ועדת הבחירות של ההסתדרות תגיש תלונה במשטרה בחשד לזיוף חתימות ברשימתו של עופר עיני

מטה עופר עיני בתגובה: "נגיש תלונה למשטרה נגד עו"ד אורי קידר, יו"ר ועדת הבחירות, שנגוע בניגוד עניינים" • בשעה האחרונה התכנסה ועדת הבחירות בבית ההסתדרות בת"א כדי לדון בחשד לזיוף החתימות וכן באישור מועמדותו של עיני כמועמד מטעם סיעת כולנו

עופר עיני / צילום: איל יצהר
עופר עיני / צילום: איל יצהר

ועדת הבחירות של ההסתדרות הודיעה כי תגיש תלונה במשטרה בעקבות "חשדות לפגמים פליליים במסמכי רשימת סלע למועמדות ליו"ר ההסתדרות עופר עיני". בשעה האחרונה התכנסה ועדת הבחירות בבית ההסתדרות בתל אביב כדי לדון בנושא וכן באישור מועמדותו של עיני כמועמד לבחירות מטעם סיעת כולנו.

כפי שפורסם בגלובס, ועדת הבחירות של ההסתדרות קבעה כי נפלו "פגמים מהותיים" ברישום סיעת סלע החדשה מטעם עיני. הוועדה בדקה חשד לזיוף חתימות של תומכים שנדרשו להקמת הסיעה.

עיני החליט לרוץ בתור מועמד סיעת כולנו, שחברה לעיני עוד מתחילת המרוץ, כיוון שמדובר בסיעה קיימת שאין צורך בהגשת חתימות תומכים כדי להקימה. עיני עדיין שואף להקים את סיעת סלע, במאוחד עם כולנו, במקרה שיצליח לספק ראיות לאמיתות החתימות או שיספק חתימות מאומתות נוספות.

במייל ששלח אתמול (א') יו"ר ועדת הבחירות בהסתדרות, אורי קידר, הוא כתב ליועץ המשפטי להסתדרות, יחיאל שמיר, ולמנהל ועדת הבחירות, נחום אסד, כי "לאחר שבדקתי שוב את מסמכי הבדיקה של חברת בזק אונליין (המוקד הטלפוני שתישאל את החותמים לסיעת סלע - א"ד), לפיהם מתוך כ-5,200 חתימות הנחזות להיות כשרות, יש לפחות כ-800 המוטלות בספק, ולאחר שהאזנתי בקשב רב לעשרות הקלטות מדגמיות מתוך השיחות שבהן התקבלו תשובות המעוררות ספק, דומני כי אין מנוס מפנייה למשטרת ישראל על-מנת שתבדוק האם נעשה כאן ניסיון לפגוע בטוהר המידות".

יצוין כי גם מטעמו של עיני הוגשה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה לבטל את מינויו של קידר כיו"ר ועדת הבחירות, בטענה כי הוא מקורב ליו"ר ההסתדרות המכהן, ארנון בר-דוד.

לדברי קידר, "עולים ספקות לגבי חתימתם של מאות מהחברים המופיעים ברשימות. רבים מאוד אינם זוכרים שחתמו. רבים אחרים אמרו כי לא חתמו כלל. רבים שאלו את מוקדני בזק אונליין מתי נעשתה חתימתם הנטענת, אך בהיעדר תאריכים כלשהם לא היה ניתן לבדוק מולם מועדים קונקרטיים".

קידר חתם את דבריו בבקשה להגיש תלונה. "אודה לטיפולכם המסור בהגשת תלונה למשטרת ישראל בהקדם האפשרי, בצירוף כל הראיות שבידינו".

בדיון שמתקיים כעת בבית ההסתדרות מעודכנים כלל חברי ועדת הבחירות בדבר הפעולות שננקטו והשיקולים שהוצגו להגשת התלונה. 

מטה עופר עיני:  יו"ר ועדת הבחירות נגוע בניגוד עניינים

ממטה עופר עיני נמסר בתגובה: "נגיש תלונה למשטרה נגד עו"ד אורי קידר, יו"ר ועדת הבחירות, שנגוע בניגוד עניינים.

"בפיילוט שנערך היום בעשרות טפסים פסולים מתברר כעת כי טפסים נפסלו על-ידי ועדת הבחירות, כיוון שאנשים לא ענו לטלפון, לא התקשרו אליהם ואפילו אישרו את חתימתם, ולמרות זאת הטופס נפסל.

"יובהר כי בידי נציגי סיעת סלע תצהירים חתומים בפני עורך דין". 

נציגי הסיעה מסרו: "עו"ד אורי קידר, יו"ר ועדת הבחירות שנגוע בניגוד עניינים פועל באופן פסול כבר מספר שבועות ומנסה להוביל מהלך לפסילת סיעת סלע, והכול כדי למנוע התמודדות מול יו"ר ההסתדרות החלש". 

יוזכר כבר כי לפני מספר שבועות דרשו נציגי הסיעה לפסול את יו"ר ועדת הבחירות בשל ניגוד עניינים, ולאחר שסירב, הוגשה נגדו עתירה במחוזי.

"ההתנהלות הפלילית הפסולה של יו"ר ועדת הבחירות הנגוע המשיכה ואף החמירה. הוא המציא תלונות לפסילת טפסי סלע ולא הותיר לנו ברירה אלא להגיש נגדו תלונה במשטרה. 

"הניסיון של יו"ר ההסתדרות למנוע בחירות לא יצליח. עופר עיני מתכוון להתמודד בבחירות".