מותג היוקרה אינפיניטי עושה קאמבק עם קרוס-אובר בסגנון אמריקאי

מותג היוקרה אינפיניטי מציע דגם קרוס־אובר פרימיום שמותאם לקהל האמריקאי • העיצוב אגרסיבי, תא הנוסעים איכותי והמחיר תחרותי יחסית

אינפיניטי QX55 / צילום: יח''צ
אינפיניטי QX55 / צילום: יח''צ

השנה החולפת הייתה שנת שיא עבור מותגי הפרימיום בישראל. בעשרת החודשים הראשונים של 2022 נמכרו בארץ מעל 13 אלף מותגי פרימיום ועוד אלפי כלי רכב של מותגי MASS, שמחירם מציב אותם בטריטוריית הפרימיום. בהערכה זהירה, עד סוף השנה פלח זה יהווה למעלה מ־10% מכלל מסירות הרכב החדש בישראל, כמעט כפול מהנתח הממוצע בעשור הקודם.

ג'יפ ב-400 אלף שקל: שוק הרכב גועש בשבוע של השקות בכורה 
אין אפילו תאריך יעד: העיכובים בקו האדום של הרכבת הקלה יצאו משליטה 

נתוני המכירות הללו משקפים את צבירת העושר המואצת בשנתיים האחרונות, וטרם משקפים את התפנית שחלה במחצית השנייה בכלכלה העולמית ובפרט בענף ההייטק. בינתיים, הלקוחות המבוססים בישראל עדיין רעבים לסמלי סטטוס ממונעים.

לכן, זהו זמן מצוין לקאמבק של מותגי פרימיום, שכמעט נשכחו מהתודעה של הצרכן הישראלי, כמו אינפיניטי, מותג היוקרה של קבוצת ניסאן, שחזר אלינו לאחרונה לאחר פסק זמן ממושך בעקבות החלטת היצרן. הדגמים של המותג שמגיעים לארץ תוכננו עבור הקהל האמריקאי, וה־QX55 החדש הוא דוגמה טובה לכך.

עיצוב שקשה לפספס

ה־QX55 הוא רכב רחב, ארוך וגבוה, בעל חזות אגרסיבית עם פרופיל צד של קרוס־אובר קופה שכולל גג משתפל לאחור בזווית חדה. החרטום מציג שבכת מצנן ענקית ועטויה בכרום נוצץ, כפי שאוהבים הלקוחות בארה"ב. באמצע יש חישוקי 20 אינץ' נוצצים, ומאחור יש זנב בולט ושרירי עם שמשה צרה, שמזכיר קצת את ה־SUV של למבורגיני. העיצוב הזה יכול להתאים לפרברים העשירים של בוסטון או LA, וגם על כבישי ישראל הוא מצליח למשוך לא מעט תשומת לב. זה בהחלט חלק מדרישות החובה של הלקוחות בפלח.

גם תא הנוסעים מציב את הרכב עמוק בטריטוריית הפרימיום הצפון־אמריקאית. המושבים הקדמיים רחבים מספיק גם עבור לקוחות ששוקלים את הסטייקים שלהם בליברות ולא בגרמים. לוח המחוונים מציג שעונים אנלוגיים עגולים וגדולים בנוסח אמריקאי מסורתי, ולמערך הדיגיטלי אחראים שני מסכים נפרדים במרכז הקונסול, שממוקמים זה מעל זה במערך שנראה כיום קצת מיושן. חובבי התפעול הפיזי יקבלו ערב רב של מתגים וחוגות בכל צורה וגודל, אם כי יש גם תפריטי מגע גדולים וברורים.

איכות הייצור והגימור מרשימה, כפי שניתן לצפות ממותג פרימיום יפני, הודות לעור תפור בגוונים שונים, בידוד רעשים מרשים ודיפוני פלסטיק רכים ונעימים, שעוטים רבים מהמשטחים החשופים.

בזכות בסיס גלגלים נדיב יחסית של 2.8 מ', היושבים מאחור נהנים ממרחב רגלים ורוחב המושב מספק ישיבה נוחה לשלושה מבוגרים. עם זאת, הגג המשתפל לאחור מגביל את מרחב הראש מאחור. בהשוואה לרכב SUV בתצורה מקובלת. חובבי השופינג בקניונים (אמריקה כבר אמרנו?) יוקירו את תא המטען המאסיבי שיכול להכיל מטען בנפח של 762 ליטר עוד לפני קיפול המושב האחורי.

כראוי לרכב שמיועד לשוק האמריקאי, האבזור התקני בגרסה הבכירה בה נסענו נדיב מאוד, כמעט ברמת "הכל כלול". בין השאר, ברשימה נכלל מערך מכובד של עזרי בטיחות אקטיביים שמורידים הרבה מתח מהנהג בכבישים הבלתי צפויים של ישראל.

