התקדמות במגעים על רכישת מניות פרנקל בגב-ים: האסיפה בוטלה ונכסים ובניין תקבל נציג בדירקטוריון

נכסים ובניין, שמחזיקה ב-44.51% ממניות גב-ים, מתקדמת בתוכניות לבסס את השליטה בחברה: ביקשה לבטל את כינוס האספה המיוחדת בשל האפשרות לפריצת דרך במגעים • פרנקל מחזיק ב-37.22% ממניות גב-ים בשווי של 2.9 מיליארד שקל

אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין
אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין

חברת נכסים ובניין  ואיש העסקים אהרון פרנקל ממשיכים במגעים ביניהם על רכישת החזקותיו של פרנקל בחברת גב-ים , והמשא ומתן בין הצדדים טרם הגיע לידי מיצוי. בעקבות הימשכות המגעים והתקדמותם, והאפשרות לפריצת דרך בתקופה הקרובה, החליטה נכסים ובניין למשוך בינתיים את בקשתה לכינוס אסיפה כללית מיוחדת של בעלי מניות גב-ים, שעל סדר יומה בחירת שלושה נציגים מטעמה לדירקטוריון גב-ים.

הבוקר (ג') הודיעה גב-ים על ביטול האסיפה הכללית, שהייתה אמורה להתכנס במשרדיה בחיפה בשעה 14:00. בגב-ים ציינו כי "האסיפה מבוטלת לבקשת בעלי המניות, שביקשו את זימון האסיפה".

במקביל, סיכמו נכסים ובניין ופרנקל כי נכסים ובניין תוכל לצרף דירקטור אחד מטעמה לדירקטוריון גב-ים. זאת, בדומה לפרנקל המיוצג בדירקטוריון גב-ים בידי הדירקטור אילן גיפמן.

בוחנת רכישה של 5% ממניות גב ים

נכסים ובניין מחזיקה כיום ב-44.51% ממניות גב-ים בשווי של 3.47 מיליארד שקל, וברצונה לבסס את השליטה בגב-ים, או אף לרכוש את הבעלות המלאה בה. פרנקל מחזיקה כיום ב-37.22% ממניות גב-ים בשווי של 2.9 מיליארד שקל, אותן רכש בהשקעה של כ-2.2 מיליון שקל.

בסוף חודש אוגוסט השנה דיווחה נכסים ובניין כי היא בוחנת אפשרות לבצע הצעת רכש מיוחדת, אשר תופנה לכלל מחזיקי המניות של חברת גב-ים, במסגרתה תציע החברה לרכוש מניות רגילות של גב-ים, בהיקף של לא פחות מ- 5% מהונה המונפק. עם זאת, בהמשך עדכנה נכסים ובניין כי היא מנהלת מגעים עם פרנקל, לרכישת מניות גב-ים ממנו.

גב-ים עוסקת בעיקר בתחום המשרדים להשכרה, ומתחמה בהקמה ותפעול של פארקי הייטק. בנוסף, פועלת החברה גם בתחומי המסחר והלוגיסטיקה, ואף החלה בהשקעות בתחומי חוות השרתים והמגורים להשכרה.

שווי הנדל"ן להשקעה זינק

את תשעת החודשים הראשונים של 2021 סיימה גב-ים עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 695 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח נקי של 172 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. את הפער העצום יצרו הכנסות מעלייה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה בסך של 756 מיליון שקל שרשמה החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2021.

לשם השוואה, בתשעת החודשים הראשונים של 2020 רשמה גב-ים הכנסות 23 מיליון שקל בלבד מעלייה בשווי הנדל"ן להשקעה שלה, כאשר ב-2020 כולה עלה שווי הנדל"ן להשקעה של החברה ב-109 מיליון שקל. יש לציין כי התוצאות הכספיות אשתקד הושפעו במדיה רבה מהתפרצות מגיפת הקורונה, אשר הובילה לשימוש נרחב של הממשלה במדיניות הטלת סגרים.

לגב-ים הון עצמי המיוחס לבעלי המניות של 3.2 מיליארד שקל והיא נסחרת בבורסה לפי שווי של 7.8 מיליארד שקל. יש לציין כי עפ"י חוק החברות, רשאית נכסים ובניין לעלות להחזקה של לפחות 45% ממניות גב-ים רק באמצעות הצעת רכש (חלקית או מלאה), המופנית לכלל בעלי המניות.

כך, שרכישת המניות מפרנקל יכול להתבצע רק לאחר הגשת הצעת רכש חלקית או במסגרת הצעת רכש מלאה. לחילופין, יכולה הרכישה להתבצע במסגרת עסקת מיזוג בין נכסים ובניין לגב-ים.