הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות: ת"א 35 קפץ בכ-1%; דלק צנחה בכ-8%

מדד הבנקים טיפס ב-1.5%, מדד ת"א 35 עלה ב-0.9%, ומדד ת"א 90 הוסיף 0.4% • אלביט מערכות זכתה בחוזה ביוון בהיקף של כ-1.65 מיליארד דולר ל-20 שנה • אורמת בלטה בעליות של 7.2%, שיכון ובינוי זינקה ב-5.7%, ביומיט פוד זינקה ב-34%

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

16:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה ננעל בעליות בהובלת מדד הבנקים שטיפס ב-1.5%. מדד ת"א 35 עלה ב-0.9%, ומדד ת"א 90 הוסיף 0.4% לערכו.

דלק צנחה ב-7.9% ברקע לפיטורי רואי החשבון המבקרים שלא הסכימו להסיר את הערת העסק חי מהדוחות.

אורמת בלטה בעליות של 7.2%, שיכון ובינוי זינקה ב-5.7%, ביומיט פוד זינקה ב-34%.

הלמ"ס עדכנה את נתוני התוצר ל-2020 מטה מהתכווצות של 2.4% בקריאה הראשונית להתכווצות של 2.6% באומדן השלישי.

מחזור המסחר הסתכם בכ-838 מיליון שקל.

13:15

בשוק האג"ח נרשמות היום עליות של כ-0.4% בממשלתיות השקליות הארוכות. מדדי התל בונד המרכזיים מטפסים ב-0.2%-0.3%. 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה את האומדן השלישי והסופי לנתוני הצמיחה של המשבר ב-2020, ולפיו תוצר המשק התכווץ ב-2.6% בשנת משבר הקורונה, וזאת לעומת התכווצות של 2.4% כפי שפורסם באומדן הקודם. עדיין מדובר בנתון טוב בהרבה לעומת תחזית בנק ישראל שצפה כי התוצר צפוי להתכווץ ב-3.7%. בנוסף, המשק התכווץ בשיעור נמוך בהרבה בהשוואה למדינות ה-OECD.

11:00

עליות בולטות רושמות כעת מניות שיכון ובינוי , מיטרוניקס, ישראל קנדה ודמרי.

חברת סונוביה  עדכנה הבוקר כי סיימה בהצלחה את התאמתן של פורמולציות כימיות ביוצידיות (קוטלות בקטריות), המבוססות על חומרים פעילים המאושרים לשימוש במדינות האיחוד האירופאי, לשימוש וייצור באמצעות הטכנולוגיה האולטרה-סונית של החברה.
לאור האמור, ביום 18 באפריל חידשה החברה את השיווק והמכירה של מסכות המגן האנטי בקטריאליות - אנטי ויראליות במדינות האיחוד האירופאי, למעט צרפת.
בנוסף, על פי תוצאות מעבדה שקיבלה החברה ממעבדה מוסמכת ומוכרת באירופה, בדים שטופלו על ידי החברה נמצאו יעילים גם נגד המוטציה הבריטית של וירוס הקורונה ברמה של למעלה מ-99%.

שותפות המו"פ סמארט אגרו  ממנה את דגנית ורד למנכ"לית. דגנית היתה שותפה בקרן ההון סיכון Entrée Capita . לפני כן, עמדה בראש חטיבת המו"פ בחברת "הזרע" וכסגנית נשיא למחקר ופיתוח בחטיבת החומרים הפעילים ( API ) של פריגו. כמו כן, כיהנה בתפקידי ניהול בכירים בחברת אינטל.

10:00

שבוע המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-1% ומדד ת"א 90 רושם עלייה של 0.4%.

עליות בולטות רושמות מניות אורמת, אופקו, מזרחי טפחות , דיסקונט  ואזורים.

09:12

אלביט מערכות  דיווחה הבוקר כי משרד הביטחון הישראלי יקים באמצעות החברה מרכז בינלאומי לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, במודל בית הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי. במסגרת ההסכם אלביט מערכות תספק מטוסי אימון חדשים ותתחזק את כלל מערך טייסת האימונים לתקופה של כ-20 שנה. בנוסף, אלביט מערכות תספק אוויוניקת אימון מרובד חדשנית שתתוקן על מטוסי האימון, תספק סימולטורים מקושרים לטיסה, ומערך של תחנות אימון קרקעיות וכן מערכות שליטה ובקרה על מנת לאפשר ניהול אפקטיבי של פעילות אימון הטיסה. העסקה בין המדינות (GTG) נאמדת בכ-1.65 מיליארד דולר. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות בפתיחה

לאחר שבוע מקוצר (יום המסחר האחרון היה ביום שלישי) שבוע המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה חיובית, לאחר עוד יום של עליות בוול סטריט ביום שישי האחרון. 

ול סטריט סיכמה שבוע חיובי נוסף, כששלושת המדדים העיקריים צברו כולם יותר מ-1%. ה-S&P 500 והדאו טיפסו ביום שישי לשיאים חדשים וסגרו שבוע חיובי רביעי ברציפות, הנאסד"ק רשם עליות במשך שלושה שבועות ברציפות. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו ביום שישי ב-0.5% ו-0.3% בהתאמה, הנאסד"ק עלה ב-0.1%.

2. המניות הדואליות יתמכו

מרבית המניות הדואליות חזרו עם פערים חיוביים מניו יורק. אורמת  עם 6.3%, אופקו 6.8%, נובה 1.2%, לייבפרסון 1% ופריגו  3.3% כך שהן צפויות לעלות היום. מנגד, טבע עם פער שלילי של כ-1.4%. 

3. בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי

בנק ישראל צפוי להשאיר מחר (הודעה תתפרסם ב-16:00) את שיעור הריבית במשק ללא שינוי. עם זאת עשויים בבנק המרכזי לפרסם עדכון לתחזית הצמיחה ולתוכנית לרכישת האג"ח.

ביום רביעי פרסמה הלמ"ס כי מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ עלה ב-0.6%, מעל לממוצע תחזיות האנליסטים בשוק שצפו עלייה של 0.5%. מתחילת השנה עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.8% ובשנים עשר החודשים האחרונים (מרץ 2021 לעומת מרץ 2020) עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.2%. הנתון הגבוה בחודש מרץ סימן את תחילתה של החזרה לשגרה ממשבר הקורונה, שבמובנים רבים עדיין רחוקה בשל שיבושים בהובלה הימית והאווירית, ההגבלות הבריאותיות והמשך מענקי חל"תים שמכביד על שוק העבודה.

4. עונת הדוחות מתקדמת

עונת הדוחות בוול סטריט תיכנס השבוע להילוך יותר גבוה, עת יפרסמו תוצאות מספר חברות מרכזיות, ביניהן קוקה קולה, נטפליקס, אינטל, ג'ונסון אנד ג'ונסון וכמה חברות תעופה מובילות.

5. הביטקוין מתרסק

הביטקוין רושם כעת ירידה חדה של כ-9% ונסחר סביב 55,200 דולר.  דוג'קוין, מטבע קריפטו שנולד כבדיחה, זינק ב-7 הימים האחרונים ביותר מ-420% ובאלפי אחוזים מתחילת השנה. כעת הוא צונח ב-12% ל-27 סנט לאחר שבמהלך יום שישי האחרון זינק מעל 40 סנט למטבע אחד. לפני שנה הוא נסחר תמורת 0.002 דולר.