פחית קולה ב-13 אירו: עליית מחירים באחד האיים הפופולריים באירופה

איביזה כבר מזמן ידועה כמקום לחוות בו את החיים הטובים, אבל עליית המחירים המתרחשת כעת באי הספרדי מרקיעה שחקים: המבורגר ב-30 אירו וכיסא נוח בחוף ב-500 אירו • "איביזה תמיד הייתה יקרה", אומר יועץ בתחום, "אבל אנשים מוכנים לשלם"

איביזה / צילום: Shutterstock, Sergio TB
איביזה / צילום: Shutterstock, Sergio TB

מסעדה על חוף הים שמגישה המבורגר במחיר של 30 אירו לצד פחית שתייה ב-13 אירו, מיטת שיזוף להשכרה בחוף בוטיק שיכולה להגיע למחיר של 500 אירו בחודש אוגוסט ושולחן במועדון VIP שיכול אף להגיע לאלפים - כך נראית עליית במחירים באחד מיעדי חופשות היוקרה הפופולריים ביותר.

מסעדות, מועדונים, השכרת שירותים ומוניות - כולם העלו השנה את המחירים בצורה ניכרת. "זה אי, זאת חופשה עונתית, ועסקים משלימים על שנתיים של אובדן הכנסות, יחד עם בעיות בשרשרת האספקה ​​והביקוש העצום", מסביר ל-CNBC בן פונדולה, יועץ מלונות יוקרה ומבקר ותיק באיביזה.

● אברהם הוסטל מגיעה למזרח: הקימה חברה משותפת עם פלייאיסט | בלעדי
● נוסעים לחו"ל? קבלו המלצה ל-9 מסעדות עילית ששוות את התור בשדה התעופה
● חברות התעופה הישראליות חוזרות לטוס לטורקיה. האם זה ישתלם לנוסעים? | צ'ק אין

אכן, מספר התיירים המבקרים באיים הבלאריים עלה ב-300% משנה לשנה בחודש מאי, על-פי המכון הלאומי לסטטיסטיקה של ספרד. 

יעד יוקרתי 

בעבר, בשנות ה-60, איביזה הייתה מקום שמשך אליו מטיילים צעירים, עד שבשנות ה-80 טוני פייק הבריטי-אוסטרלי העלה את האי על המפה כשפתח את מלון פייקס, הידוע כיום בשם פייקס איביזה. המלון הפך אחוזה בת 500 שנה הממוקמת בגבעות האי למקלט מסיבות. החברים העשירים והמפורסמים של פייק, כמו פרדי מרקורי, ג'ורג' מייקל וקיילי מינו, נשארו במלון - שעד היום מושך המונים לחדריו, למסעדה ולרחבת הריקודים שלו. אז החלה גם עלייתם של מועדוני המסיבות, שנעשו עם השנים בעלי שם, והיום גובים שם 13 אירו לפחית קולה.

"המוניטין של איביזה כיעד יוקרתי התפתח במשך כמה עשורים", אמרה ל-CNBC קרולין אדיסון, ראש תחום המוצר בסוכנות נסיעות היוקרה Black Tomato. "יש בה סוג כזה של זוהר מבוסס, אז יש למי למכור ביוקר. כשהקהל של העבר אולי התבגר, התעשר, התבסס - הוא הגדיר את האי בצורה חדשה".