הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה שלילית בת"א; חברות הביומד צללו והמדד נחתך ביותר מ-3%

ת"א 35 ירד ב-0.5%, ת"א 125 ב-0.4% ות"א 90 נחלש ב-0.1% • מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל • ירידות חדות לפלסאנמור, אייסקיור, אורמד וקומפיוג'ן • אמת מחשוב פועלת לפיצול פעילות החברה

הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / אילוסטרציה: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:28

יום המסחר בבורסה המקומית הסתיים בירידות שערים. ת"א 35 ירד ב-0.5%, ת"א 125 ב-0.4% ות"א 90 נחלש ב-0.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל, כשאת המחזורים הגבוהים ביותר ריכזו לאומי , פועלים  ואיי.סי.אל .

מדד הביומד נחתך ב-3.1% בשל ירידות חדות של פלסאנמור, אייסקיור, פרוטליקס, אורמד, פלוריסטם, ליניאג תרפיוטיק, קומפיוג'ן ואנלייבקס, וגם אופקו הלת'  (שניצבת בתחתית מדד ת"א 35 היום), אינטרקיור וטבע  סייעו לירידה של המדד.

חברת השקעות הנדל"ן בוליגו קפיטל  התחזקה בהמשך לדיווח שלה הבוקר על התקשרות בהסכם שותפות (באמצעות חברה-בת) לרכישת המרכז המסחרי Midtown 1010 באטלנטה, ג'ורג'יה, בתמורה לכ-38 מיליון דולר.

רקח  דיווחה כי היא מוכרת את יתרת החזקותיה בבלה אונליין, שמנפיקה תרופות מרשם, תמורת כ-3.7 מיליון שקל, כחלק ממהלכיה למיקוד בעסקי הליבה. הרוכשת היא Be, החברה הבת של שופרסל , שהחזיקה עד כה ב-51% ממניותיה של בלה אונליין.

16:45

הירידות בתל אביב נמשכות, על רקע פתיחה יציבה בוול סטריט. מדד ת"א 35 יורד בכ-0.2%, ת"א 125 נחלש ב-0.3% ות"א 90 ב-0.4%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

עליות חדות נרשמות אצל כן פייט ביופארמה (שהודיעה שלאור היעלמות נגעים ממאירים שנצפתה בחולה סרטן כבד היא מגישה פטנט לטיפול במגוון מחלות ממאירות בשלב מתקדם), באטמ, סייברוואן (שהגישה תשקיף לקראת הנפקה בוול סטריט), נורסטאר, גזית גלוב ומשק אנרגיה.

מנגד, נרשמות ירידות עמוקות לפלסאנמור, אייסקיור (שמחקה 8% גם אתמול), ליניאג תרפיוטיק, אבוג'ן, אופקו ואורמד.

טראקנט  מזנקת לאחר שהודיעה על התקדמות לחתימת מזכר הבנות נוסף להקמת מיזם משותף עם אומגה אדוונדס טכנולוג'יס, שלה הסכם פיילוט בתשלום עם South Africa Shell Downstream. המטרה היא להכניס את הפתרון של טראקנט לדרום אפריקה ובהמשך להתרחב לאירופה ומדינות נוספות בעולם יחד עם חברת Shell העולמית.

גילת  הודיעה שאחת מספקיות שירותי הלווין הגדולות באירו-אסיה בחרה בה כספקית ציוד הקרקע לרשת הלווין שלה. החברות חתמו על עסקה בשווי של מיליוני דולרים שתכלול אספקה של פלטפורמת SkyEdge II-c של גילת, לשדרוג והרחבת תקשורת הלוויינים ברחבי האזור.

15:00

מדד ת"א 35 שומר על יציבות ואילו מדד ת"א 90 יורד בכ-0.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

בשוק המט"ח נסחר הדולר ביציבות סביב 3.11 שקלים והאירו נחלש בכ-0.3% סביב 3.515 שקלים. יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מימון והשקעות, מציין כי "החברות ממקדות מאמצים לשיפור הדוחות הכספיים, דבר שבא לידי ביטוי בפעילות ערה בשוק המט"ח. אתמול, רכישות מט"ח משמעותיות, מנעו את קריסת הדולר אל מתחת לרמת 3.1 שקלים. אתמול גם נקבע השער הקובע לפקיעת אופציות דולר-שקל, מצב אשר גרר לנפח מסחר גבוה ובבלימת ייסוף השקל. אולם, לאחר קביעת השער היציג המשיך הדולר להיחלש אף אל מתחת לרמת 3.1 שקלים".

"בשווקים מתעלמים ממגיפת האומיקרון ומהציפיות לעלייה בשערי הריבית, מהלך התורם לעלייה בפוטנציאל תנודות השערים ועימם לאפקט הדומינו המתגלגל לעבר שער הדולר-שקל. כפי שפירטנו רבות לאחרונה, אף שהגורמים הבסיסיים תומכים בטווח הארוך בהמשך התחזקות השקל, הרי שבטווח הבינוני ועל רקע הציפייה לתנודות בשוקי המניות, עשוי השקל לנוע בתחום שערים רחב. יצואנים רבים, נדרשים למכור מט"ח ולכן פוטנציאל הפיחות נותר מוגבל", מוסיף עוד פריימן.

