עופר בלוך | ראיון

עופר בלוך מדבר לראשונה על המעבר מחברת החשמל לשופרסל

עופר בלוך עזב השבוע את חברת החשמל לטובת שופרסל, בתקופה סוערת לשתי החברות • בראיון בלעדי הוא עונה לביקורות ומספק הצצה למאבקים שמאחורי הקלעים • הראיון המלא במוסף G של גלובס שיפורסם בסוף השבוע

עופר בלוך / צילום: יונתן בלום
עופר בלוך / צילום: יונתן בלום

השבוע נכנס עופר בלוך לתפקיד מנכ"ל שופרסל, כשברקע לא מעט צקצקנים: היו מי שאמרו שאין לו ניסיון בקמעונאות והוא לא מתאים, ואף המוסדיים המחזיקים בקבוצה הביעו אכזבה מהמינוי ולא מנבאים לו עתיד רחוק שם. בראיון ל-G, שיפורסם בסוף השבוע, בלוך מספר על התקופה הלא פשוטה. "נשמעו דברים קשים, ונאמר שאני לא מנכ"ל טוב. לא חוויתי מעולם התקפות כמו אלה שהיו כלפיי בשלושת החודשים האחרונים".

לנוכח זאת, אפשר היה להניח כי בלוך יחזיר את המפתחות עוד בטרם נכנס. אלא שמי שניהל לא מעט חברות בחייו, כמו נייר חדרה, yes, נטפים, תשלובת החלב בתנובה ועד לפני שבוע חברת החשמל - רק נחוש יותר להוכיח שגם הפעם הוא יצליח.

לזכות בלוך אפשר לזקוף הישג אחד גדול במיוחד: בתפקידו האחרון כמנכ"ל חברת החשמל הצליח בלוך להעביר את הרפורמה שרבים לפניו ניסו לקדם וכשלו - וזה לא היה קל כשהוועד שהוא נאלץ להכריע הוא החזק במדינה. הרפורמה מפקיעה מהחברה בהדרגה 60% מייצור החשמל בשוק לטובת יצרנים פרטיים וכן מסיטה את הפוקוס של הפעילות מייצור חשמל להולכת חשמל.

חברת החשמל חוותה לאחרונה סערה סביב כמה מינויים שנויים במחלוקת - סערה שהצית יו"ר הדירקטוריון הנכנס דב בהרב וגרמה לו להתפטר כשלושה שבועות לאחר מכן. למרות זאת, בלוך בטוח שחברת החשמל נקייה ממינויים פוליטיים: "לא היה אירוע אחד של פוליטיזציה", הוא אומר.

בלוך נכנס לתפקידו החדש בשופרסל בתקופה מאתגרת יחסית, אבל הוא לא מודאג. לדבריו, "תחרות זה דבר טוב לחברה. כשאנשים מרגישים שיש איום, החושים שלהם מתחדדים".

מה בלוך חושב על האפשרות שהמנכ"ל היוצא של שופרסל איציק אברכהן יחזור לחברה כיו"ר, על מה הוא מצטער, ואילו אתגרים הוא מזהה - כל התשובות בראיון המלא שיפורסם בסוף השבוע.