הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בבורסה; אייסקיור צנחה ב-13%, עשות ואודיוקודס זינקו

המדדים המובילים טיפסו בכ-0.8% • אדרי-אל טסה כמעט 25% במחזור גבוה לאחר שבעל השליטה החברה חתם על הסכם מותנה למכירת מלוא החזקותיו • נופר גייסה 555 מיליון שקל מגופים מוסדיים • קבוצת דלק גייסה 76 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:30

המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים. שלושת מדדי ת"א הגדולים עלו ב-0.9%, צדד הבנקים התקדם כ-1%, מדדי הטכנולוגיה ונפט וגז עלו ב-1.3%. מחזור המסחר הסתכם ביותר מ-1.7 מיליארד שקל.

אדרי-אל סיימה את היום בזינוק של כמעט 25%, וגם גיקס, רייזור, קאנומד, קומפיוגן, אודיוקודס, גבעות ונופר אנרג'י עלו מהותית. מנגד, אייסקיור צנחה בקרוב ל-13%, וגם שמיים, אינטליקנה, ביומיקס ואוברסיז ירדו.

עשות  זינקה 12%, בין השאר לאחר שדווח בגלובס על כך שקרן פימי על סף רכישת השליטה בחברה מידי אלביט מערכות לפי שווי חברה של כ-340 מיליון שקל - פרמיה של כ-20% על מחיר השוק של עשות.

16:20

העליות בבורסה נמשכות, ומדדי ת"א 35 ו-125 עולים בקרוב ל-0.9% כל אחד. מדדי הטכנולוגיה ונפט וגז עולים ב-1.4%, מדד התעשייה ב-1.3%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

בין המניות שרושמות עליות מרשימות היום אפשר לציין את אדרי-אל, גיקס , קמן קפיטל , אודיוקודס, גבעות , אורמת, פלוריסטם, פרוטליקס, נופר אנרג'י וקומפיוגן.

מנגד, חברת הקנאביס אינטליקנה  מוחקת 12% וגם שמיים , אייסקיור מדיקל , ביומיקס , פיימנט  (שזינקה אתמול בעשרות אחוזים ביום המסחר הראשון שלה), ואלביט  יורדות בחדות.

14:45

מניית אדרי-אל  מזנקת במחזור גבוה לאחר שבעל השליטה החברה חתם על הסכם מותנה למכירת מלוא החזקותיו למנחם כהן במחיר של 1.76 שקלים למניה.

בשוק המט"ח, הדולר נחלש בכ-0.4% ונסחר סביב 3.22 שקלים והאירו נסחר ביציבות סביב 3.74 שקלים.

12:58

בשוק האג"ח נרשמות עליות של 0.3%-0.4% בממשלתיות השקליות הארוכות ומדד התל בונד המרכזיים עולים ב-0.1%-0.2%.

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, והכלכלן יניב בר מלאומי שוקי הון מתייחסים בסקירת המאקרו השבועית למדיניות המוניטרית של בנק ישראל: "אף שהריבית לא השתנתה, חלו שינויים במדיניות בנק ישראל בנושא של מידת ההרחבה הכמותית. בנק ישראל כבר הפסיק צעדים מרחיבים בשוק האשראי שמתפקד כהלכה, ועתה הכריז על צפי לסיום תכנית רכישות האג"ח עד לסוף 2021. במבט קדימה, תוואי הריבית של בנק ישראל נגזר מתוואי הצמיחה והאינפלציה ועל רקע זה תתכן עליית ריבית קלה בשנת 2022, אך לא בטווח המיידי. בהקשר זה, הדגיש הנגיד כי במדינות שכבר העלו ריבית, האינפלציה גבוהה משמעותית מהיעד, בשונה מהמצב בישראל. כמו כן, בנק ישראל הדגיש את דרגות החופש הטובות העומדות לרשות בנק ישראל ועל רקע זה מהלך עליית הריבית עשוי להיות מתון ולא בטווח הקרוב".

בפמן ובר מתייחסים גם לשיפור המתמשך בפעילות הכלכלית: "בתרחיש מרכזי אנו מעריכים כי השיפור המתמשך בפעילות הכלכלית צפוי לתמוך בהימשכות המגמה החיובית בנתוני התקציב, תוך גידול חד בהכנסות לצד גידול מתון יחסית בהוצאות (בהנחה שאם יאושר התקציב הוא לא יביא לגידול חריג בהוצאה עד סוף השנה). להערכתנו, לאור השיפור בנתוני התקציב ובתחזיות הכלכליות, שנת 2021 צפויה להסתכם בגירעון נמוך ביחס להערכות המוקדמות, שצפוי לעמוד על כ-6.0%-6.5% תוצר".

