מהרשת לעולם האמיתי: כך תמנפו קהילות מקצועיות

קבוצות מקצועיות ברשתות החברתיות הן הגילדות החדשות. כך תשתמשו בהן נכון כדי להרחיב את הנטוורקינג גם מחוץ להן • ניהול וקריירה

הטיפ השבועי
הטיפ השבועי

 תקופת הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה. מנהלים ועובדים כאחד נאלצים לעכל שינויים מהירים ולהסתגל אליהם תוך כדי תנועה. איך מנהלים ומתנהלים בעולם כזה? במדור החדש "ניהול וקריירה" נציג בפניכם את מיטב המומחים שיציעו דרכים להתמודד עם עולם העבודה המשתנה, או לכל הפחות ייתנו לנו כמה נקודות למחשבה 

ברשתות חברתיות כמו לינקדאין, פייסבוק, וואטסאפ וטלגרם יש היום אינספור קהילות וקבוצות מקצועיות, והן דרך מעולה ללמוד על חידושים, לקבל מידע על קורסים והכשרות, לשפר מיומנויות, ובעיקר להכיר ולהיחשף באופן מקצועי - על מנת שהזדמנויות יגיעו אליכם. איך ממנפים את הקהילות ברשתות לקשרים מקצועיים מחוץ להן? הנה כמה טיפים.

1. שמרו על קשר אישי. אם פונים אליכם, מומלץ להגיב באופן אישי לפנייה ולהושיט יד בבקשות לסיוע מתוקף תפקידכם ומומחיותכם. אם אתם אלה שמעוניינים להעמיק קשר מקצועי עם אדם מסוים, פנו אליו בפנייה אישית עניינית, קבעו שיחה או פגישה ושמרו על קשר אישי שוטף בקהילה.

2. היו ערניים. החברים בקהילות המקצועיות מעדכנים בהן על וובינרים ומיטאפים, וגם מספרים על קבוצות ווטסאפ וטלגרם רלוונטיות. כמו כן, אפשר להיחשף בהן למשרות שמעלים מנהלי גיוס ולהזדמנויות עסקיות .

3. הורידו אפליקציות עדכון. יש אפליקציות כמו MeetUp שמעדכנות באופן תדיר על וובינרים ומפגשים. אפשר להגדיר בהן את תחומי העניין, כך שתדעו בזמן אמת ותוזמנו לאירועים רלוונטיים.

4. הוובינר נגמר? אל תסגרו מיד. בהרבה מקרים בסיום הוובינר יש התייחסויות מצד המשתתפים, ונוצר דיון. אם אתם בתוך האפליקציה שהורדתם, אתם חשופים לכך, וזאת הזדמנות ליצור קשרים חדשים.

המעבר בין הנטוורקינג ברשת לנטוורקינג מחוץ לה, תוך שליטה על התכנים שחושפים את המקצועיות והאנושיות שלכם, יאפשר לכם להתבסס כחברי קהילה מעניינים.

שירה בורנשטיין / צילום: אולגה כץ
 שירה בורנשטיין / צילום: אולגה כץ

הכותבת היא מומחית למיתוג וקריירה בעידן הרשתות, בעלת תואר שני בלימודי עבודה מאוניברסיטת תל אביב וותק של 16 שנה במשאבי אנוש. חיה ונושמת את שוק העבודה ולינקדאין