13:10

מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2% ואילו מדד ת"א 90 יורד בשיעור קל. מחזור המסחר מסתכם בכ-707 מיליון שקל.

עליות בולטות רושמות כעת על בד , הייקון מערכות , בוליגו , גזית גלוב, בלנדר, רני צים ולודן.

חברת נקסטפרם , המפתחת תחליף חלבון טבעוני ללא הנדסה גנטית (Non-GMO) ורכיבי תזונה חדשניים נוספים מבוססי שמרים, הודיעה היום כי התקשרה בהסכם ייצור מסחרי עם חברת GFR הקנדית, יצרנית משנה של רכיבי תזונה טבעוניים עבור חברות מזון ותוספי תזונה בצפון אמריקה וברחבי העולם. ההסכם הינו מתן רישיון לייצור החלבון בלבד ואינו כולל העברת זכויות קניין רוחני .

11:05

מדד ת"א 35 שומר על יציבות ומדד ת"א 90 יורד בשיעור מזערי. מדד הבנקים בולט בעלייה של 0.7%. 

עליות בולטות רושמות באטמ , נורסטאר , בוליגו, מאסיבית וקדימהסטם.

חברת הטכנולוגיה סייברוואן  עושה צעד נוסף בדרך להנפקה בוול סטריט, ומדווחת היום שהגישה טיוטת תשקיף חסויה לרשות ניירות הערך של ארה"ב, SEC. החברה ציינה כי הכמות והסכום הדולרי של ניירות הערך שיוצעו ויימכרו טרם נקבעו, וכי ההנפקה תתקיים בהתאם לתנאי השוק, והיא כפופה להגשת תשקיף פומבי, בחינתו ואישורו על-ידי ה-SEC. לפי ההערכות, הנפקת החברה בנאסד"ק צפויה לצאת אל הפועל בעוד מספר שבועות. סייברוואן דיווחה לפני כארבעה חודשים שבחרה בבנק ההשקעות האמריקאי Truist והתקשרה עם רואי חשבון ועורכי דין לקראת הנפקה בארה"ב.

דירקטוריון משק אנרגיה  אישר את עסקת רכישת פעילות האנרגיה של משקי הקיבוצים: במסגרת העסקה תרכוש משק אנרגיה את אחזקות משקי הקיבוצים בדליה חברות אנרגיה כנגד הקצאת מניות בחברה. בנוסף, כוללת העסקה את רכישת פעילות הסחר בחשמל ואחזקות משקי הקיבוצים בחברת מירם. בחברה אומרים כי הרכישה צפויה לייצר למשק אנרגיה תזרים הכנסות שיגדיל משמעותית את גמישותה הפיננסית של החברה ואת יכולתה להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת ובתחומים נוספים.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2% ואילו מדד ת"א 90 שומר על יציבות.

עליות בולטות רושמות גזית גלוב , קמטק , נאייקס ונייס.

חברת אמת מחשוב  דיווחה כי דירקטוריון החברה קיבל החלטה לבחון את פיצול פעילותה של החברה (באמצעות תשקיף פיצול ורישום למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב), במסגרתו תעביר החברה את תחום פעילות ה-OEM לחברת אחות לחברה, אשר מניותיה מוחזקות על ידי נאמן בעבור בעלי המניות של א.מ.ת מחשוב. דירקטוריון החברה מאמין כי הפיצול הינו מהלך אסטרטגי הנדרש בשל האופי השונה של כל תחום פעילות. כמו כן, המהלך צפוי לסייע לחברה לבחון שיתופי פעולה אסטרטגיים.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות שערים, אך אלה התמתנו לקראת הנעילה. מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% לשיא כל הזמנים (1,986 נקודות). ת"א 90 טיפס ב-0.4%, ת"א 125 ב-0.8%. מדד הבנקים עלה ב-1.1%, מדד הנפט ב-1.6%. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם ב-2.56 מיליארד שקל. 

2. נעילה מעורבת בניו יורק

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: מדד דאו ג'ונס התקדם ב-0.3%, מדד נאסד"ק ירד ב-0.6% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.1%. הדאו השלים רצף עליות של חמישה ימים, כשברקע המשקיעים עוקבים אחר התפשטות וריאנט אומיקרון של נגיף הקורונה.

3. אופקו צפויה לצנוח

המניות הדואליות חזרו עם פערים מעורבים. נייס , איי.סי.אל, אלביט ואורמת עם פערים חיוביים של 0.3%-0.8% ומנגד טבע  עם פער שלילי של כ-2.4% ואופקו  עם 5.7% כך שהן צפויות לרדת הבוקר.

4. ירידות באסיה

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה שלילית. בטוקיו רושם מדד הניקיי ירידה של כ-0.8% ובהונג קונג רושם מדד ההאנג סנג ירידה של כ-1%.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמת מגמה מעורבת.

5. סחורות: יציבות במסחר בנפט

במסחר בחוזים על הנפט נרשמת יציבות. חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר סביב 79 דולר וחוזה לפברואר על נפט מסוג WTI נסחר סביב 76 דולר לחבית.

הזהב רושם ירידה קלה.

 בשוק הקריפטו נרשמת יציבות ולאחר שאתמול רשם הביטקוין ירידה חדה, כעת הוא נסחר ללא שינוי נסחר סביב 47,800 דולר. האת'ר בירידה של כ-0.7% סביב 3,800 דולר.