יינות ביתן תשקיע כ-40 מיליון שקל בהסבת סניפים לקרפור

יינות ביתן תהפוך 25 מסניפיה למותג הסופרמרקטים הצרפתי קרפור, מתוכם שלושה יהיו חדשים לגמרי • הקבוצה הודיעה גם כי 20 סניפים נוספים יעברו הסבה ברבעון הראשון של השנה הבאה

סניף קרפור בצרפת / צילום: Reuters, Stephane Mahe
סניף קרפור בצרפת / צילום: Reuters, Stephane Mahe

קבוצת יינות ביתן תהפוך עד סוף השנה 25 מסניפיה למותג הצרפתי קרפור, בהשקעה של כ-40 מיליון שקל. מתוך זה, שלושה סניפים יהיו חדשים לגמרי וימוקמו בתל אביב, באור יהודה ובקריית גת. הסניפים הקיימים שיעברו הסבה ממוקמים כולם במרכז הארץ - בין היתר בתל אביב, בקריית אונו, בהרצליה, בראשון לציון, בראש העין, ברעננה ועוד. 

כניסת רשתות השיווק הבינלאומיות לישראל: 70% מאמינים כי המהלך יוביל להורדת מחירים
קרפור תביא תחרות? בינתיים היא מגישה לישראלים מחירים מנופחים
המהפכה הצרפתית: היכונו לרעידת האדמה של רשת המרכולים קרפור

בנוסף הודיעה הקבוצה כי 20 סניפים נוספים יעברו הסבה ברבעון הראשון של 2023. כל הסניפים יתוכננו על-ידי קרפור עצמה לפי הסטנדרט הבינלאומי של הרשת. בשלב ראשוני ימותגו הסניפים תחת השם "SUPER" עד לכניסה מלאה של הרשת לישראל, אך הנראות תהיה כאמור לפי הקונספט המקובל בקרפור.

נציין כי הקבוצה, שמונה את הרשתות יינות ביתן ומגה, כוללת כ-150 סניפים והיא השנייה בגודלה בישראל. במאי 2021 השלימה אלקטרה צריכה של האחים זלקינד את רכישת השליטה בקבוצה (50.5%) לפי שווי של 400 מיליון שקל.

במרץ האחרון פורסם כי קרפור הצרפתית חתמה על מזכר הבנות עם אלקטרה מוצרי צריכה, לקראת כניסתה לפעילות בישראל. הסכם הזכיינות בין הצדדים נקבע לתקופה של 20 שנה, עם אפשרות להארכה ל-20 שנים נוספות. כעבור שלושה חודשים התפטר המנכ"ל עמית זאב, ובמקומו מונה אורי קילשטיין (שקודם לכן כיהן כמנכ"ל קניוני עזריאלי וכמשנה למנכ"ל שופרסל), כאשר הגדרת התפקיד הרשמית שלו היא מנכ"ל קרפור ישראל.

לפי נתוני NRF (הפדרציה הקמעונאית הלאומית) לשנת 2022, קרפור היא הקמעונאית השביעית בגודלה בעולם. הרשת מחזיקה בכ-14 אלף סניפים באירופה, במזרח התיכון, במזרח אסיה ובאפריקה, ומחזור המכירות שלה עומד על כ-81 מיליארד אירו. זוהי קמעונאית המזון הבינלאומית הראשונה שנכנסת לישראל בפעילות מקיפה.

לדברי קילשטיין, "שערי חווית הקנייה הבינלאומית ייפתחו לראשונה לצרכנים הישראלים, ואני בטוח כי הסטנדרטים שלנו, הן מבחינת המחירים והן מבחינת איכות ומגוון המוצרים, יציבו רף גבוה בשוק המזון".