עוד חב' אוטוטק מצטרפת לבורסה: סיפיה השלימה גיוס של 68 מיליון ש'

החברה, שעוסקת בניטור פנים הרכב, הטמיעה עד כה את מוצר הדגל שלה ב-17 דגמים שונים של מכוניות - כאשר צפי ההכנסות מההסכמים נאמד ב-80 מיליון דולר • השלימה את ההנפקה הראשונית לציבור לפי שווי של 354 מיליון שקל לפני הכסף

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

מצטרפת חדשה לבורסה תל אביב: חברת האוטוטק סיפיה (Cipia), שמפתחת טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים לניטור פנים הרכב, השלימה בהצלחה גיוס של כ-68 מיליון שקל לפי שווי של 354 מיליון שקל לפני הכסף .החברה צפויה להתחיל להיסחר בבורסה תחת הסימול "ספיה".

סיפיה עושה שימוש בעיבוד תמונה ובינה מלאכותית להבטחת חוויית נהיגה בטוחה וטובה יותר. לחברה הסכמי התקשרות להטמעת מוצר הדגל שלה, Driver Sense, ב-17 דגמים שונים של מכוניות, כאשר צפי ההכנסות מהסכמים חתומים אלו נאמד בכ-80 מיליון דולר לאורך חיי ההסכמים. החברה נמצאת בשלבי ייצור סדרתי של המערכת בחלק מדגמי המכוניות, וצופה שכבר בשנת 2022 כל הדגמים לגביהם נחתמו חוזים יעברו לייצור סדרתי. 

כמו כן, לסיפיה שיתוף פעולה אסטרטגי עם מובילאיי שבמסגרתו השתיים משתתפות במספר מכרזים שבהם הדרייבר סנס משולב בשבב של מובילאיי.

מערכת הדרייבר סנס עושה שימוש בטכנולוגיות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית שמאפשרת לזהות סממנים חזותיים כגון עפעפיים, אישונים, כיוון מבט ועוד, ומתרגמת אותם למשמעות הפיזיולוגית של מצב הנהג (עייפות, הסחות דעת, דיבור בטלפון ועוד) ובכך מאפשרת התראות ופעולות מצילות חיים.

הכנסותיה של סיפיה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו בכ-2.6 מיליון דולר, פי שלושה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

דוד טולוב, מנכ"ל סיפיה, מסר כי "ההנפקה תחזק משמעותית את המעמד העסקי והתחרותי שלנו ותאפשר לסיפיה להמשיך את מגמת הצמיחה, ולספק מענה לביקוש הגובר לפתרונות DMS מתקדמים. תמורת ההנפקה תסייע לנו גם בבחינת רכישות אסטרטגיות וקידום שיתופי פעולה נוספים".