בלומברג: אינטל מקצצת את הערכת השווי של מובילאיי ל-30 מיליארד דולר

עפ"י פרסום בבלומברג, ההנפקה תידחה לשנה הבאה, והשווי, שהוערך תחילה ב-50 מיליארד דולר, יקוצץ ב-40% • ביולי נחשף בגלובס כי מייסד ומנכ"ל החברה אמנון שעשוע הודיע במכתב על דחיית ההנפקה בשל תנאי השוק

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי
אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

אינטל  עדכנה קיצצה ב-40% את הערכת השווי בהנפקת מובילאיי הישראלית וציינה שהיא עשויה לדחות את ההנפקה עד לשנת 2023 - כך על פי דיווח בבלומברג.

הערכת השווי של מובילאיי נעה תחילה סביב 50 מיליארד דולר, וכעת מדווח בלומברג שהשווי נחתך ל-30 מיליארד דולר. נציגי אינטל או מובילאיי לא הגיבו לפרסום.  

החטיבה הכי צומחת: מובילאיי הפכה לנחמה של אינטל העולמית
דחיית ההנפקה של מובילאיי: התוכניות לרכב האוטונומי יחכו 

ביולי נחשף בגלובס כי מייסד ומנכ"ל החברה אמנון שעשוע הודיע במכתב לעובדים על דחיית ההנפקה בשל תנאי השוק. "הבעיה כיום עם תנאי השוק הרעים היא לא הערכות שווי נמוכות יותר, אלא חוסר היציבות בשווקים. היעדר יציבות יכול להשפיע לרעה על התוצאות של כל הנפקה, הן ביום ההנפקה והן בהמשך", כתב שעשוע לעובדים בחודש שעבר, ולצד זאת הביע תקווה שההנפקה בכל זאת תתרחש ב-2022.  

כזכור, אינטל הודיעה בדצמבר האחרון כי בכוונתה להנפיק את מובילאיי בנאסד"ק לקראת אמצע 2022, כאשר אינטל תישאר בעלת החזקות מהותית. על פי הערכות שפורסמו באותה עת, החברה הייתה אמורה להנפיק לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר.

בפני מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, עומדים מספר קשיים ובהם הירידות בשוק בכלל ובמניות השבבים בפרט וכן יובש בשוק ההנפקות שמקשה על השלמת העסקה. "אם מניות המוליכים למחצה יתאוששו, ההנפקה עדיין עשויה לקרות ב-2022", מסרו גורמים הבקיאים בפרטים לבלומברג.