 
  

מנוע קטן ומרשים

בשנים האחרונות האמריקאים נוטשים בהדרגה את המנועים הגדולים ועתירי הצילינדרים לטובת מנועים קטנים וחסכוניים, לפחות במונחים של ארה"ב. בהתאם לטרנד, גם באינפיניטי החליפו את מנוע ה־3.7 ליטר במנוע 2 ליטר טורבו, שמייצר 268 כ"ס, מומנט של יותר מ־38 קג"מ ומעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים.

המנוע הזה מייצר צליל נעים, ולא חסר לו מאום באגף הביצועים. לחיצה בריאה במצב התכנות הספורטיבי מאיצה את הרכב הכבד קדימה בנחישות של נגמ"ש, התאוצה ל־100 קמ"ש אורכת כ־7.1 שניות והכלי משייט ללא מאמץ בכבישים פתוחים במהירויות רציניות.

נקודת התורפה במערכת ההנעה היא השידוך לתיבה רציפה (CVT), שאמנם תורמת לחיסכון, אבל נוטלת לעיתים את העוקץ מתגובת הדוושה ומגיבה לפעמים בהיסטריה לפקודות קיק דאון אגרסיביות. ואם כבר בחיסכון עסקינן, אינפיניטי נוקבת בצריכת דלק ממוצעת של כ־10.6 ק"מ לליטר, אך מי שימצה את פוטנציאל הביצועים, יתקשה לקבל יותר מ־8 ק"מ לליטר.

אלטרנטיבה כמעט שפויה

למרות העיצוב החיצוני הקרבי, שלדת הרכב מכוילת בעיקר עבור לקוחות משפחתיים רגועים. אחיזת הכביש טובה ונטיית הגוף בפניות הדוקות מרוסנת. אבל בניגוד למתחרות הגרמניות, מי שינסה להאיץ את הרכב קצת מעבר לאזור הנוחות שלו, יתקל במשקל עצמי נכבד, העברות משקל די מגושמות והיגוי שלא מעניק את החיבור ההדוק בין האדם למכונה שנדרש לצורך נהיגה ספורטיבית. ובמילים אחרות, התנהגות כביש לנהג האמריקאי הממוצע.

הנסיעה מחוץ לעיר נעימה ונוחה, אבל השילוב של חישוקי 20 אינץ', צמיגים בחתך נמוך ומהלך מתלים קצר יחסית, גורם לקצת יותר מדי שיבושי כביש לתא הנוסעים. יש בפלח הזה מתחרים יותר נוחים.

מערכת ההנעה הכפולה של ה־QX מיועדת בעיקר להגברת האחיזה על אספלט רטוב ושלג, אבל הכלי מסוגל גם לצלוח שבילי עפר במהירות סבירה בדרך לחוף הים או לפיקניק, כל עוד נמנעים מלהפגיש אותו עם סלעים וחריצי שטח עמוקים.

אינפיניטי QX55 עולה 350 עד 380 אלף שקל לגרסה מפוארת. בתנאי השוק הנוכחיים שבהם המחירים של המתחרים הגרמנים הישירים הפליגו צפונה ל־400 אלף שקל, הרכב מציע אלטרנטיבה כמעט שפויה - בפרופורציה כמובן - למי שמחפש קרוס־אובר פרימיום עתיר סטטוס ולא מדקדק בנושאים כמו נהיגה ספורטיבית. אם לוקחים בחשבון את מוניטין האמינות של המותג, שנרכש בעמל רב בשוק האמריקאי התובעני, נראה שהוא יצליח לפלס לעצמו נישה ייחודית בשוק.

חלק מהמתחרות

אאודי Q5 ספורטבק

410 אלף שקל עולה גרסת הבסיס של אאודי Q5 ספורטבק. תא הנוסעים מרווח ואיכותי, אך תא המטען קטן מהאינפיניטי. להנעה אחראי מנוע 2 ליטר טורבו־בנזין בהספק 265 כ"ס שמאיץ את הרכב מאפס ל־100 קמ"ש ב־6.1 שניות.

אאודי Q5 ספורטבק / צילום: יח''צ
 אאודי Q5 ספורטבק / צילום: יח''צ

ב.מ. וו X4

במחיר שנע בין 394 ל־444 אלף שקל, ב.מ.וו מציעה את גרסת ה־X4. העיצוב מרשים ובסיס הגלגלים של 2.86 מ' מבטיח תא נוסעים מרווח. המנוע בגרסת הבסיס הוא 2 ליטר טורבו, שמייצר 184 כ"ס ומאיץ את הרכב ל־100 קמ"ש ב־8.3 שניות.

ב.מ. וו X4 / צילום: יח''צ
 ב.מ. וו X4 / צילום: יח''צ

מרצדס GLC קופה

מרצדס GLC200 קופה ההתחלתית עולה 509 אלף שקל. העיצוב נעים לעין, תא הנוסעים מתקדם ובסיס הגלגלים באורך 2.87 מ' . לגרסת הבסיס יש מנוע 2 ליטר טורבו, שמייצר 1957 כ"ס ומשודך לתיבה בת 9 מהירויות. דור חדש נמצא בדרך.

מרצדס GLC קופה / צילום: יח''צ
 מרצדס GLC קופה / צילום: יח''צ