הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבנקים דחפו את ת"א לעליות; דלק זינקה ב-13%, הראל ב-5.4%

מדד ת"א 35 עלה ב-1%, ת"א 90 ב-1.35% ומדד הבנקים זינק ב-2.2% • היום לא יתקיים מסחר בניו יורק • מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.82 מיליארד שקל

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב נעל בעליות שהתחזקו לקראת הסגירה. מדד ת"א 35 עלה ב-1%, ת"א 90 קפץ ב-1.35% ומדד הבנקים זינק ב-2.2% על רקע דבריו של המפקח על הבנקים כי ייתכן ויתאפשר לבנקים לשוב ולחלק דיבידנדים עוד השנה.

דלק בלטה בעליות של 13.2% זה היום השני ברציפות על רקע העלייה של מחיר הנפט. אלטשולר שחם גמל קפצה ב-5.9, ויקטורי עלתה ב-4.1%, הראל עלתה ב-5.4%.

מחזור המסחר הסתכם ב-1.82 מיליארד שקל.

16:34

מניות הבנקים דוחפות את הבורסה לעליות, וזאת בהמשך לדבריו של המפקח על הבנקים אבידן כי בנק ישראל עשוי לבחון היתר לבנקים  לשוב ולחלק דיבידנדים עוד השנה.

מנייתה של מנורה מבטחים החזקות מזנקת ב-13% בהמשך להשקעה הצפויה של אלייד החזקות במנורה מבטחים פנסיה וגמל. אייל דבי, מנהל דסק אנליזה בלאומי שוקי הון, אמר כי "הסכם ההשקעה עם אלייד החזקות הציף עובדה מובהקת וידועה - מניית מנורה מבטחים החזקות זולה, במידה מוגזמת ובלתי סבירה". לדברי דבי השווי הכלכלי של מנורה מבטחים, שנסחרת כעת לפי שווי של 4.1 מיליארד שקל, צריך לנוע בטווח של 5-5.3 מיליארד שקל.

14:20

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שהתחזקו בשעה החולפת. מדד ת"א 35 עולה ב-0.8%, ת"א 90 מטפס בשיעור דומה, מדד הבנקים מזנק ביותר מ-3% על רק הקלות בחלוקת דיבידנד מצד הרגולטור.

לאחר הקפאה של חלוקת דיבידנדים על ידי הבנקים שהוחל בה אשתקד בעקבות פרוץ משבר הקורונה, ייתכן והבנקים בישראל יורשו לחזור לחלק דיבידנדים ולבצע רכישות עצמיות של מניות, עוד במהלך השנה הנוכחית. כך אמר היום המפקח על הבנקים יאיר אבידן בראיון לבלומברג, שבמסגרתו אמר כי החזרה לחלוקת דיבידנד תיבחן ברמה הפרטנית כש"אנו עדיין דנים בנושא".

דלק מובילה את העליות גם היום ומזנקת ב-10%. מניות הבנקים פועלים ולאומי קופצות ביותר מ-3%. 

מחזור המסחר מתקרב למיליארד שקל.

13:30

לירן לובלין, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בסקירה שפרסם כי "תחזית תזרים המזומנים של אנרג'יאן  תומכת בשווי המאגרים כריש ותנין שווי המאגר כפי שהוא נגזר ממודל הערכת השווי שלנו עומד על 3.5 מיליארד דולר בניכוי חוב נטו נכון לסוף שנת 2020 בהיקף של 1.2 מיליארד דולר ובניכוי התשלום בגין רכישת חלקה של קרוג'ן במאגרים כריש ותנין גוזרים שווי חברה של כ-2 מיליארד דולר 10% בלבד מתחת לשווי השוק של החברה וזאת מבלי להביא בחשבון את השווי של נכסי אדיסון והנכסים ביוון".

"אנו סבורים כי בנקודת הזמן הזו ונוכח רמת הוודאות של התזרים העתידי של המאגרים כריש ותנין קיים בסיס איתן לשווי בו נסחרת החברה ומהווה חשיפה סולידית ואיכותית לסקטור הגז בישראל", כותב לובלין.

11:05

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-267 מיליון שקל.

קבוצת דלק מטפסת בעוד כ-8% ומשלימה התקדמות של 120% בשלושה חודשים.

