שי באב"ד | בלעדי

לוטש עיניים לסלקום? מה עומד מאחורי עזיבתו של שי באב"ד

מנכ"ל האוצר לשעבר יעזוב בקרוב את תפקידו כמנכ"ל ריבוע כחול לאחר חצי שנה בלבד • בשוק ההון מעריכים כי יתמודד על תפקיד מנכ"ל סלקום • בימים האחרונים עלה שמו גם כמועמד לתפקיד יו"ר חברת החשמל

שי באב''ד / צילום: ליאור מזרחי
שי באב''ד / צילום: ליאור מזרחי

הערכות בשוק ההון: שי באב"ד לוטש עיניים לתפקיד מנכ"ל סלקום. באב"ד, שמונה לפני כחצי שנה למנכ"ל ריבוע כחול, הודיע היום (ג') על פרישתו מהחברה של מוטי בן משה. הוא עשוי להתמודד על תפקיד מנכ"ל סלקום לאחר פרישתו המפתיעה של אבי גבאי.

בימים האחרונים עלה שמו גם כמועד לתפקיד יו"ר חברת החשמל, לאחר שמינויה של אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים בעבר, לא אושר. באב"ד הוביל כמנכ"ל האוצר את הרפורמה במשק החשמל ומכאן קרבתו לנושא.

מוקדם יותר היום הודיע באב"ד כי החליט לבחון הצעות חדשות שקיבל מחברות תפעוליות. בעקבות קבלת ההצעות, פנה לבעל השליטה באלון רבוע כחול, מוטי בן משה, וקיבל את ברכתו לבחון הצעות חדשות. עם זאת, לפי שעה לא הוחלט דבר ובאב"ד ממשיך בתפקידו בחברה.

תחת הריבוע הכחול, זוכה באב"ד לתנאי שכר בעלות של עד 4 מיליון שקל לשנה. באב"ד כיהן עד לפני כשנה וחצי כמנכ"ל משרד האוצר, במשך כ-5 שנים, תחת משה כחלון בתפקיד שר האוצר. הוא נכנס לתפקידו בחברות של בן משה ביוני האחרון, אחרי סיום תקופת הצינון שלו. באלון ריבוע כחול החליף בתפקיד המנכ"ל את ישראל יניב.

בספטמבר האחרון התראיין באב"ד לגלובס ורמז על השלב הבא בקריירה. "מוטי (בן משה) יודע שיש לי רצון לחזור למגזר הציבורי", הפתיע באב"ד, "שזה או להיכנס לצד הפוליטי, מה שפחות מושך אותי כרגע, או לחזור לתפקידי פקידות בכירים". עם זאת, מסתמן כי פניו של באב"ד כאמור דווקא לתפקיד בשוק הפרטי כשהוא מכוון לחברת סלקום.

כשנשאל על יחסיו עם בן משה, ענה באב"ד: "אני עוד בהתחלה, בשלבי למידה פה. בסופו של יום נצטרך לחלק את התפקיד בצורה כזו שאני אנהל את השוטף ומוטי יתמקד באסטרטגיה ובפיתוח העסקי. אלו הדברים ששנינו רוצים שיקרו, וימים יגידו".