הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות: מדד ת"א 90 זינק ב-1.8%, גזית גלוב קפצה

מגדל תשקיע מאות מיליוני דולרים בפעילות של דוראל בארה"ב • מיטק הגישה בקשה להמחק מהמסחר בבורסה בתל אביב • שב"א הודיעה על מינוי איתן לב כמנכ"ל החברה

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:29

המסחר בבורסב בתל אביב ננעל בעליות בהובלת מניות השורה השניה. מדד ת"א 90 עלה ב-1.77%, ת"א 35 טיפס ב-0.5%.

גזית גלוב עלתה ב-5.75%, רבוע נדלן עלתה בכ-4.7%, מנגד בזן איבדה 3% בצל התקלה במפעליה של החברה. 

פרטנר עלתה ב-3.1%, נכסים ובנין הוסיפה 2.9% לערכה, מג'יק טיפסה ב-2.7%. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.74 מיליארד שקל.

16:13

המסחר בבורסה מתנהל בעליות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6%, מדד ת"א 90 מזנק ב-1.66%.

מיטק הדואלית הגישה בקשה להימחק מהמסחר בבורסה בתל אביב.

גילת  מזנקת על רקע ההודעה על הסכם אסטרטגי המוערך בעשרות מיליוני דולרים עם תאגיד ממשלתי גדול באסיה פסיפיק. שם הלקוח לא פורסם, אך גילת ציינה בהודעתה כי ההסכם כולל פוטנציאל התרחבות משמעותי עבור פרויקטים נוספים עם גופים ממשלתיים באזור. החוזה הוא לאספקת ומתן שירותי ניהול רב-שנתיים שיאפשר קישוריות עבור יישומים ברחבי אותה מדינה, כאשר גילת אחראית על הקמה ותפעול של הרשת שתספק כיסוי תקשורתי למגוון יישומים - בין היתר, שירותי תקשורת במקרי חירום, קישוריות ועוד.

חברת שב"א הודיעה על מינוי איתן לב כמנכ"ל החברה.

13:35

האנליסט שי ליפמן מווליו בייס פרסם המלצת "קנייה" למניית להב . "אנו מתרשמים מקצב הצמיחה, מביצוע העסקאות ומביסוס זרוע האנרגיה בחברה. השלמת רכישת דלק ישראל דרמטית עבור החברה ואנו מעריכים כי להב - בהנהגתם של אבי לוי, איליק רוז'נסקי וחוה זמיר טואף - תנצל את הפוטנציאל הלא ממומש בדלק ישראל ותשיא רווח לבעלי המניות, לצד המשך פיתוח הפעילות המניבה בגרמניה וביסוסה מחדש של זרוע אנרגיה ירוקה בישראל. בנוסף, החברה תנצל את הידע והניסיון של אלי להב לצורך פיתוח והשבחת הפעילות הקמעונאית בדלק וביסוס סופרים של מנטה גם מחוץ למתחמי התדלוק.

"אנו נותרים בהמלצת קנייה ומעדכנים את מחיר היעד ל- 6.66 שקל. המחיר מגלם אפסייד של כ- 63%, ונגזר מתחזית שלנו של FFO מייצג של כ- 113 מיליון שקל, לו בחרנו לתת מכפיל 14. הנפקה עתידית של החברות הבנות, בין אם באנרגיה הירוקה או בדלק נכסים תציף עוד ערך בעתיד, לא לקחנו זאת בחשבון. להערכתנו קיימת היתכנות כי מניית החברה תצורף במהלך השנה הקרובה למדד ת"א 125 בו היא ראויה להיכלל", כותב ליפמן.

11:50

חברת שירותי המחשוב מטריקס הודיע על רכישת 75% מחברת Medi Software מידי משה קליימן, מייסד ומנכ"ל החברה, עם אופציה לרכישת יתר המניות בהמשך. החברה הנרכשת היא ספקית בתחום הטכנולוגיה הרפואית בכל הנוגע לשירותי פיתוח תוכנה, פרטיות ואבטחת מידע, ביצוע פרויקטי רגולציה ועוד. היא הוקמה ב-2008, מעסיקה כ-30 עובדים ויש לה כ-30 לקוחות ובהם מכון השיקום של שיבא, מרכז החדשנות של קופ"ח כללית וחממת סנארה של טבע ופיליפס. סכום העסקה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בעסקה של מיליוני דולרים.

לאחר הרכישה תפעל החברה במטריקס תחת דליה רובינסון, נשיאת חטיבת הפינטק והדיגיטל ומנהלת החטיבה הבינלאומית.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר: "מטריקס ערה כל הזמן לתנודות השוק, לצרכי הלקוחות ולמגמות שמאפיינות את התעשייה. ענף הטכנולוגיה הרפואית נמצא בשנים האחרונות בצמיחה מואצת, וביתר שאת על רקע מגפת הקורונה. מטריקס פועלת מזה שנים ארוכות בשוק מערכות הבריאות ורואה בו שוק מטרה בעל שיעורי צמיחה גבוהים בשנים בקרובות. רכישת Medi Software מחזקת באופן משמעותי את הצעת הערך שלנו לשוק הטכנולוגיה הרפואית - קידום עסקינו לשיפור החיים של כולנו. Medi Software ומנהלי החברה מתאימים ל- DNA של מטריקס ואנו מזהים בה פוטנציאל גדול להרחבת הפעילות שלנו, באמצעות סינרגיה ושיתופי פעולה עם הפעילויות הקיימות של מטריקס בתחום בארץ ובארה"ב".

