הבורסה בת"א | סיקור שוטף

עליות קלות בנעילה בבורסה: אפולו זינקה ב-10%, משק אנרגיה ב-18%

מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.3% ומדד ת"א 90 עלה ב-0.4% • מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:27

יום המסחר בבורסה ננעל בעליות קלות. מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.3% ומדד ת"א 90 עלה ב-0.4% . מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

משק אנרגיה  זינקה לאחר שקבוצת משקי הקיבוצים מעדכנת כי היא בוחנת כניסה למשא ומתן לעסקת מכירה אפשרית של כל אחזקותיה בדליה חברות אנרגיה ופעילויותיה בתאגידים נוספים הפועלים בתחום האנרגיה לחברת משק אנרגיה (הציבורית). עסקת המכירה אמורה להתבצע בדרך של העברת כל אחזקותיה בדליה חברות אנרגיה ופעילויותיה בתאגידים נוספים בתחום האנרגיה לחברת משק אנרגיה כאשר התמורה, כולה או רובה, תהא בדרך של הקצאת מניות במשק אנרגיה. כיום, משקי הקיבוצים מחזיקה כ-7.5% מחברת משק אנרגיה (והיא צד להסכם עם בעלי מניות אחרים), ככל שתושלם עסקת המכירה, צפויה משקי הקיבוצים להיות בעלת המניות העיקרית במשק אנרגיה (הציבורית).

16:00

ירידות קלות בבורסה. המדדים המובילים נסוגים ב-0.1%-0.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.14 מיליארד שקל. 

מניית אפולו פאוור  מזנקת ב-11%, מיקרונט בכ-10% ואלקטרה נדלן עולה ב-7%. 

בהמשך לדיונים לגבי ההחלטה שתסיים את מודל החל"ת, ולקראת פרסום המלצות בנק ישראל לאתגרי פריון העבודה במשק, הנגיד אמיר ירון מזהיר כי למרות ההתאוששות של המשק ביציאה ממשבר הקורונה, עוד ייקח זמן להבריא את שוק העבודה שנפגע מהמשבר. תוכנית האוצר לסיום מודל החל"ת כללה תחילה את המשך הסיוע באופן בו 50% מדמי האבטלה שמומשו בעת הקורונה יעמדו לזכות מי שימשיך לצרוך סיוע לאחר סיום החל"ת ביוני. לאחר הביקורת, נוכח המחסור בעובדים במשק אל מול שיא במספר המשרות הפנויות, האוצר החריג את הצעירים וקבע את המשך הסיוע מגיל 28 בהתאם למצב המשפחתי, ונראה כי התוכנית עוד לא חתומה.

נגיד בנק ישראל אמיר ירון פתח בדבריו בכנס האגודה הישראלית לכלכלה בתאור לאחור של שוק התעסוקה כאשר במהלך העשור שלאחר המשבר הפיננסי של 2008 ובעקבותיו חוותה ארה"ב תהליך של התאוששות יחסית מהירה של התוצר, אך איטית בהרבה של שוק העבודה. "באותן שנים, התעסוקה בישראל התאוששה בקצב מהיר בהרבה. זה היה בזכות העובדה שהמשבר הכה בישראל באופן מוגבל, וגם בזכות שורת תהליכים מבניים שעברו על המשק", אמר ירון. 

13:40

המסחר בתל אביב ממשיך להתנהל על הצד השלילי, והירידות התחזקו. מדד ת"א 35 מאבד 0.3%, ת"א 125 נחלש ב-0.4% ות"א 90 יורד 0.7%. מדד הבנקים מאבד גם הוא 0.7%, כשפועלים  ולאומי  מאבדים 1%.

חברת אריזות הפלסטיק פלסטופיל מזנקת קרוב ל-11%,  אורמד   עולה 5.6%, פרוטליקס  מתחזקת ב-4.9% ואידומו , שזה שבוע המסחר הראשון שלה, מתקדמת 3.5%.

בתוך כך, רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, התייחס לממשלה החדשה המתגבשת ולמשימה הראשונה שיהיה עליה לבצע - הכנת תקציב. לדבריו, "על התקציב לכלול מתווה ברור ומסודר של תוואי גירעון פוחת, סדרי עדיפויות ברורים, חלוקה מחדש של מקורות המשק, תקצוב מנועי צמיחה, תגבור תקציבי החינוך, הבריאות והביטחון. גם נושא הסייבר יצריך משאבים תקציביים גדלים והולכים". להערכתו, "הרוח הרעננה של הממשלה החדשה תנשב בגבה והיא תשכיל להכין תקציב מדינה ולעצב מדיניות פיסקלית שתמצא פתרונות לאתגרים הללו. למען האמת, אין כל כך ברירה וכעת יש גם את התמריצים וההזדמנות לכך".

