הסטארט-אפ דיל רוכש חברה אוסטרלית בפרמיה של 174% על המניה

חברת דיל, שעוסקת בפתרונות להעסקה מרחוק של עובדים, הגישה הצעה לרכישת PayGroup הנסחרת באוסטרליה תמורת 82 מיליון דולר • דיל גייסה 679 מיליון דולר מאז הקמתה והוערכה בשווי של 12 מיליארד דולר בגיוס האחרון

אלכס בואזיז / צילום: DEEL
אלכס בואזיז / צילום: DEEL

הסטארט-אפ להעסקה מרחוק דיל הגיש הצעה לרכוש את חברת PayGroup, הנסחרת בבורסה באוסטרליה, בעסקה בהיקף של 119 מיליון דולר אוסטרלי (כ-82 מיליון דולר אמריקאי). דיל מתכוונת לשלם דולר אחד למניה של החברה - פרמיה של 174% על מחיר הסגירה האחרון של מנית החברה. דירקטוריון PayGroup המליץ פה אחד לבעלי המניות לאשר את הרכישה. אם תאושר, העסקה תיסגר באוקטובר.

● גלי ההדף של הפיטורים בהייטק: המתכנתים מסתדרים, ומה עם היתר?
● גרינפילד פרטנרס גייסה 350 מיליון ד': "גם כשהשוק למטה יש הזדמנויות"

דיל הוקמה ב-2018 על ידי אלכס בואזיז (מנכ"ל), יהודי-צרפתי שעלה לישראל; שואו וואנג, סינית החיה בארה"ב; ועופר סימון, ישראלי שאינו חלק מהחברה כיום. ההתמחות המקורית של דיל הייתה בסיוע לחברות בהעסקה ותשלום לפרילנסרים מסביב לעולם.

בהמשך הקימה דיל ישויות משפטיות בכ-90 מדינות שמאפשרות ללקוחות שלא רוצים להתעסק עם הבירוקרטיה של הקמת שלוחה במדינה זרה להעסיק דרכה עובדים (מודל שנקרא EOR ובו דיל היא למעשה המעסיק של העובד השכיר במדינת היעד). כך לדוגמה חברה אמריקאית שרוצה לשכור מידית איש מכירות בברזיל בלי יותר מדי בירוקרטיה, יכולה לעשות זאת תוך יום אחד באמצעות דיל. קהל היעד המרכזי של דיל הוא בעיקר סטארט-אפים טכנולוגיים.

בתקופה האחרונה פעלה דיל כדי להתרחב לתחום חדש של תשלום שכר לעובדים בשלוחות זרות של חברות זרות (Payroll). חברות אלו אמנם מחזיקות ישויות משפטית באותן מדינות יעד, אך אינן יכולות או רוצות להתמודד עם תהליך ניהול השכר בכל מקום ומתקשות לעמוד ברגולציות המקומיות שיש לכל מדינה ומדינה. זהו התחום שבו PayGroup עוסקת והיא מעבירה 11 מיליארד דולר בתשלומי שכר בשנה ל-2,800 חברות. מי שמתמחה בתחום של תשלומי שכר (Payroll) גלובליים הוא הסטארט-אפ הישראלי פאפאיה גלובל, שגייס לפי שווי 3.7 מיליארד דולר בשנה שעברה.

הרכישה אמורה לבנות גם את הנוכחות של דיל באזור אסיה-פסיפיק. לדיל יש כיום 30 עובדים באוסטרליה, שם השיקה פעילות בשנה שעברה, מתוך 1,100 עובדים בעולם. ל- PayGroup, שהוקמה ב-2006 בסינגפור, יש כ-400 עובדים באסיה שיצטרפו לדיל לאחר השלמת העסקה.

גיוס קטן שווי גדול

דיל הוערכה בגיוס האחרון שלה לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לפי הדיווח באתר Axios האמריקאי במאי האחרון. לפי הדיווח של Axios, דיל קיבלה את השווי החדש בעקבות גיוס קטן של 50 מיליון דולר בלבד, אותו קיבלה מאמרסון קולקטיב (Emerson Collective), ארגון ללא מטרת רווח שמבצע השקעות אימפקט. הארגון נוסד על ידי לורן פאוול ג'ובס, אלמנתו של מייסד אפל סטיב ג'ובס. הגיוס הקודם של דיל, שהוכרז באוקטובר שנה שעברה, היה גבוה יותר והסתכם ב-425 מיליון דולר לפי שווי 5.5 מיליארד דולר.

בסך הכל גייסה דיל 679 מיליון דולר מאז הקמתה. באפריל דיווחה דיל כי חצתה את 100 מיליון דולר בקצב הכנסות חוזרות שנתי (ARR).