הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה חיובית בבורסה: מדד ת"א 90 התחזק ב-1.5%, נקסטפרם זינקה 42%

מדד ת"א 125 עלה 0.4%, מדד ת"א 35 ננעל ביציבות למרות הדואליות שהכבידו • טבע איבדה 2.6%, פרפל ביוטק נפלה 11%

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

16:10

נעילה חיובית בבורסה בתל אביב, כאשר מדד ת"א 90 הוסיף כ-1.5%, ת"א 125 התחזק ב-0.4% ומדד ת"א 35 ננעל ביציבות, על הצד השלילי. מדד הביומד השיל 0.7%, מדד הבנקים שנסחר בעליות רוב היום, ננעל ללא שינוי מהותי בהשוואה לאתמול.

מניית נקסטפרם שבלטה לאורך כל יום המסחר זינקה בסופו 42%, פלוריסטם עלתה 13.5% ויוטרון  טיפסה 8.1%. 

בין המניות שנסחרו במגמה שלילית היום, אפשר לציין את פרפל ביוטק שנפלה 11%, פרוטליקס שהמשיכה בעוד יום של ירידות ואיבדה 9%, קומפיוגן שירדה 4.8%, אנרג'יאן שהשילה קרוב ל-4% וטבע  שאיבדה 2.6%.

14:30

למרות המניות הדואליות הגדולות שממשיכות להכביד, בהן טבע , פריגו ואורמת , התחזקו העליות במדדי תל אביב המובילים. ת"א 90 עולה 1.2%, ת"א 125 מוסיף 0.5% ות"א 35 עם עלייה קלה של 0.2%. מדד הביומד נחלש ב-0.6%.

חברת הפודטק נקסטפרם מזנקת יותר מ-40% לאחר שדיווחה הבוקר על הצלחה בפיילוט לייצור תעשייתי של תחליף חלבון טבעונישפיתחה, שמבוסס על שמרים. החברה, שלרוב מסתפקת במחזורי מסחר של כמה עשרות אלפי שקלים ביום, הגיעה כבר למחזור יומי של 4 מיליון שקל.

עוד בולטות במסחר היום: אאורה עולה קרוב ל-6%, טיב טעם  ואפריקה מגורים  מוסיפות 4.5%, אלוט מתחזקת ב-4.3% ואיי.סי.אל  ב-3.5%.

12:50

העליות בבורסת ת"א מתמנות: ת"א 90 מוסיף 0.7%, ת"א 125 עולה 0.2%. ת"א 35 מחק את העלייה ונסחר כעת ביציבות.

המניות הדואליות מכבידות על המסחר, כאשר פרפל ופרוטליקס נופלות ביותר מ-9%, טבע מאבדת 2.3%, פריגו ואורמת משילות 1.5%. מנגד, פלוריסטם עולה 13%, ביוליין ובריינסווי מתחזקות ביותר מ-5% ונובה מוסיפה 3%.

כמו כן, בעקבות דוחות טובים לרבעון הראשון, לאומי פרטנרס מעדכנים את מחיר היעד של המניה ל-248 שקל, מחיר שמשקף אפסייד של 17%. האנליסטית הבכירה מעיין בק-מרום הותירה את המלצתה על "קנייה".

11:00

מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עולה בכ-1.4%. עליות בולטות רושמות פלוריסטם , בריינסוויי ולוזון נדל"ן. 

מעיין בק-מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס מפרסמת הבוקר את המלצתה העדכנית למניית רמי לוי , ומותירה את המלצתה על "קנייה" ומעדכנת את מחיר היעד ל-248 שקל למניה, המשקף אפסייד של 17%. "תכנית ההתרחבות של החברה לשנת 2021 כוללת תכניות פתיחת כ-2-3 סניפי ליבה, 2-3 סניפי סופר קופיקס במרכזי הערים (סניפים בגודל כ-600 מ"ר, מתוכם סניף אחד כבר נפתח) ו-5-10 סניפי גוד פארם. מטעמי שמרנות, אנו הנחנו במודל שלנו ב-2021, פתיחת 2 סניפי ליבה וסניף סופר קופיקס אחד", היא מציינת.

