משפחת יליזרוב משיקה מותג חדש של יהלומים מתורבתים

"המודעות העולמית היום לנזקים של יהלומי כרייה הפכו את היהלומים המתורבתים לטסלה או הביונד מיט של עולם התכשיטים", אומר המנכ"ל, אליהו יליזרוב • וגם: לרגל היום הבינלאומי לנשים ולנערות במדע, שיחול השבוע, יזמו חברת ההייטק ווסטרן דיגיטל ישראל ועמותת QueenB אתגר רשת על מנת לחשוף נערות ונשים צעירות לתוכן בנושא • אירועים ומינויים

אליהו יליזרוב, מנכ''ל Love Diamonds / צילום: יח''צ
אליהו יליזרוב, מנכ''ל Love Diamonds / צילום: יח''צ

משפחת יליזרוב, הפועלת בבורסה ליהלומים זה כ-50 שנה ומתמחה במכירת יהלומים ללקוחות עסקיים ופרטיים, משיקה מותג חדש בשם Love Diamonds, שיציע תכשיטי זהב טהור משובצים ביהלומים מתורבתים המיוצרים במעבדות ייעודיות.

בשלב ראשון המותג יפעל באמצעות אתר אינטרנט בלבד, כשבעתיד נשקלת האפשרות להקים מספר חנויות. האתר מאפשר התאמה אישית של תכשיטים, וטווח המחירים ינוע בין כ-1,500 שקל לטבעת זהב טהור משובצת ביהלום מתורבת בגודל של 0.40 קראט, ועד לעשרות אלפי שקלים לתכשיטים המורכבים ממספר רב של אבנים בגודל משתנה.

נציין כי יהלומי מעבדה גדלים בתהליך המדמה את היווצרותם של יהלומים בטבע, כשלהתחלת התהליך עושים שימוש בזרעי יהלומים טבעיים, סביבם מתגבש היהלום המתורבת. היהלום הגולמי עובר תהליכי ייצור וליטוש זהים ליהלום האדמה. התוצר הסופי הוא יהלום הזהה בתכונות הכימיות והפיזיות שלו וכן בקשיות החומר ליהלום הנחצב מהאדמה. היהלום כולל תעודה גמולוגית.

לדברי המנכ"ל, אליהו יליזרוב, "הפוטנציאל הכלכלי של שוק היהלומים המתורבתים הוא עצום. המודעות העולמית היום לנזקים של יהלומי כרייה הפכו את היהלומים המתורבתים להיות הטסלה או הביונד מיט של עולם התכשיטים. עלותם של יהלומים מתורבתים נמוכה יותר - הן בשל החיסכון בעלויות הכרייה והן בשל פערי התיווך המשמעותיים שקיימים ביהלומי אדמה - והם מאפשרים את היוקרה, האיכות והנראות מבלי לפגוע בסביבה".

אזור התעשייה

כל אחת יכולה לתכנת

לרגל היום הבינלאומי לנשים ולנערות במדע, שיחול השבוע (11.2), יזמו חברת ההייטק ווסטרן דיגיטל ישראל ועמותת QueenB את אתגר ה-TikTech - משפיעניות רשת יעלו לטיקטוק מספר סרטונים עם חידות ו"טריקים" טכנולוגיים, במטרה לחשוף נערות ונשים צעירות לתוכן בנושא. המסר המרכזי של הקמפיין הוא שעולם הטכנולוגיה פתוח גם לנשים, כתיבת קוד היא שפה, וכל אחת יכולה ללמוד וליצור באמצעותה.

QueenB היא עמותה חינוכית-טכנולוגית דו לשונית לקידום נשים ונערות במדעי המחשב, שהוקמה על ידי יסמין דנסקי ונגה מן. לדברי המנכ"לית, גל אלג'ם, בעמותה סבורים ש"תכנות הוא לכולן. כל אחת יכולה להיות מתכנתת, וההזדמנות צריכה להיות פתוחה עבור כולן ללא קשר לרקע, ציונים, הכנסות, אזור מגורים, שפה או תרבות.

