ביג רוכשת קניון ראשון במונטנגרו בשווי של 95 מיליון אירו

חי גאליס, מנכ"ל ביג: "העסקה נחתמה בהתאם לאסטרטגיית החברה, אשר שמה לה למטרה להמשיך ולהרחיב את פעילותה במזרח אירופה ובמדינות הבלקן"

חי גאליס, מנכ''ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות
חי גאליס, מנכ''ל ביג / צילום: ביג מרכזי קניות

חברת ביג מרכזי קניות מרחיבה את פעילותה במזרח אירופה ומדינות הבלקן. החברה דיווחה היום על רכישת נכס ראשון במדינת מונטנגרו בשווי של 95 מיליון אירו.

מדובר בקניון DELTA CITY הממוקם במרכזה של עיר הבירה פודגוריצה. לדברי הנהלת ביג, מדובר בקניון הגדול והמשמעותי ביותר במדינה.

הרכישה תתבצע באמצעות החברה הבת של ביג, CEE-BIG, שמרכזת את פעילותה של ביג במדינת סרביה וכעת גם במונטנגרו השכנה. ביג מחזיקה כיום ב-95% ממניות החברה הבת, לאחר שהרחיבה בהדרגה את החזקתה בה בשנים האחרונות.

הקניון ירכש כאמור לפי שווי מוסכם של 95 מיליון אירו, מתוכם 57 מיליון אירו ימומנו על ידי הלוואה בנקאית.

קניון DELTA CITY ממוקם במרכז העיר פודגוריצה וכולל כ-24.5 אלף מ"ר של שטחי מסחר בשיעור תפוסה של 100%, וכן 1,000 מקומות חנייה.

רשימת השוכרים בקניון כוללת בין השאר חנויות של זארה ומותגים נוספים של קבוצת אינדיטקס, מנגו, נייקי, טומי הילפיגר, ניו יורקר, פנדורה, אנדר ארמרור, ריפליי, ספרינגפילד ועוד. כמו כן, הקניון כולל קולנוע ומתחם בילוי ומשחקים לילדים.

את חתימת העסקה והמימון הבנקאי, הוביל עוזי אלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי חו"ל של קבוצת ביג. השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים, בין היתר, השלמת ההלוואה ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים בסרביה ובמונטנגרו.

חי גאליס, מנכ"ל ביג מרכזי קניות, ציין כי "העסקה נחתמה בהתאם לאסטרטגיית החברה, אשר שמה לה למטרה להמשיך ולהרחיב את פעילותה במזרח אירופה ובמדינות הבלקן. החברה ממשיכה באיתור נכסים אסטרטגים על מנת להמשיך ולהרחיב את העוצמה המסחרית שמצטרפת להצלחה בסרביה, שממצבת אותה לאחת החברות המובילות בתחום המסחר במרחב הבלקן".

עוד ציין גאליס, כי "הקניון במונטנגרו שהינו החזק במדינה, ואחד הנכסים המסחריים החזקים במרחב הבלקן, מושכר במלואו ורשתות בינלאומיות מובילות רבות מעוניינות להצטרף אליו. כיום מחזיקה ביג CEE בתשעה מרכזים מסחריים בסרביה בשטח כולל של 211 אלף מ"ר, מתוכם שלושה בבירה בלגרד והיתר בשש ערים שונות.

בנוסף, ביג CEE מחזיקה בשני מרכזים לוגיסטיים הממוקמים על צירי תנועה מרכזיים בקרבת העיר בלגרד בשטח של כ-30 אלף מ"ר, וכן בבניין משרדים בבלגרד בשטח של 34 אלף מ"ר, אותו הקימה עם שותף מקומי. לחברה הבת גם החזקה בקרקעות הממוקמות בשלוש ערים בסרביה (ובהן בלגרד) בשטח כולל של כ-239 אלף מ"ר זכויות בנייה.

בסה"כ, מסתכם שווי הנדל"ן המניב של ביג  בסרביה ב-1.4 מיליארד שקל ואילו שווי קרקעות החברה במדינה עומד על 44 מיליון שקל. נכון לסוף ספטמבר 2021, היוותה פעילות זו כ-10.6% מסך הפעילות הפרטית של ביג.