אלקטרה צריכה חתמה על הסכם לרכישת השליטה ביינות ביתן

החברה רוכשת 35.05% ממניות יינות ביתן תמורת כ-193 מיליון שקל • לצידה, הפניקס תרכוש כ-15% • לאלקטרה יהיה רוב בדירקטוריון יינות ביתן, והיא תופקד על ניהול הרשת

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: תמר מצפי
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: תמר מצפי

חברת אלקטרה מוצרי צריכה , מקבוצת אלקו , דיווחה הבוקר (ד') כי חתמה על הסכם לרכישת השליטה ברשת קמעונאות המזון יינות ביתן. במסגרת ההסכם תרכוש אלקטרה מוצרי צריכה את השליטה בפועל ברשת. אלקטרה תרכוש 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ-194 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן).

במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, תרכוש גם קבוצת הפניקס  כ-15% ממניות יינות ביתן, כך שסך-הכוליחזיקו אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה תחזיק משפחת ביתן. יצוין כי העסקה כפופה למספר תנאים, ביניהם קבלת אישור הממונה על התחרות ותאגידים בנקאיים.

בהתאם להסכם, החל ממועד השלמת העסקה תנוהל רשת יינות ביתן באופן שוטף על-ידי אלקטרה מוצרי צריכה, שגם תהיה זכאית לרוב בדירקטוריון ביתן. לצד רוב דירקטוריון וסמכויות הניהול של הרשת, קיבלה אלקטרה מוצרי צריכה אופציה לרכישת מניות משפחת ביתן.

עוד נקבע בהסכם כי במועד השלמת העסקה, תעמיד אלקטרה צריכה ליינות ביתן הלוואה בסך של 50 מיליון שקל, נושאת ריבית שנתית בשיעור של 6%, לתקופה של 6 שנים ממועד חתימת העסקה.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה, מסר היום: "עסקת הרכישה של יינות ביתן היא חלק מתהליך יישומה של האסטרטגיה העסקית של אלקטרה מוצרי צריכה, על-פיה החברה פועלת להרחבת פעילותה בתחומי הקמעונאות השונים. אנו נכנסים לעסקה זו עם מודל עסקי ברור ומשלבים את יכולות הליבה שלנו עם נכסיה של יינות ביתן, כך שהם יהוו מנוע צמיחה משמעותי עבור אלקטרה מוצרי צריכה וגם חלק מזרוע קמעונאות המזון וחנויות הנוחות של אלקטרה מוצרי צריכה, כשלצידה בכוונתנו לפתח גם את הזרוע החדשה שתתמקד בעולמות הפנאי והספורט, שתוקם בהמשך לרכישת השליטה בחברת סער, מפעילת הרשתות קולומביה, אאוטדור ושבילים בישראל. בכך תהפוך אלקטרה מוצרי צריכה לקבוצה משמעותית, עם היקפי פעילות של משמעותיים, המספקת לצרכן הישראלי סל של פתרונות ומוצרים בתחומי הצריכה המרכזיים".