11:05

מדד ת"א 35 מטפס כעת בכ-0.3%, ומדד ת"א 90 עולה בכ-1.1%. עליות בולטות רושמות מיקרונט , קדימהסטם, מודיעין ופרוטליקס. 

בשוק האג"ח נרשמות ירידות של 0.1%-0.2% בממשלתיות השקליות הארוכות. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות קלות, כשמדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2%, ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.5%. 

חברת בזן  דיווחה כי עקב תקלה במתקן הפירום הקטליטי (ה-CCR), החברה נאלצה לעצור את המתקן והיא נערכת לביצוע תיקונים, אשר צפויים לארוך מספר שבועות. להערכת החברה, בהתבסס על המידע הקיים בידיה בשלב זה והערכתה את משך התיקון, אומדן אובדן הרווחים בתקופה בה יהיה המתקן סגור, הינו בין 20-30 מיליון דולר, כתלות במשך זמן התיקון וסביבת מרווחי הזיקוק.

בשוק המט"ח, הדולר מתחזק בכ-0.1% ל-3.25 שקלים, והאירו נחלש ב-0.4% ונסחר סביב 3.91 שקלים. 

09:40

חברת פרשמרקט  הודיעה כי תחלק דיבידנד בהיקף של כ-40 מיליון שקל. 

חברת הביטוח מגדל חתמה על מזכר הבנות עם דוראל אנרגיה להשקעה בפעילות של דוראל אנרגיה  בארה"ב. מתווה העסקה המתגבש, אשר כפוף עדיין לחתימה על מסמכי עסקה מפורטים, כולל השקעה בסכום של כ-110 מיליון דולר, מרביתו במזומן וחלקו בכפוף לעמידה באבני דרך, בתמורה ל-20% מהון החברה הבת של דוראל בארה"ב.

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול יום המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 רשם ירידה של כ-0.1%, ומדד ת"א 90 שמר על יציבות. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-531 מיליון שקל בלבד.

ירידות בולטות רשמו מניות פלוריסטם, אינפימר, נובה, קמטק ופרוטליקס. מנגד, עליות חדות רשמו אייסקיור מדיקל , סקופ  (שפרסמה דוחות), תדאה ומיקרונט. 

2. עונת הדוחות: סאפיינס, פריון ולייבפרסון יפרסמו תוצאות

השבוע יחלו לפרסם דוחות החברות הישראליות בוול סטריט (שחלקן נסחרות גם בתל אביב). היום תפרסם תוצאות סולאראדג', מחר סאפיינס , פריון , לייבפרסון, גילת  ודלתא. ברביעי אורמת ובחמישי כיל ונובה. בבורסה בתל אביב נייר חדרה תפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון ביום רביעי. 

3. ירידות באסיה

בבורסות אסיה המגמה שלילית. מנגד, במסחר בחוזים בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומדת ברמה של כ-1.62%. 

4. הביטקוין מטפס, הנפט בירידה

הביטקוין נסחר כעת ברמה של 57,980 דולר, עלייה של כ-2%. הנפט מנגד נסחר בירידה קלה וחוזה ברנט עומד ברמה של 66.4 דולר לחבית. הזהב רושם עלייה קלה לרמה של 1,774 דולר לאונקיה.

5. הפועלים: מעריכים כי בנק ישראל החל לצמצם את רכישות האג"ח הממשלתיות

ולסיום, כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי חוסר היציבות הפוליטית בישראל אינו משפיע על שוק המט"ח, בין השאר בגלל שהזרים לא לוקחים על עצמם חשיפות מט"ח משמעותיות, והשחקנים הדומיננטיים הם הישראלים, ובעיקר הגופים המוסדיים. "אנו מעריכים כי בנק ישראל החל לצמצם את רכישות האג"ח הממשלתיות, והמדיניות מתמקדת עתה יותר ברכישות מט"ח. הקורלציה בין שוקי המניות לשער החליפין צפויה להמשיך ולהכתיב את שער החליפין של השקל בשבועות הקרובים". 

התשואות הארוכות עלו בשבוע החולף בכ-10 נקודות בסיס, והתשואה לעשר שנים הגיעה לרמה של כ-1.2%. הציפיות לאינפלציה עלו והן מתקרבות לשיעור של 1.8% לטווח של עשר שנים. "המסר של בנק ישראל לשווקים דומה לזה שמשדר הפד האמריקני, כלומר שהמדיניות לא תשתנה בכדי למנוע עלייה עתידית באינפלציה, אלא תמתין שהאינפלציה תעלה בפועל. אולם בנק ישראל לא הרחיק לכת, כמו הפד, ושינה את יעד האינפלציה בכדי לפצות על אינפלציה נמוכה בשנים קודמות. בעוד פאוול לא מתרגש מאינפלציה שעשויה לעלות על שלושה אחוזים כבר בחודשים הקרובים, סביר להניח שבנק ישראל היה מתייחס לזה ביתר זהירות בגלל יעד האינפלציה. הגישה הזהירה יותר של בנק ישראל צפויה לבוא לידי ביטוי גם בצמצום רכישות איגרות החוב הממשלתיות עד לכדי סיום התוכנית עד סוף השנה. תהליך הגמילה של השווקים מרכישות הבנק המרכזי הוא קל יחסית בישראל, שכן בד בבד הגירעון התקציבי צפוי לרדת ועמו צרכי הגיוס של הממשלה".