דיסני פלוס יעלה בישראל ב-16 ביוני. כמה תשלמו על מנוי חודשי?

החברה הכריזה על תאריך ההשקה הרשמית ללא התייחסות להסכם שלה עם yes, שתהיה המשווקת המרכזית שלה בארץ • דיסני פלוס עולה בישראל במחיר אטרקטיבי ביחס לנטפליקס, שהעלתה לאחרונה את מחיריה בישראל

דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc
דיסני פלוס / צילום: Shutterstock, Ivan Marc

חברת דיסני הודיעה הבוקר (ג') על השקת שירות דיסני פלוס בישראל ב-16 ביוני, במקביל ל-42 מדינות נוספות ברחבי העולם. מחיר שירות הסטרימינג הפופולרי יעמוד על 39.90 שקל לחודש, ומנוי שנתי יעלה 399 שקל לשנה.

מדובר בהכרזה של דיסני, והיא לא קושרת בין ההשקה להסכם שלה עם חברת yes, שתהיה החברה שתשווק את השירות ראשונה בישראל. 

שירות דיסני פלוס הוא שירות סטרימינג מתחרה לשירות נטפליקס ולשירותים נוספים דומים בעולם, והשאלה היא לא האם אלא עד כמה הוא ישפיע על מודל הצפייה בישראל ויביא להתנתקות מחברות הטלוויזיה המסורתיות. 

מחיר אטרקטיבי ביחס לנטפליקס

דיסני פלוס עולה בישראל במחיר מאוד אטרקטיבי ביחס לנטפליקס, ובארה"ב ניכר כי שתי החברות מתחרות אחת בשנייה ראש בראש.

מחירי נטפליקס בישראל עלו לאחרונה במה שנראה כניסיון אחרון לנצל את העובדה שדיסני פלוס ושירותים נוספים עדיין לא עלו לאוויר בארץ. המחירים של שירותי הטלוויזיה בסטרימינג מתחילים ב-32.9 שקל לחודש לחבילה בסיסית (לצפייה במכשיר אחד באיכות SD - הבסיסית ביותר של נטפליקס). חבילת הסטנדרט (לצפייה בשני מכשירים בו-זמנית באיכות HD) התייקרה ב-17% מ-46.90 שקל ל-54.90 שקל לחודש, וחבילת הפרימיום (לצפייה באיכות אולטרה HD בעד ארבעה מכשירים בו-זמנית) התייקרה בכ-15% מ-60.90 שקל ל-69.90 שקל לחודש. 

מודל סגור 

לאחרונה הודיעה דיסני על צמצום במכירת תוכן לשחקני הטלוויזיה שעימם היא עובדת בישראל. החברה מתכוונת לעבור בהדרגה למודל סגור, שבו השירות שלה יימכר רק דרך האפליקציה שלה ופחות ופחות דרך חברות טלוויזיה, תהליך שמסכן חברות טלוויזיה שהסתמכו על אריזת התוכן שלה ושיווקו ישירות ללקוחות ללא אפליקציה.

השירות עולה עם תוכן מקורי בלעדי ואלפי פרקים וסרטים מבית היוצר של דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים, נשיונל ג'יאוגרפיק וסטאר, הכולל תכני בידור כללי General Entertainment) ) ועוד כותרים רבים נוספים.