שומרים על האמון, ומה הקשר האקולוגי בין יין לקפה?

בכירי המשק השתתפו בוועידת האמון והכלכלה של גלובס • כבר יצא לכם לשתות יין שעבר דישון בקומפוסט של קפסולות קפה? וגם: צה"ל רכש מאות מכשירי טייטו עבור אזרחים חולי קורונה • אירועים ומינויים

אלחנן רוזנהיים, מנכ''ל פרופימקס, ואלונה בר און, יו''ר גלובס, בוועידת האמון / צילום: איל יצהר
אלחנן רוזנהיים, מנכ''ל פרופימקס, ואלונה בר און, יו''ר גלובס, בוועידת האמון / צילום: איל יצהר

ועידת האמון והכלכלה של גלובס עסקה בקשר שבין אמון לכלכלה במגזר הציבורי והעסקי, ובפתרונות למשברי אמון. את האירוע פתח פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר המכון למדיניות ומחקר ויו"ר המועצה הכלכלית הלאומית לשעבר, והשתתפו בו בכירי המשק.

יוג'ין קנדל, יו''ר המכון למדיניות ומחקר, בוועידת האמון / צילום: איל יצהר
 יוג'ין קנדל, יו''ר המכון למדיניות ומחקר, בוועידת האמון / צילום: איל יצהר

גילוי מלא: האירוע נערך בחסות פרופימקס.

אזור התעשייה

הקשר האקולוגי בין יין לקפה

האם כבר יצא לכם לשתות יין שעבר דישון בקומפוסט של קפסולות קפה? שיתוף פעולה מעניין בין סוניה נסטאזה, מנכ"לית נספרסו ישראל, ליאיר שפירא, מנכ"ל יקב הרי גליל, הוביל לפיתוחו של "קברנה פרנק 2019", יין בדישון אקולוגי.

שיתוף הפעולה הסביבתי נולד לפני כארבע שנים, ובמסגרתו נספרסו מעבירה את כל הקפה המתקבל מתהליך המיחזור של הקפסולות שלה בישראל לחברת גרין-קומפוסט, אשר מעבדת אותו לקומפוסט ייחודי עבור היקב.

נספרסו עובדת עם יותר מ-110 אלף חקלאים ב-14 מדינות. תוכנית הקיימות שלה, שהושקה ב-2003 בשיתוף עם הארגון הבינלאומי The Rainforest Alliance, מסייעת בשיפור היבול ואיכות הקציר בחוות הקפה.

מימין: יאיר שפירא וסוניה נסטזה / צילום: דניאל צעירי
 מימין: יאיר שפירא וסוניה נסטזה / צילום: דניאל צעירי

לאחרונה התחייבה החברה כי כל ספל קפה שלה, הן במגזר הביתי והן במגזר המוסדי, יהיה עם אפס טביעת רגל פחמנית עד סוף שנת 2022. העמידה ביעד תתאפשר לאחר שבעשור האחרון צמצמה את פליטת הפחמן בשרשרת הפעילות שלה, ובמקביל פיתחה מנגנון פיצוי סביבתי באמצעות נטיעת עצים וייעור חקלאי באזורי הקפה, תוך שמירה על המגוון הביולוגי.

מה שטוב לילדים, טוב גם לצה"ל

מכשירי הטייטו משווקים בישראל בעיקר כמוצר עבור הורים לילדים קטנים, שיוכלו ליצור קשר עם רופאים בלי לצאת מהבית. אלא שכעת גם צה"ל בוחר לעשות בהם שימוש: הצבא רכש מאות מכשירי טייטו על מנת שאזרחים חולי קורונה במצב קל ובינוני יוכלו לעבור לאשפוז בבתיהם, ובכך תופחת התפוסה בבתי החולים. הערכות כבר סופקו, ונמצאות בשלבי הטמעה והדרכות לקראת תחילת השימוש הקליני.

הערכות שמייצרת Tyto Care הישראלית משלבות יכולת לבצע מגוון רחב של בדיקות מרחוק ביחד עם מערכת מבוססת בינה מלאכותית, שמנחה את המטופל כיצד לבצע את הבדיקה בדרך שתאפשר לרופא הנמצא במיקום אחר להגיע לאבחנה מדויקת. בין היתר, ניתן לבצע מעקב אחר שיעור החמצן בדם (סטורציה), החשוב במעקב אחר חולי קורונה.

מייסדי טייטו קר: דדי גלעד ועופר צדיק / צילום: TytoCare
 מייסדי טייטו קר: דדי גלעד ועופר צדיק / צילום: TytoCare

טייטו קר הוקמה ב-2012 על ידי דדי גלעד ועופר צדיק, וגייסה עד כה 155 מיליון דולר. החברה מעסיקה 200 עובדים במרכז הפיתוח בנתניה ובמשרדיה בארה"ב. מכשירי הטייטו, שמיוצרים בישראל, נמצאים כיום בשימוש במרבית קופות החולים ובתי החולים בארץ, וכן בקרב למעלה מ-150 בתי חולים, מבטחים וארגוני בריאות בארה"ב, אירופה, אפריקה ובמזרח הרחוק.

מצנח הזהב

יו"ר פסגות ניירות ערך, עוזי דנינו, יכהן כיו"ר חברת שור-טק השקעות. הוא יחליף בתפקיד את דני נווה, שיעבור לכהן כנשיא ארגון הבונדס.

שי רוזן, 48, מונה למנהל מחלקת המוצר בסוכנות המיתוג והדיגיטל Awesome, שבבעלות Deloitte ישראל.

ארז גולדשטיין יכהן כנשיא חברת אינטגריטי תוכנה. אורן קרוג, שניהל עד כה את Matrix DevOps, יחליף אותו בתפקידו כמנכ"ל החברה.

קרן נהיר מונתה לסמנכ"לית קמעונאות ואונליין בקבוצת רב-בריח.

ליאור טורם מונה לסמנכ"ל הכספים ב-Atera, המפתחת פלטפורמה לניהול, חיזוי ומניעת תקלות במערך המחשוב של ארגונים. אורן אלימלך יכהן כמנהל אבטחת מידע ראשי בחברה.

רונית לוי מגל, 54, מונתה למנהלת משאבי האנוש הרשתית של מלונות Ibis ישראל.

הדר חורי קרייזלר מונתה לסמנכ"לית השיווק ב-HopOn, העוסקת בפתרונות טכנולוגיים בתחום התחבורה, ואלעד רוטברג מונה למנהל הפעילות הישראלית.

גל לבנון לוי, 38, מונתה להיות דוברת הדואר. קודם לכן כיהנה כדוברת פרטנר.

איתן אשבל מונה למנהל תחום אנליטיקה וטכנולוגיות בקבוצת מוקד אמון, המתמחה באבטחה.

חדשות טובות

חברת ההייטק יוביטל פיתחה בהתנדבות פלטפורמה לספירת צעדים עבור קבוצות הריצה וכושר של 'גמאני רצה', המורכבות ממתמודדות או מחלימות מסרטן השד, בתוך אפליקציית Rumble של החברה. נשות המיזם החברתי קוראות לנשים וגברים ברחבי הארץ לצעוד ולרוץ בחודש הקרוב למען מודעות לסרטן השד, במטרה לצבור 40,075 ק"מ - היקף כדור הארץ.

חברת ביטוח טאצ' נותנת חסות בעונת המשחקים 2021/22 לקבוצת כדורסל הנשים מכבי עירוני רמת גן, האלופה ומחזיקת גביע המדינה. היקף החסות יעמוד על כ-250 אלף שקל, וחלק מזה יושקע גם בקבוצת הנוער.