אפריקה מגורים פרסמה נתונים: מה המחיר הממוצע לדירה שנמכרה?

החברה מכרה במהלך הרבעון השני 251 יחידות דיור - עלייה של כ-34% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בהיקף כספי של כ-956 מיליון שקל

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים / צילום: שירן כרמל
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים / צילום: שירן כרמל

חברת אפריקה ישראל מגורים , מקבוצת לפידות קפיטל, חשפה היום (ג') את נתוני המכירות שלה לרבעון השני של 2022. החברה מכרה במהלך הרבעון השני 251 יחידות דיור - עלייה של כ-34% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בהיקף כספי של כ-956 מיליון שקל.

עוד מציינת אפריקה מגורים כי קיימות 81 יחידות דיור נוספות, בהיקף כספי של כ-321 מיליון שקל, אשר נחתמו לגביהם בקשות רכישה והחברה פועלת להשלמת הסכמי המכירה לדירות אלה. מתחילת השנה מכרה החברה 446 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-1.5 מיליארד שקל (כולל חלקם של השותפים בפרויקטים של החברה). 

נתוני החברה משקפים מחיר ממוצע של 3.81 מיליון שקל (כולל מע"מ) לדירה ברבעון השני של 2022 ושל 3.26 מיליון שקל (כולל מע"מ) במחצית הראשונה של השנה.

לדברי אפריקה מגורים, היא מציגה יציבות בהיקף הכספי של המכירות מתחילת 2022, וזאת על אף שב-2021 מכרה כמות משמעותית של דירות בפרויקט היוקרה DUO בתל אביב, אשר מאופיין במחירי מכירה גבוהים מהממוצע. ברבעון הנוכחי, אף השלימה החברה את העסקה השנייה בפרויקט סביון VIEW בירושלים, במסגרתה מכרה את שטחי המסחר והתעסוקה תמורת סך כולל של כ-184 מיליון שקל וברווח צפוי של כ-54 מיליון שקל.

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, מסר כי "נתוני המכירה החזקים שאנו מציגים ברבעון השני, מעידים על המשך מגמת הצמיחה של החברה, עם היקף נרחב של פרויקטים, כשנכון להיום החברה מחזיקה במלאי כולל של למעלה מ-13 אלף יחידות דיור ברחבי הארץ בשלבי תכנון וביצוע שונים. מתחילת השנה גדלו המכירות בכ-22% לעומת אשתקד והסתכמו ל-446 יחידות דיור בהיקף כספי של כ-1.5 מיליארד שקל. בהמשך השנה אנו צפויים להשיק עוד שלושה פרויקטים משמעותיים נוספים - פרויקט פינוי-בינוי משמעותי ברחוב בוליביה שבקרית יובל ירושלים, בניין מגורים נוסף בפרויקט סביוני נצר סירני וכמובן את סמל צפון שבפינת הרחובות ז'בוטינסקי ובן-סרוק, בתל אביב.

"אנו נמשיך להרחיב את פעילותנו גם בתחומי הדיור להשכרה, המסחר והמשרדים, כמו גם את פרויקטי ההתחדשות העירונית, המקדמים למעלה מ-5,000 יחידות דיור חדשות. אנו שואפים לשמור על המומנטום החיובי של הרבעון הנוכחי במכירות, להגדלת הצבר העתידי שלנו בעסקאות משמעותיות וליצירת ערך מיידי עבור המשקיעים שלנו, תוך שמירה על איתנות פיננסית גבוהה ושיפור ברווחיות".