טסלה הכתה את תחזיות הרווח, אך פספסה בהכנסות; המניה עולה במסחר המאוחר

לפי הדוח הרבעוני שלה, טסלה הכתה את תחזיות הרווח למניה - 2.27 דולר רווח למניה לעומת צפי של 1.81 דולר • עם זאת, החברה פספסה את תחזיות ההכנסות - 16.93 מיליארד דולר לעומת צפי של 17.1 מיליארד דולר • מניית החברה מטפסת ב-2.2% במסחר המאוחר

אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אילון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

23:13

טסלה פירסמה את הדוח הרבעוני שלה: לפי הדוח, טסלה הכתה את תחזיות הרווח למניה - 2.27 דולר רווח למניה לעומת צפי של 1.81 דולר. עם זאת, טסלה פספסה את תחזיות ההכנסות - 16.93 מיליארד דולר לעומת צפי של 17.1 מיליארד דולר.

לפי הדוח, במהלך הרבעון מסרה טסלה 254,695 מכוניות חשמליות - צמיחה של 27% לעומת הרבעון הקודם.

מניית החברה מטפסת ב-2.2% במסחר המאוחר.

20:30

טסלה  פתחה את 2022 עם רבעון חזק יחסית. ברבעון הראשון שהסתיים במרץ יצרנית הרכב החשמלי שברה את שיא ההכנסות שלה וגלגלה 18.76 מיליארד דולר, עלייה של 80% לעומת הרבעון המקביל. הרווח למניה גם היה מרשים במיוחד והגיע ל--3.22 דולרף לעומת 0.93 דולר בשנה הקודמת. בשני מדדים אלו של השורה העליונה והתחתונה טסלה ניפצה את תחזיות האנליסטים ברבעון הקודם, והיא שברה גם את השיא של עצמה מבחינת שיעור הרווח הגולמי מרכבים שעמד על 32.9%.

עונת הדוחות שתגלה: האם הקיצוצים של ענקיות הטק יצליחו להוציא אותן מהמשבר
כך הצליח אחד מהעובדים של אילון מאסק לדחוק לפינה את האיש העשיר בעולם  

עם זאת, הציפיות מהחברה שמוביל אילון מאסק לרבעון השני, שהסתיים ביוני, נמוכות בהרבה. מוקדם יותר כבר דיווחה טסלה כי ברבעון השני מסרה 254 אלף רכבים, ירידה של 18% בהשוואה ל-310 אלף מסירות ברבעון הראשון. זאת הייתה הפעם הראשונה אי פעם שטסלה דיווחה על ירידה במספר המסירות של רכבים בשני רבעונים ברציפות.

הירידה במסירות הושפעה קודם כל מהסגרים בשנגחאי שהשביתו את המפעל היצרני ביותר של טסלה, כמו גם ממחסור בשבבים ובחומרי גלם ובעיות בשרשרת אספקה. כל אלו חתכו את ייצור המכוניות וכך גם את המסירות. בהתאם, תחזית האנליסטים בוול סטריט הן להכנסות של 17.23 מיליארד דולר ברבעון השני, ירידה של 8% בהשוואה לרבעון הראשון, ולרווח מתואם למניה של 1.86 דולר למניה. ברבעון המקביל בשנה שעברה עמד הרווח על 1.45 דולר למניה, כך שגם אם זו תחזית לא מלהיבה בהשוואה לרבעונים קודמים, עדיין יהיה מדובר בעלייה שנתית.

למאסק יש "תחושה רעה מאוד" לגבי הכלכלה. מה התחזיות הלאה?

מעבר לתוצאות הרבעון הנוכחי, המשקיעים והאנליסטים מחכים לשמוע את התחזית של מאסק וטסלה להמשך השנה. מאסק חזה מוקדם יותר השנה כי טסלה תוכל להגדיל את אספקת הרכבים שלה ב-2022 כולה ל-1.5 מיליון, עלייה של 60% לעומת אשתקד. אולם במחצית הראשונה סיפקה החברה רק 564 אלף, מה שאומר שהיא צריכה להגביר משמעותית קצב.

בנוסף לכך, מאסק גם התבטא בפסימיות לגבי המצב הכלכלי ואמר כי יש לו "תחושה רעה מאוד", כך שיהיה מעניין לגלות האם טסלה תשנה את התחזית על רקע מיתון אפשרי. טסלה פיטרה 220 עובדים לאחרונה מיחידת הנהג האוטונומי שלה כחלק מקיצוץ בהוצאות. במקביל מנסה החברה לשפר תוצאות דרך גביית תשלום על ערכת הטענה שניתנה חינם בעבר ודרך תוכנית לפתוח את רשת תחנות הטעינה המהירות שלה בארה"ב לבעלי רכבים אחרים.

מאסק כיכב הקיץ בתקשורת לא מעט בהקשר לעסקה שרקם לרכישת טוויטר . עסקה זו בינתיים בוטלה על ידי מאסק וכעת הצדדים מתכוננים לקרב משפטי על הביטול. כחלק משיחת האנליסטים בעקבות הדוחות, מאסק צפוי להתייחס גם לכך.