11:00

הירידות על המדדים המובילים בתל אביב העמיקו, ומדדי 35 ו-125 מאבדים כ-0.3%, מדד ת"א 90 משיל 0.5%. 

בין החברות המעטות במדד 35 שזוכות לעליות הבוקר, אפשר לציין את נייס  (1.2%), טבע (1%), הפניקס  (0.9%) והראל השקעות  (0.8%). אופקו הלת'  יורדת 2.8%, בזק נחלשת ב-1.7%.

בין המניות שכן מרכזות את עניין המשקיעים היום, אפשר לציין את קמן קפיטל , מיקרונט , ארנה גרופ  ושמיים . אלקטרה נדל"ן  וורידיס  ממשיכות לטפס מעלה.

10:05

פתיחה שלילית הבוקר בבורסת תל אביב, כאשר מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 מאבדים כ-0.2% ומדד ת"א 90 נסחר ביציבות. מדד הבנקים נחלש בקרוב ל-0.3% כשמזרחי טפחות הוא הבנק היחידי שזוכה לעלייה (0.2%+), מדד הביומד ומדד הנפט וגז מתחזקים קלות.

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה   דיווחה הבוקר כי מדיוונד , המוחזקת על ידי החברה בשיעור של כ-35%, הודיעה שהשלימה את גיוס החולים הנדרש לצורך הערכת ביניים בניסוי שלב שני ב-EscharEx. תוצאות הערכת הביניים צפויות עד לתום חודש יולי 2021.

אלקטרה נדלן דיווחה שקרן החוב למימון מקבצי דיור בארה"ב סיימה את שלב הגיוס לאחר שהגיעה להיקף גיוס משמעותי של כ-285 מיליון דולר לעומת יעד גיוס מקורי של כ-200 מיליון דולר.

7:45

1. צפי לפתיחה מעורבת

המסחר בוול סטריט ובאירופה התנהל אתמול בצורה מעורבת, ולפי הערכות המגמה תמשיך גם הבוקר בתל אביב. הבורסה ננעלה אתמול עם ירידות קלות, כאשר מדד ת"א 35 נותר ללא שינוי, ת"א 125 השיל 0.1% ות"א 90 איבד 0.5%.

מדד הבנקים איבד כ-0.9% ומדד הביומד התחזק ב-0.5%.

2. נעילה אדומה בוול סטריט

הנאסד"ק מחק את העלייה הקלה שרשם במהלך יום המסחר אתמול וננעל בירידה של 0.1%, הדאו ג'ינס איבד 0.4% וה -S&P 500 איבד 0.2%. מניות המם איבדו אתמול גובה, עם ירידות חדות ל-AMC , בלקברי , בד באת' אנד ביונד  וקלובר הלת'. 

3. פערי ארביטראז' מעורבים

המניות הדואליות חזרו מיום המסחר בוול סטריט עם פערי ארביטראז' צנועים, אך תיתכן השפעה חיובית על מדד ת"א 35. נייס  עם פער חיובי של 1.7%, טבע  עם 1.3%, נובה  עם קרוב ל-0.5%. מנגד, אופקו הלת'  עם פער שלילי של 1.8%, לייבפרסון עם 1.2%-. מניית פורסייט  (שזינקה אתמול בת"א ב-6.8%) חזרה עם פער שלילי גבוה של כ-9%.

4. עליות באסיה, הביטקוין מתחזק

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בעליות שערים. מדד הניקיי היפני מתקדם 0.4%, שנחאי עולה 0.8% ושנזן מטפסת 1.3%. הונג קונג מוסיפה 0.3%.

שוק הקריפטו ממשיך בעליות, והביטקוין מתקרב לרמה של 37 אלף דולר. האת'ריום עדיין סביב 2,500 דולר ליחידה, הדוג'קוין על 33 סנט, הריפל נסחר תמורת 88 סנט.

5. החלטת ריבית באירופה, נתוני אינפלציה בארה"ב

היום ב-15:30 שעון ישראל יתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן, שסוקר את השינוי במחירי הסחורות והשירותים (ללא מזון, אנרגיה, אלכוהול וטבק) ומציג את רמת האינפלציה הנוכחית. כמו כן, יפורסם הנתון השבועי של תביעות ראשוניות לדמי אבטלה.

עוד תפורסם היום החלטת הריבית לחודש יוני של הבנק המרכזי האירופאי. מוערך שהריבית תישאר ללא שינוי.