חברת יוטרון , הפועלת בשוק החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים, הודיעה היום כי חתמה על הסכם להקמת חניון אוטונומי במדינת קולורדו, ארה"ב. סך התמורה הצפויה לחברה עבור הפרויקט מסתכמת בכ-10 מיליון שקל (כ-3 מיליון דולר) והוא מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2023. הסכם זה הינו ההסכם ה-23 שחתמה החברה להקמת חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה, וההסכם השני במדינת קולורדו.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.3% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.5%. 

עליות בולטות רושמות נובה, אודיוקודס ואלטשולר שחם גמל . מנגד, ירידות חדות רושמות טבע, קומפיוג'ן ואופקו. 

חברת פוםוום , שפיתחה מערכת טכנולוגית המאפשרת מתן שירותי צילום דיגיטלי מבוסס תוכנת זיהוי פנים ובינה מלאכותית, מעדכנת כי התקשרה בהסכם מסגרת לשיתוף פעולה עם קבוצת מרלין המפעילה פארקי שעשועים. במסגרת ההסכם תספק פוםוום למרלין באופן בלעדי ב-5 השנים הבאות שירותי תיעוד חווייתי בכ-15 אתרים אותם מפעילה מרלין באירופה ובארה"ב, ובהם פארקי לגולנד, מאדם טוסו, סי-לייף, לונדון איי ועוד. 

09:25

חברת אפולו פאוור , המפתחת מוצרים ופתרונות טכנולוגיים בתחום האנרגיה הסולארית, מדווחת היום כי קיבלה אישור פורמלי מיצרנית הרכב הגרמנית אאודי לגבי תכולת העבודה ליתרת תקופת הבחינה הראשונית של שיתוף הפעולה בין השתיים עד לחודש יולי 2021. המשך העבודה המשותפת תכלול, בין היתר, המשך בחינת אספקטים שונים בהתאמת הקונספט הטכנולוגי למסחור, שיטות שילוח, בדיקות טכניות וחשמליות, עבודה עיצובית, בחינת ההתאמה החשמלית לרכב, תחשיב עלויות, תחשיב הפחתת פליטות פחמן וכן בחינת אופנים עתידיים אפשריים לשרשרת האספקה.

פתאל החזקות  מעדכנת היום כי חברת בת שלה חתמה על מערך הסכמים לרכישת 50% מחברת נכס המחזיקה ב- 4 מלונות (הכוללים כ-1,350 חדר) במרכז לונדון. על פי מערך ההסכמים, שנחתם מול הבעלים של המלונות, פתאל תזרים הון ראשוני של כ-52 מיליון ליש"ט לפירעון מוקדם חלקי של ההלוואות בגין המלונות האמורים פלוס 3 מיליון ליש"ט כהשקעה בהון החברה . כן סוכם כי הבעלים יזרימו כ-18 מיליון ליש"ט, כך שההון שיוזרם יסתכם בכ-70 מיליון ליש"ט וישמש להקטנת ההלוואות מגופים פיננסים שעומדות כיום על כ-555 מיליון ליש"ט נכון לסוף הרבעון הראשון. במקביל, תקבל פתאל החזקות הפחתה כוללת של כ-52 מיליון ליש"ט בדמי השכירות ל-3 שנים הקרובות בגין המלונות האמורים.

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות קלות

שבוע המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה חיובית, לאחר עליות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי.  נאסד"ק קפץ ב-1.5%, S&P 500 הוסיף 0.9% ודאו ג'ונס עלה ב-0.5% לאחר פרסום דוח התעסוקה בארה"ב לחודש מאי.

