מיזוג SPAC שלישי השבוע: טאבולה תחל להיסחר מחר בנאסד"ק בשווי של 2.6 מיליארד דולר

אחרי פיוניר ואיירון סורס, גם חברת הטכנולוגיה טאבולה השלימה מיזוג לחברת SPAC ותחל להיסחר ממחר בוול סטריט • בקרוב תצטרף חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן, לאחר שתשלים הנפקה ראשונית (IPO) בשווי מבוקש של סביב 8 מיליארד דולר

 

אדם סינגולדה / צילום: טאבולה
אדם סינגולדה / צילום: טאבולה

שלוש חברות טכנולוגיה חדשות מצטרפות למסחר בוול סטריט תוך שלושה ימים: לאחר חברת הפינטק פיוניר שהחלה להיחסר אתמול בשווי 3.3 מיליארד דולר ואיירון סורס שפיתחה פלטפורמה למפתחי משחקים ואפליקציות שמתחילה להיסחר היום בשווי 11.1 מיליארד דולר, מחר תצטרף למסחר חברת המלצות התוכן טאבולה שתתחיל להיסחר בשווי 2.6 מיליארד דולר.

שלוש החברות הופכות לציבוריות בעקבות השלמת המיזוגים שלהן לחברות SPAC. אל השלוש הללו צפויה להצטרף בקרוב גם חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן לאחר שתשלים הנפקה ראשונית (IPO) בשווי מבוקש של סביב 8 מיליארד דולר.

אתמול דווח כי בעלי המניות של ION Acquisition Corp 1, חברת ה-SPAC שממזגת לתוכה את טאבולה, אישרו את המיזוג באסיפה שהתקיימה אתמול. כאמור טאבולה מתמזגת ל-ION לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, בעסקה שכוללת גם הזרמה של 526 מיליון דולר לחברה - מעט נמוך מהסכום המקורי בשל פידיון מצד חלק מבעלי המניות, כפי שמתאפשר בעסקאות SPAC (בהודעה מציינת טאבולה כי מדובר על שיעור נמוך של פידיונות מצד בעלי המניות ב-ION).

הסכום המקורי היה אמור להיות 545 מיליון דולר, מתוכו 259 מיליון דולר מ-ION ו-285 מיליון דולר בהנפקה פרטית נלווית הכוללת גופי השקעה גדולים, בהם פידליטי ובלקרוק. החל ממחר, מניית טאבולה תיסחר בנאסד"ק תחת הסימול TBLA.

עברה לרווח ברבעון הראשון

טאבולה, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אדם סינגולדה, מספקת המלצות תוכן לגולשים באינטרנט. ברבעון הראשון של השנה, הכנסות החברה הסתכמו ב-303 מיליון דולר, צמיחה של 8.4% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020, והיא עברה מהפסד נקי לרווח של 18.6 מיליון דולר. ההכנסות ex-TAC, בנטרול עלויות רכישת טראפיק, צמחו ברבעון ב-53.6% ל-106 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ל-33.5 מיליון דולר, לעומת EBITDA מתואם שלילי של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ION Acquisition Corp 1, חברת ה-SPAC שממזגת לתוכה את טאבולה, היא חברת ה-SPAC הישראלית הראשונה שגייסה כסף בוול סטריט בחודשים האחרונים. מאז גייסו עוד שתי חברות SPAC בהובלת ION, והחברה השנייה הודיעה בשבוע שעבר על מיזוג של חברת אינוביד, העוסקת בהגשה ומדידה של פרסומות דיגיטליות, בשווי של 1.3 מיליארד דולר. את חברות ה-SPAC של ION מובילים יונתן קולבר וגלעד שני.