הקבלן הכי עשיר: יגאל דמרי כבר "שווה" יותר מ-2 מיליארד שקל

לצד הרווחים הגדלים מעסקי הבנייה, יזם הנדל"ן הוותיק פועל לגיוון עסקיו, ושמו נקשר לאחרונה ללא מעט עסקאות רכישה של חברות בקשיים

יגאל דמרי, מנכ"ל י.ח דמרי / צילום: איל יצהר
יגאל דמרי, מנכ"ל י.ח דמרי / צילום: איל יצהר

לצד הדוחות הכספיים החיוביים שפרסמה בימים האחרונים חברת הנדל"ן י.ח. דמרי , אשר נחשבת לאחת מיזמיות הנדל"ן למגורים הבולטות בישראל, מניית החברה נהנית, כמו רבות אחרות בתחום הבנייה, מסנטימנט חיובי זה תקופה ארוכה.

המגמה החיובית במניה באה לידי ביטוי בזינוק של כ-125% מרמת השפל השנתית שלה שנקבעה בחודש יולי האחרון, והיא משקפת לחברת הבנייה שווי נוכחי של כ-3.5 מיליארד שקל. נסיקת המניה הופכת את בעל השליטה בחברה, יגאל דמרי, לאחד הקבלנים העשירים בישראל, עם החזקות של כ-63% מהונה של דמרי, בשווי שוק נוכחי של כ-2.2 מיליארד שקל.

מלבד הרווחים "על הנייר", דמרי בעצמו ניצל באחרונה את נסיקת השווי של מניית החברה שבשליטתו, ובסוף שנת 2020 מכר נתח של כ-2% מהון החברה תמורת כ-54 מיליון שקל. המכירה נעשתה לפי מחיר מניה הקרוב ל-142 שקל - ומאז המשיכה המניה לנסוק, כך שכעת היא מתקרבת ל-190 שקל - גבוה ביותר מ-30% ממחיר המכירה של דמרי.

מגוון ומתעניין בחברות בקשיים

בד-בבד פועל יזם הנדל"ן הוותיק והנזיל לגיוון עסקיו, ושמו נקשר לאחרונה ללא מעט עסקאות רכישה של חברות בקשיים אותן זיהה כהזדמנויות. האחרונה מהן קשורה לרשת קמעונות המזון יינות ביתן הנתונה בקשיים, שדמרי סיכם על העמדת הלוואה עבורה בהיקף של מאות מיליוני שקלים. טרם לכך היה דמרי אחד המתמודדים המובילים על רכישת חברת התעופה ישראייר, ועוד לפני כן לקח חלק במרוץ לרכישת אפריקה ישראל במסגרת הסדר חוב. 

עיקר עיסוקה של י.ח דמרי מתרכז ב"רכישת קרקעות ובייזום, תכנון, פיתוח ובנייה של פרויקטים למגורים על הקרקעות שנרכשו, ובשיווק ומכירה של דירות מגורים שנבנו", מוסבר בחברה. בסיכום 2020 הציגה דמרי שיפור של 14% בהכנסותיה ל-1.1 מיליארד שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי עלה ב-11% ועמד על 153 מיליון שקל.

בדוחותיה משקפת דמרי את מצבם החיובי של יזמים בשוק המגורים בארץ, כשהיא מדווחת כי "שנת 2020 התאפיינה במגמת גידול בביקושים, בהיקפי המכירות ואף עלייה מתונה במחירי המכירה בחלק מהפרויקטים. זאת למרות משבר נגיף הקורונה, אשר פגע בהיקפי המכירות בעיקר בחודשים מרץ ואפריל 2020".