2. פערים מעורבים בדואליות

המניות הדואליות חזרו מניו יורק עם פערים מעורבים. טבע  עם פער שלילי של 3.6%, ופריגו 1.2% כך שהן צפויות לרדת. מנגד, נובה  עם פער חיובי של 4.3%, טאואר  1.5% ואיי.סי.אל 1.8% כך שהן צפויות לטפס היום. 

3. הסכמה על מס חברות גלובלי אחיד

שרי האוצר של שבע הכלכלות המתועשות הגדולות (G7) הסכימו אתמול (ש') על תוכנית היסטורית להטלת מס חברות גלובלי בגובה 15%. שרי האוצר הודיעו על תמיכה ביוזמה אותה הציע הממשל האמריקאי החדש, בראשות הנשיא ג'ו ביידן, לפני כחודשיים, בד בבד עם הסכמה אמריקאית למיסוי ענקיות הטכנולוגיה. "הסכמנו על רפורמה גלובלית במס, שתחייב את ענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות לשלם מס הוגן", כתב שר האוצר הבריטי, רישי סונאק, שאירח את המפגש. ההסכם עשוי להשפיע על חברות ישראליות רבות הפועלות בזירה הבינלאומית כמו טבע ונייס. 

4. הביטקוין בעלייה קלה

בשוק הקריפטו, הפועל 7 ימים בשבוע, רושם כעת הביטקוין עלייה קלה ומחירו עומד על כ-36,150 דולר. האת'ריום מטפס ב-2.4% ל-2,680 דולר.

חוזה על נפט מסוג ברנט רשם ביום שישי עלייה לרמה של 71.9 דולר לחבית. 

5. "לשווקים בארה"ב יש חלון זמן להמשיך לעלות לשיאים חדשים"

ולסיום, רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין בתגובה לפרסום דוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי כי "נרשמה תגובה קלסית של השווקים לדוח התעסוקה הם ירדו תחילה כי מספר מקומות העבודה החדשים אכזב (שוב), אך עד מהרה שבו לעלות ואף התקרבו לרמות שיא לאחר שבשווקים הפנימו כי הנתון משחק לטובתם: פעם אחת, תוספת של 559,000 מקומות עבודה חדשים, פי 2 ויותר מהנתון של אפריל מצביעה על המשך התאוששות בשוק העבודה - שהוא האחרון להשתחרר מהשפעות הקורונה. פעם שנייה, התוספת לא גבוהה מדי מכדי לתת לפד הזדמנות לשקול הידוק מוניטארי בקרוב (כלומר - לקנות פחות איגרות חוב ולהזרים פחות נזילות, או לאותת על בחינת אפשרות של העלאת ריבית)".

בנוסף, הוא כותב, "הירידה בשיעור הבלתי מועסקים מתחת ל-6% בהחלט מהווה חצייה של רף פסיכולוגי חיובי חשוב. השכר לשעת עבודה גדל ב-0.5% בחודש מאי (ובחודשים האחרונים עלה בקצב שנתי מצטבר של 7.5%) וזה מבשר טובות הן לצריכה הפרטית (שהיא מנוע הצמיחה העיקרי של כלכלת ארה"ב) והן לשווקים רבים בעולם, שבונים על ייצוא לארה"ב ומקבלים זריקת עידוד במאבק מול הדולר החלש. לא סתם ירדה גם הריבית ל-10 שנים בארצות הברית בעקבות הנתון וכעת היא באזור 1.55%, לאחר שכבר עמדה על 1.7% לא מזמן".

"כל עוד אין סימנים ברורים לאינפלציה - ונצטרך להמתין לחודשי הקיץ כדי לסיים עם השפעות הקצה הטכניות - יש לשווקים בארה"ב חלון זמן נאה של חודש-חודשיים (וגם סיבות טובות) להמשיך לעלות לשיאים חדשים. נקודת המבחן הבאה שלהם תהייה באמצע החודש - כשהפד יתכנס להחלטת הריבית שלו".