרסמו דוחות לרבעון השלישי של 2020. מג'יק דיווחה הבוקר על עלייה של 11% בהכנסות לכ-95 מיליון דולר, על רווח נקי של 9.5 מיליון דולר (עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד). דוחות בנק לאומי, חברות המזון וחברות הנדל"ן כמו עזריאלי יפורסמו בהמשך השבוע. בוול סטריט היום יפרסמו החברות טייסון פודס, באידו, וסלזיון. מחר NIO שספגה ירידות חדות בימים האחרונים בצל המלצה שלילית של גוף המחקר סיטרון תפרסם דוחות.

5. נדחית סגירת עסקת דלק ישראל רפק

במסגרת העסקה עליה חתמה דלק ישראל בחודש יוני האחרון על מזכר הבנות למכירת שתי חברות ייעודיות אשר בבעלותן תחנות כוח הממוקמות בשטח מתקן ההתפלה שורק 1 ובשטח מתקן ההתפלה אשקלון, דלק הודיעה לבורסה אמש על דחיית מועד הסגירה לבקשת הרוכשת. לפי ההסכם שנחתם בזמנו, התחנות נמכרו תמורת 367.5 מיליון שקל לחברת רפק אנרגיה, כאשר סכום של 307.5 מיליון שקל ישולם במועד השלמת העסקה והיתרה בסך של 60 מיליון שקל תשולם בתום שנה ממועד ההשלמה, בתוספת ריבית שנתית של 2% צמודה למדד המחירים לצרכן. הצדדים חתמו על תוספת להסכם במסגרתה נקבע כי המועד האחרון לקיום התנאים המתלים לביצוע עסקת תחנות הכוח נדחה ל-31 לדצמבר 2020, ואף עשוי לבקשת הרוכשת להיות מוארך עד ה-31 לינואר 2021, ותמורת העסקה תישא ריבית כבר מה-5 לנובמבר השנה.