"אנחנו מאמינות שהחסם העיקרי הוא תחושת מסוגלות, או יותר נכון האומץ לנסות והפחד מכישלון. תכנות הוא לא מקצוע 'לגאונים בלבד' כפי שנתפס על ידי רבים ורבות. זה מקצוע לכולם.ן.

"קמפיין הטיק-טק נולד במטרה לענות בדיוק על כך, ולתרגל אומץ על פני שלמות. בזכות אתגרי התכנות מאות אלפי נערות בישראל יזכו להתנסות כייפית, שתפתח עבורן את הצוהר הראשוני לעולם הזה, ויותר מכך, תוכיח להן שברגע שיש מוטיבציה, הכול פתוח".

רונית רונן קרפול, משנה למנכ"ל ווסטרן דיגיטל, מספרת כי לפני מספר שנים זיהו בחברה כי "המגדר הנשי מהווה את אחת מאוכלוסיות החסר הבולטות בישראל כשזה מגיע להשתלבות בהייטק. לאחר בדיקה מעמיקה שעשינו, הגענו למסקנה כי בנות צעירות לא מקבלות מספיק חשיפה בגיל מוקדם לטכנולוגיה בכלל, ולתחום התכנות בפרט.

"לכן, יש לפנות אליהן בשלב מוקדם, בגיל הנוער, המהווה צומת חשוב של קבלת החלטות מבחינת מגמה בתיכון, תפקיד בצבא ולימודים אקדמיים בהמשך הדרך. ככל שהשיח בגילאי תיכון יגבר בנושא, כך יהיו יותר נשים במקצועות טכנולוגיים. זו הסיבה שהחלטנו להשקיע בהנעת פרויקטים מחוללי שינוי במעמד האישה בהייטק".

מצנח הזהב

מוטי רוזנבוים מונה למנהל המרלו"ג של תנובה במודיעין, ונדב הלפרין מונה למנהל המרלו"ג בצפון.

לירון פרבר מונתה למנהלת הטכנולוגיות בחברת תשתיות התוכנה פרולוג'יק. בתפקידה הקודם בחברה שימשה במשך כשנתיים כמהנדסת פריסייל.

ד"ר ערן גל מונה לארכיטקט הלמידה הראשי ב-Elevation, העוסקת בתחום האקדמיות הפנים ארגוניות.

ד"ר אלזה לבון מונתה לראש אגף הסיעוד באסותא מרכזים רפואיים.

עו"ד אסא קלינג, לשעבר ראש רשות הפטנטים, יכהן כנשיא AIPPI, העמותה לפיתוח הקניין הרוחני בישראל. הוא יחליף בתפקיד את תמר מורג-סלע, עורכת פטנטים ושותפה בקבוצת ריינהולד כהן.

אלי שעשוע, 35, מונה למנהל מחלקת התיירות בערד.

עו"ד דקלה מוסרי טל, עד לאחרונה יו"ר ועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה, הקימה משרד עורכי דין עצמאי יחד עם עו"ד דורון טל. המשרד מתמחה בדיני התכנון והבנייה, בדיני המקרקעין ובליטיגציה.

עו''ד דקלה מוסרי טל / צילום: דקלה שי
 עו''ד דקלה מוסרי טל / צילום: דקלה שי

נועה ישר-אל מונתה למנהלת השיווק והשותפויות של עמותת עיגול לטובה.

זיו ביילין תקים את המחלקה המשפטית החדשה במינקובסקי תקשורת, אשר תלווה ותייעץ תקשורתית למשרדי עורכי דין מתחומים שונים. קודם לכן כיהנה ביילין במערך הדוברות של רשת 13. 

מינויים בחברת גלברט כהנא, המתמחה בייעוץ בתחומי קשרי המשקיעים ויחסי ציבור: ערן גבאי מונה למנכ"ל משותף ומנהל האסטרטגיה, רון שטיינבלט מונה לסמנכ"ל קשרי המשקיעים וערן יונגר יכהן כסמנכ"ל לקוחות בחברה.

חדשות טובות

ענקית הטואלטיקה קימברלי קלארק ישראל תורמת כ-37 אלף בקבוקי ג'ל היגייני לידיים בשווי של כחצי מיליון שקל לארגון לתת ולכפר הילדים SOS, הפועל למען ילדים וצעירים הנמצאים במצבי סיכון.