עליות חדות רושמות ברנמילר , נתנאל גרופ , מיט-טק  ובונוס. 

האנליסט דוד גבאי מאקסלנס פרסם היום עדכון לסקירתו על מניית שיכון ובינוי . "ההתאוששות המהירה בסקטור המגורים בישראל ובאירופה, ביחד עם הפריחה בתחום התשתיות והאנרגיה מובילים אותנו לעדכן את השווי של שיכון ובינוי ובהתאם אנחנו מעלים את מחיר היעד", כותב גבאי. מחיר היעד החדש שלו למניה עומד על 24.1 שקל, גבוה בכ-24% ממחירה בבורסה. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה.

עליות בולטות רושמות קבוצת דלק, דלק קידוחים , רציו , באטמ, ביג ועזריאלי. 

הום ביוגז  העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לשוק הפרטי והמוסדי הודיעה היום כי חתמה על שני הסכמי הפצה בלעדיים חדשים. הראשון עבור מפיץ באחת ממדינות הודו בהיקף מינימאלי של כ- 720 אלף דולר. ההסכם השני עבור מפיץ במספר מדינות איים הנמצאות באוקיינוס השקט בהיקף מינימאלי של כ-320 אלף דולר. שני ההסכמים נחתמו לתקופה של 36 חודשים ובמקרה של אי עמידה בהיקפים המינימאליים החברה תהיה רשאית לבטלם.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות בפתיחה

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה צפוי להיפתח במגמה חיובית. זאת על רקע עליות בבורסות אסיה ומגמה חיובית במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל חופשת "יום הנשיאים".

אתמול ננעל מדד ת"א 35 בירידה של 0.1%, מדד הבנקים איבד 0.4% ומנגד מדד ת"א 90 טיפס ב-0.6%. שגריר זינקה ב-16.3% על רקע ההודעה כי החברה מגייסת 30 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים. קבוצת דלק   המשיכה במסע ההתאוששות שלה וקפצה בעוד 7.1%. 

2. עונת הדוחות: גילת וטאואר יפרסמו דוחות

במסגרת עונת הדוחות ל-2020 צפויות לפרסם בימים הקרובים תוצאות החברות גילת , טאואר , אופקו  ונובה.

3. הביטקוין נחלש

הביטקוין נסחר כעת ברמה של 47,000 דולר לאחר שאתמול טיפס מעל לרמת 49,000 דולר, שיא חדש. 

4. הנפט ממשיך לעלות

הנפט ממשיך לטפס גם היום, מה שצפוי להעניק תמיכה לסקטור הנפט והגז בת"א היום. חוזה ברנט רשם עלייה של כ-2% לרמה של 66.6 דולר לחבית ומשלים התקדמות של 45% בשלושה חודשים.

הזהב נסחר היום ביציבות סביב 1,822 דולר לאונקיה והכסף בעלייה של כ-1% סביב 27.6 דולר לאונקיה. 

5.  "הבנקים המרכזיים לא יגיבו לעליית האינפלציה"

ולסיום, התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ממשיכה לעלות ועומדת כעת על 1.21%. כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי "הציפיות לאינפלציה במגמת עלייה בכל העולם, וגם בישראל. אנו העלינו את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה לשיעור של 0.8% בעקבות עליית מחיר הנפט". היום, אגב, תפרסם הלמ"ס (ב-18:30) את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר. 

"הבנקים המרכזיים לא יגיבו לעליית האינפלציה וזה אומר ריביות ריאליות שליליות יותר. עד כמה הבנקים המרכזיים יהיו סבלניים לאינפלציה גבוהה יותר קשה לדעת, כיוון שיעדי האינפלציה הפכו לגמישים מאוד. הפד מתכוון לפצות על האינפלציה הנמוכה בעבר באינפלציה גבוהה מהיעד בעתיד, אבל אם לדוגמה הוא מתכוון לפצות רק על שנה אחת של אינפלציה נמוכה מהעבר, אז כבר בשנה הבאה הוא יכול להעלות ריבית (תרחיש פחות סביר כרגע). מכל מקום בנק ישראל לא יהיה הראשון להגיב כאן, גם בגלל לחצי הייסוף וגם בגלל שהאינפלציה אצלנו נמוכה", כותבים בהפועלים.