11:11

מתחזקות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.8% ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה.

עליות חדות רושמות אודיוקודס , גבעות, ברנמילר , אורמת, נופר ומניף.

חברת גיקס  מדווחת היום על השלמת רכישת קורטקס במסגרתה רכשה חברת הבת, גיקס מדיה, 70% ממניות חברת קורטקס. הרכישה בוצעה לפי שווי חברה של 50 מיליון שקל, כאשר עבור 70% ממניות קורטקס שילמה גיקס מדיה 35 מיליון שקל במזומן.

10:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.4% ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה. 

עליות בולטות רושמות נופר אנרג'י, אורמת, אודיוקודס ודוראל אנרגיה 

קבוצת דלק , בניהולו של עידן וולס, השלימה אתמול בהצלחה את גיוס ההון המתוכנן שלה. החברה גייסה 76 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות, לאחר שזכתה לביקושים בהיקף של 95 מיליון שקל. במסגרת ההנפקה, הציעה החברה לרכישה חבילות הכוללות כל אחת 14 מניות ו-4 כתבי אופציה במחיר מינימום של 3,647 שקלים. במכרז שהתקיים אתמול, זכתה ההנפקה כאמור לעודפי ביקושי שהעלו את המחיר לכל חבילה ב-1.7% ל-3,710 שקל.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לעליות קלות בפתיחה

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח ככל הנראה בעליות קלות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה חיובית. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.4% ומדד ת"א 90 עלה ב-0.6%, ומדד ת"א קלינטק בלט בעלייה של כ-2.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל. 

2. נעילה מעורבת בוול סטריט

בוול סטריט הסתיים אמש המסחר במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס שמר על יציבות ואילו הנאסד"ק טיפס בכ-0.7%. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה לכ-1.55%. 

הפד בוחן להתחיל לצמצם את תוכנית רכישות האג"ח החודשיות - בהיקף של 120 מיליארד דולר - החל מחודש נובמבר, ואף לסיים את רכישות הנכסים לחלוטין עד אמצע השנה הבאה, וזאת בהנחה שהכלכלה תמשיך במסע ההתאוששות. כך עולה מפרוטוקול פגישת ועדת השוק הפתוח של הפד מה-21-22 בספטמבר שפורסם אמש.

הפד רוכש כיום נכסים בשווי 120 מיליארד דולר מדי חודש - 80 מיליארד דולר בניירות ערך ממשלתיות, ו-40 מיליארד דולר בניירות ערך מגובות משכנתאות. רכישות האג"ח היו חלק מרכזי במאמץ של הפד להניע את הצמיחה נוכח מגיפת הקורונה, והפחתת הרכישות החודשיות באה על רקע לחצי האינפלציה. הליך הצמצום ייעשה באופן הדרגתי, ובתור התחלה בכ-15 מיליארד דולר.

3. הדואליות יתמכו בשוק

מרבית המניות הדואליות המרכזיות שבו מיום המסחר בניו יורק עם פערי ארביטראז' חיוביים והן צפויות לתמוך במדד ת"א 35. נייס  עם כ-1%, אורמת  4.4% ואיי.סי.אל 0.6%. מנגד, טבע עם פער שלילי של כ-0.6%. 

4. עליות באסיה ובחוזים

המסחר באסיה מתקיים הבוקר במגמה חיובית בהובלת מדד הניקיי בטוקיו שמטפס בכ-1.2%. גם במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט המגמה חיובים עם עליות קלות.

הנפט ממשיך בהתקדמות וחוזה על נפט מסוג ברנט עולה בכ-0.8% ל-83.7 דולר לחבית.

5. גיוס ענק לנופר אנרג'י

ולסיום, חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרג'י גייסה אתמול (ד') מאות מיליוני שקלים מגופים מוסדיים בשוק ההון. הגיוס התבצע במחיר של 72 שקל למניה והשתתפו בו, בין השאר, אלטשולר שחם, הפניקס, בית ההשקעות מור, קרן ספרה ומגדל.

הגיוס התבצע במחיר דומה למחיר הסגירה של נופר אנרג'י  שלשום. מניית נופר רשמה אתמול בבורסה עלייה של כ-9% והגיעה למחיר של כ-78 שקל למניה. במקביל רשמו היום עליות חדות בבורסה עוד מניות מסקטור האנרגיות המתחדשות, ביניהן אנלייט אנרגיה , דוראל, אנרג'יקס , אוגווינד ואלומיי.