7 חודשים אחרי הריקול: ממתקי השוקולד של עלית חוזרים למדפים

שטראוס הודיעה כי היא מתחילה לשווק בימים אלה את שוקולד פרה סוכריות קופצות, שוקולד פרה פצפוצי אורז, טורטית, ממרח פרה פרווה 850 ואפיפיות ללא גלוטן • בשבועות הקרובים יחזרו למדפים גם שוקולד פרה חלב, פסק זמן, טעמי וטוויסט • המנכ"ל אייל דרור: "תהליך החזרת קווי ייצור השוקולד לעבודה כלל ניקוי יסודי"

שוקולד פרה / צילום: יח״צ שטראוס
שוקולד פרה / צילום: יח״צ שטראוס

שבעה חודשים אחרי הריקול במפעל עלית בנוף הגליל שהוביל להשבתת הפעילות, ושלושה חודשים אחרי שמשרד הבריאות החזיר את אישור הייצור הנאות למפעל, ממתקי עלית חוזרים למדפים: חברת שטראוס  הודיעה היום (ג') כי היא מתחילה לשווק בימים אלה את חטיפי השוקולד וטבלאות השוקולד - שוקולד פרה סוכריות קופצות, שוקולד פרה פצפוצי אורז, טורטית, ממרח פרה פרווה 850 ואפיפיות ללא גלוטן. בשבועות הקרובים יחזרו למדפים גם שוקולד פרה חלב, פסק זמן, טעמי וטוויסט. 

דירקטוריון שטראוס אישר את תוכנית ההתייעלות: פיטורי כ-150 עובדים ושינוי מבנה ארגוני 
האם שי באב"ד הוא האדם המתאים להוביל את שטראוס? | ניתוח
תתמקד בשוקולד: שטראוס מפסיקה לייצר חלק מהמאפים
הריקול הענק חתך את רווחי שטראוס ב-58% ברבעון השני

החברה החליטה על ייצור מיוחד של ממתקים ללא גלוטן, שישווקו במארז מיוחד במהדורה מוגבלת המכילה: פסק זמן ללא גלוטן, כיף כף ללא גלוטן ומקופלת ללא גלוטן. מארזים המיועדים לצרכנים הרגישים לגלוטן יימכרו החל מהשבוע הבא בפלטפורמת האונליין של שטראוס letsgiftit, בחנויות מתמחות כמו הפי גלוטי וגולוטן ובחנויות ייעודיות.

בחברה מציינים כי מפעלי עלית בנוף הגליל שבו לייצור, לאחר שבוצעו בהם השקעות משמעותיות במטרה להבטיח את איכות ובטיחות המוצרים ברמה הגבוהה ביותר. 

"ניקוי יסודי"

"אנחנו שמחים ונרגשים לחזור למדפים. במהלך החודשים האחרונים הגדרנו מחדש את נהלי העבודה שלנו ופעלנו כדי להבטיח רמות איכות ובטיחות מזון גבוהות במיוחד, על בסיס למידה שעשינו במספר מפעלי שוקולד מובילים בעולם ובהדרכת מומחים לנושא", מסר מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור. "תהליך החזרת קווי ייצור השוקולד לעבודה כלל ניקוי יסודי, שיפור חלק מהתשתיות וחידוש של שני המפעלים בנוף הגליל. חשוב להדגיש כי המוצרים יחזרו למדפים בשבועות הקרובים בהדרגה, על בסיס קצב הייצור וצבירת המלאי".

בחברה מדגישים כי לאור התאמות ושינויים שנעשו במפעל השוקולד המחודש, יש לשים לב לשינויים באלרגנים המופיעים על גבי האריזות, במיוחד בתיבת האלרגנים של חטיף מקופלת וחלק מטבלאות שוקולד פרה שהיו עד כה עם אלרגן חלב בלבד.

שטראוס, שתפרסם בשבוע הבא את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, ספגה מכה קשה כתוצאה מהריקול הגדול בתולדותיה ועצירת הפעילות במפעל השוקולד. ברבעון השני נחתך הרווח הנקי שלה ב-58%, לאחר שהעריכה כי ההשפעה על הרווח הנקי השנה בשל אירוע הריקול תעמוד על בין 210־230 מיליון שקל.