מאבק ההסתדרות ביבואניות מתגבר: הפעילים הגיעו למרכזי הקניות

מאות עובדי וחברי ההסתדרות, פעילים, אנשי מרחבים והנוער העובד והלומד הגיעו הבוקר לעשרות מרכזי קניות ברחבי הארץ על-מנת לחלק חומרי הסברה, חולצות ואביזרים נוספים ולהסביר לציבור כיצד להרכיב סל קניות זול יותר

הפגנת ההסתדרות מול ביתו של מנכ''ל דיפלומט / צילום: באדיבות ההסתדרות
הפגנת ההסתדרות מול ביתו של מנכ''ל דיפלומט / צילום: באדיבות ההסתדרות

בהסתדרות מעלים הילוך בחרם על היבואניות: מאות עובדי וחברי ההסתדרות, פעילים, אנשי מרחבים והנוער העובד והלומד הגיעו הבוקר (ב') לעשרות מרכזי קניות ברחבי הארץ. הפעילים מחלקים חומרי הסברה, חולצות ושקיות רב-פעמיות לרכישת מוצרי מזון, ומסבירים לעוברים ולשבים איך להרכיב סל מוצרים זול.

במקביל, המשא-ומתן בין דיפלומט ורשתות המזון נמשך. הבוקר היו אמורות להיכנס לתוקף חלק מההתייקרויות עליהן הודיעה דיפלומט. אחת מרשתות המזון שסירבה להעלאת המחירים אומנם קיבלה סחורה של היבואנית, אבל מדובר במוצרים לא ממותגים - כלומר אלה שעליהם לא חלה ההתייקרות. 

"נגמרה החגיגה": ההסתדרות קוראת לחרם צרכנים על שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי
ההסתדרות מעלה הילוך: מתכננת הפגנות מול בתיהם של בכירים במשק
ההסתדרות מקיימת הפגנת מחאה מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט: "מפסיקים להיות פראיירים"  
הרשתות נגד היבואניות: מי ימצמץ ראשון בקרב על יוקר המחיה|ניתוח

פעילי ההסתדרות שמסתובבים במרכזי הקניות ובכניסות לסופרים הציבו על גבי המדפים בחלק מרשתות השיווק שלטים עליהם נכתב: "קונים חכם ונלחמים ביוקר המחיה" ו"נגמרה החגיגה. כל חברה שתתחזר על אזרחי ישראל, תצטרך להתמודד עם ההשלכות". הדגש הוא על מוצרי דיפלומט, שסטוביץ וקימברלי קלארק, ביניהם טונה סטארקיסט, קטשופ היינץ, עוגיות אוראו ושוקולד מילקה.

בין המקומות שאליהם הגיעו הצוותים: תל אביב, עמק הירדן, חיפה, טבריה, קריית שמונה, ראש פינה, מגדל העמק, עפולה, נצרת, גבעתיים, נהריה, ראשון לציון, נתניה, רחובות, קריית ביאליק, באר שבע, הרצליה, לוד, אשדוד, שפרעם, פתח תקווה, חצור הגלילית, אלונים, אשקלון, כרמיאל, ירושלים, דימונה, חולון, בת ים, כפר תבור, מג'אר, נוף הגליל, רמת ישי, ירכא וקריית אונו.

המאבק יימשך ויגבר בימים הקרובים: לאחר שביום שישי הפגינו נציגים מההסתדרות מול ביתו של מנכ"ל דיפלומט נעם וימן בדרישה למנוע את העלאת המחירים, הערב צפויה ההסתדרות לקיים עצרת מחאה נוספת שמיקומה עדיין לא ידוע. מחר יכנס יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עשרות ראשי ועדים גדולים במשק לתכנון המשך הצעדים במאבק.

במקביל נמשך קמפיין ההסתדרות בכל רחבי הארץ, שכולל פרסום בטלוויזיה שהערב צפוי להתרחב, פריסה של שלטי חוצות, הפצת חומרי הסברה ומודעות בעיתונות ובאפליקציית ווייז.

"פתחנו הבוקר במבצע שטח שיעזור לצרכנים להיאבק בעושק המחיה", מסר בר-דוד. "המסע שלנו יימשך עד שהחברות במשק יבינו שנגמרה החגיגה ויפסיקו לעשוק את הצרכנים. אני שב ומבהיר לממשלה כי אם לא יהיו צעדים אקטיביים ופעולות בנושא, אכנס בתחילת ספטמבר את מוסדות ההסתדרות במטרה להכריז סכסוך עבודה במשק".