מלחמות הוועדים בחברות הבנות בבזק עולות שלב

ההסתדרות הכללית, שמייצגת את עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, הכריזה על סכסוך עבודה ודורשת להכיר בה כנציגות גם ב-yes - לאור הכוונה למזג את החברה עם בזק בינלאומי • ההסתדרות הלאומית יצאה בקמפיין נגד המהלך של הכללית, ומבטיחה לשמור על עצמאות ועד עובדי yes

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן / צילום: כדיה לוי
יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן / צילום: כדיה לוי

ההסתדרות הכללית הכריזה סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, ועד העובדים של שתי החברות שהתאגד יחד לוועד משותף, דורש לנהל את המשא-ומתן על המבנה הארגוני החדש של החברות הבנות בבזק, כאשר הוא מייצג את כל עובדי הקבוצה, דהיינו גם את עובדי yes.

אלא שעובדי yes מאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית, והם אינם מוכנים להתאגד תחת ההסתדרות הכללית. הנהלת החברות הבנות ככל הנראה תומכת בייצוג הכפול, ולכן החליטו בוועד אלפא - שמשותף לפלאפון ובזק בינלאומי - להכריז על סכסוך עבודה.

אלי כהן, יו"ר ועד עובדי yes / צילום עצמי
 אלי כהן, יו"ר ועד עובדי yes / צילום עצמי

לדברי ועד העובדים של אלפא, ההנהלה המשותפת נוקטת טקטיקה של "הפרד ומשול", וביטלה משא-ומתן שהיה אמור להיפתח לגבי עובדי פלאפון, במה שמסתמן כניסיון להוציא את עובדי פלאפון מהמשוואה וכתגובה להקמת ועד אלפא; זאת למרות שבפועל היא מקדמת שינויים ארגוניים ותפעוליים הנוגעים לשלוש החברות הבנות שעלולים לגרום לפיטורי עובדים רבים. הסכסוך יחול על כ-3,000 עובדים.

ועד עובדי yes, שמתנגד ליוזמה של ועד אלפא, יצא בקמפיין תחת הכותרת "אלפא חרטא". הוועד פרסם סרט שבו מוצגים לטענתו השקרים של ועד פלאפון, שקורא לעצמו "ועד אלפא", ומנסה בכך להכריז על עצמו כוועד של כל החברות הבנות של בזק.

"ועד אלפא הוא חרטא מההתחלה ועד הסוף. פנייה מוזרה של ועד פלאפון וההסתדרות הכללית להעביר אליו את עובדי בזק בינלאומי שעוברים לעבוד ב-yes ואת עובדי yes, המאוגדים בהסתדרות הלאומית, כדי לחזק את עצמו. זאת, מבלי יכולת או כוונה לסייע להם", אומר יו"ר ועד עובדי yes, אלי כהן.

המאבק נועד לשמור על ציביון חברת yes ועצמאותה, לצד שמירה על עצמאות ועד עובדי yes ושימור יכולותיו להגן על העובדים. "ועד פלאפון, שנמצא במצוקה, מנסה לצרף את הראש הבריא של עובדי בזק בינלאומי ו-yes למיטה החולה שלו".