סטראט-אפ ישראלי וענקית שבבים יפנית יפעלו יחד לקידום רכב אוטונומי

חברת הסטארט-אפ הישראלית היילו, שמפתחת שבבי בינה מלאכותית למכשירי קצה, עובדת בשיתוף פעולה חדש עם חברת הענק היפנית רנסאס בפיתוח במערכות בטיחות ונהיגה אוטונומית • במסגרת שיתוף הפעולה תשלב החברה היפנית את המעבד שפיתחה היילו במערכות הבטיחות והנהיגה האוטונומיות שלהן עבור יצרני רכבים אוטונומים

פלטפורמת HAILO / צילום: HAILO
פלטפורמת HAILO / צילום: HAILO

חברת הסטארט-אפ היילו (Hailo) שמפתחת ומייצרת מעבדים ליישומי AI למכשירי קצה (EDGE), הודיעה על כניסה לשיתוף פעולה אסטרטגית עם יצרנית השבבים וספקית הטיר1 היפנית RENESAS בתחום מערכות הסיוע המתקדמות לרכב (ADAS). במסגרת שיתוף הפעולה החדש ישולב המעבד שפיתחה היילו להאצת יישומי AI במערכות בטיחות ונהיגה אוטונומית של החברה היפנית, שיוצעו ליצרני רכב שונים עבור רמות אוטונומיה שונות עד אוטונומיה בדרגה 4.

● משרד התחבורה צפוי לאשר הפעלה של "חניה ללא נהג" בכלי רכב שתומכים בכך
● פיזור הכנסת עלול להוביל לכאוס צרכני בשוק הרכב החשמלי

חברת רנסאס היא מיצרניות השבבים הגדולות בעולם. היא הוקמה בשנת 2002 באמצעות מיזוג חטיבות השבבים של NEC, היטאצ’י, ומיצובישי, ומעסיקה כיום כ-20,000 עובדים. החברה נחשבת לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם של מיקרו-בקרים ורכיבים אנלוגיים ודיגיטליים לתעשיית הרכב, ומחזור ההכנסות שלה ב-2021 הסתכם בכ-8.85 מיליארד דולר. בין לקוחותיה בתעשיית הרכב נמנות הונדה, טויוטה ושורה של יצרניות רכב סיניות מובילות. עדיין לא ברור באילו מותגים ודגמים ישולב הפיתרון המשותף של שתי החברות.

מעבד Hailo-8 שפיתחה החברה פועל בקצב של עד 26 טרה-פעולות בשנייה (TOPS) בצריכת הספק טיפוסית של 2.5 וואט, והוא בנוי בארכיטקטורה חדשנית שמאפשרת למכשירי קצה להריץ יישומי למידה עמוקה מתוחכמים שהיו יכולים לרוץ בעבר רק בענן. המבנה המתקדם של Hailo-8 מניב ביצועים גבוהים יותר, צריכת הספק נמוכה יותר וזמן שיהוי מינימלי, המאפשרים רמות משופרות של פרטיות ואמינות עבור מכשירים חכמים הפועלים בקצה הרשת. החברה מספקת כיום את המעבדים לשורה ארוכה של יישומים גם מחוץ לתעשיית הרכב.

היילו הפכה באוקטובר אשתקד ל"יוניקורן" (שווי של מעל מיליארד דולר) לאחר השלמת סבב גיוס C בהיקף 136 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום מעל 190 עובדים בתל-אביב ובחו"ל, ותגייס עוד עשרות עובדים נוספים בשנת 2022 על מנת לתמוך בצמיחה המואצת. בחברה משקיעים מספר יבואני רכב כולל דלק רכב, שמחזיקה בה אחזקה אסטרטגית, חברת מאיר, חברת קרסו ועוד.