הקסם של רותם סלע רחוק מלהתפוגג: הפרסומת לדיסקונט היא הזכורה והאהובה ביותר השבוע

שלושה בנקים גדולים נמצאים עם קמפיינים באוויר, מה שמאפשר לבחון אילו קהלים אהבו את השפה הפרסומית שלהם • מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי שיעורי האהדה לדיסקונט עולים עם הירידה בהכנסה, ואילו במזרחי טפחות ולאומי הכיוון הפוך

רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך
רותם סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך

בימים האחרונים הופרחו בדיחות רבות על הדומיננטיות של רותם סלע על המסך - בברייק הפרסומות ומחוצה לו - ובשיחות של ברנז'ת הפרסום היו שטענו כי היא עברה את סף הרוויה. אבל דירוג הפרסומות השבוע מוכיח שהקסם של סלע רחוק מלהתפוגג: הפרסומת לבנק דיסקונט בהובלתה היא השבוע גם הזכורה וגם האהובה ביותר.

המדד איננו מודד סוגיות עומק, ולכן לא ניתן לדעת האם המסרים שמתיימר הבנק להעביר בנושא תפיסת השירות אכן מחלחלים אצל הצופים, או שהצופה הממוצע בבית פשוט אוהב את סלע, ולא משנה מה היא תעשה עבור איזה מפרסם או באיזו תוכנית - מעמדה בתור "מאמי לאומית" נשמר.

 
  

כפי שפורסם בגלובס, סלע הוציאה הודעה משותפת עם טורנדו, לפיה  התביעה של חברת מיזוג האוויר נגדה הוסרה בהסכמה מחוץ לכותלי בית המשפט, וכחלק מההסכמות בין הצדדים סלע תמשיך להוביל את הקמפיינים של טורנדו גם ב-2022.

אם לשפוט לפי הארטילריה הכבדה שבה משתמש דיסקונט בימים אלה במדיה, והתכיפות שבה עולים סרטונים חדשים, ניתן להאריך כי הקמפיין בכיכובה צפוי להרבה דקות מסך בשנה הקרובה. גם טורנדו הוא מפרסם שיודע "לשטוף" את המסך באינטנסיביות.

שני המפרסמים עובדים עם חברות מדיה גדולות - מה שמבטיח שבשנה הקרובה יהיה היצף דקות של סלע בכובעים השונים שלה כפרזנטורית. מעניין יהיה לראות כיצד זה ישפיע על יחס הקהל למוצרים שהיא מקדמת.

בעת הזאת, שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים נמצאים עם קמפיינים באוויר - בנוסף לדיסקונט מפרסמים בימים אלה גם מזרחי טפחות ולאומי. עד לאחרונה, הפועלים פרסם קמפיין לאפליקציית ההטבות וונדר. הסמיכות הזו מאפשרת לבחון אילו קהלי יעד מתחברים לאיזה קמפיין. לדברי אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, "בעוד ששיעורי האהדה לדיסקונט עולים עם הירידה בהכנסה, הרי שבמזרחי טפחות ובלאומי הכיוון הוא הפוך, ושיעורי האהדה עולים דווקא עם העלייה ברמת ההכנסה".

ביטוח ישיר העלו השבוע פרסומת חדשה בכיכובו של ליאור רז ביחד עם בני הזוג אוקון, שהואשמו בריגול ונשלחו לכלא בטורקיה, לאחר שצילמו סלפי שכלל את ארמונו של נשיא טורקיה ארדואן. זאת הפרסומת השנייה בקו החדש של החברה המחליף את היונים, וניכר כי הולכת ונבנית שפה פרסומית משעשעת, המבוססת על התובנה שהמצב שבו נמצא הצופה בעת שהוא רוכש ביטוח שונה לחלוטין מהמצב שבו הוא שרוי בעת שיש צורך ליישם אותו.

ליאור רז ובני הזוג אוקנין בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך
 ליאור רז ובני הזוג אוקנין בקמפיין ביטוח ישיר / צילום: צילום מסך

השימוש בזוג שנתפס "עממי" עלול היה "למשוך את ההומור למטה". אולם התסריט והביצוע לא יורדים נמוך ואינם צוחקים על הזוג אוקון, אלא מציגים אותם כבני זוג עם הומור עצמי. גם הצופים אהבו את הפרסומת, ודירגו אותה במקום השני בדרוג הפרסומות האהובות.

מלחמת קטגוריות

הדירוג השבוע משקף מלחמת קטגוריות: 3 בנקים, 3 חברות ביטוח והכבלים מול yes.

הבנק והפארם

הפרסומת למזרחי טפחות אהודה בקרב גברים, וזו של סופר פארם בקרב נשים.

בלי פנים מוכרות

הפרסומת לסופר פארם היא היחידה שלא מובלת על ידי פרזנטור.