אחרי שמוטי רוזן נפסל: כרמי גילון יהיה יו"ר זמני במגדל ביטוח

דירקטוריון חברת הביטוח החליט למנות את ראש השב"כ לשעבר, המכהן כדירקטור בחברת הביטוח מזה כשנתיים • זאת לאחר שיפתח רון-טל התפטר ומוטי רוזן, שיועד לתפקיד על ידי בעל השליטה שלמה אליהו, לא אושר כדירקטור

כרמי גילון / צילום: יונתן בלום
כרמי גילון / צילום: יונתן בלום

דירקטוריון מגדל ביטוח  מינה בשעות אחר הצהריים (ה') את הדירקטור כרמי גילון לתפקיד יו"ר זמני של חברת הביטוח. זאת בעקבות התפטרותו של היו"ר לשעבר, יפתח רון-טל, לאחר שבעל השליטה בחברה, שלמה אליהו, היה נחוש שלא לחדש את כהונתו של רון-טל, וזה העדיף להתפטר על מנת להימנע מהצבעה שהייתה מבהירה כי אליהו לא רוצה בו לתפקיד.

התחזית של ג'י.פי מורגן וגולדמן זאקס: מה יקרה ל-S&P 500 בעוד שנה 
"שלמה אליהו מקבל אנרגיה ממלחמות": מאחורי הקלעים של הטלטלה בחברת הביטוח מגדל 

נזכיר שכרגע מגדל ביטוח נשארה ללא יו"ר וללא מנכ"ל, לאחר ששבוע לפני התפטרותו של רון-טל עשה זאת המנכ"ל שגיא יוגב, גם הוא בשל אי יכולת לדבריו לעבוד אל מול בעל השליטה בחברה.

לגילון היכרות עם עולם הביטוח

גילון מונה לדירקטוריון מגדל ביטוח ב-3 בינואר 2021, מטעמו של אליהו, כלומר לפני כמעט שנתיים. הוא מכהן כיו"ר ועדת אסטרטגיית מחשוב, סייבר ומידע וחבר ועדה לבחינת דוחות כספיים בחברת הביטוח. זמן קצר לאחר מינויו של גילון לדירקטוריון מגדל ביטוח, הוא מונה גם לדירקטור בחברת האחזקות של מגדל.

עם זאת, נזכיר כי מינויו לחברת הביטוח, לא עבר באופן חלק. הממונה על שוק ההון דאז, משה ברקת, הורה לאליהו - שרצה למנות כבר אז את גילון לתפקיד היו"ר, להמתין עם שינויים בדירקטוריון חברת הביטוח לאחר הדחתו של ניר גילעד מהתפקיד.

גילון מכיר את עולם הביטוח. בסוף שנת 1997 ולאחר שפרש מתפקיד ראש השב"כ, הוא מונה למנכ"ל תאגיד הביטוח אבנר, תפקיד בו כיהן כשנתיים. אבנר הייתה באותה התקופה חברת הביטוח השלישית בגודלה בארץ, והיא עסקה רק בביטוח חובה לרכב. בנוסף, הוא גם היה יו"ר פעיל בחברת סייבר עם התמחות בביטוח, כך שעולם הביטוח מוכר לו.

אליהו קיווה להחזיר את מוטי רוזן לתפקיד יו"ר חברת הביטוח מגדל, אך המהלך לא יצא לפועל, כפי שנחשף בגלובס. זאת משום שדירקטוריון החברה החליט שלא לאשר את מינוי של רוזן לתפקיד דירקטור במגדל ביטוח. הסיבה: רוזן סירב לבטל את התביעה שהגיש נגד מגדל בטענה כי מגיע לו פיצוי גדול בגין הסיבוב הקודם והקצר בו החזיק בתפקיד יו"ר דירקטוריון מגדל ביטוח.

רוזן ומגדל נפרדו בסוף חודש מרץ 2021 אחרי שהוא כיהן שלושה חודשים בלבד בתפקיד, אך עזב לאחר שורה של עימותים עם המנכ"ל באותה התקופה, רן עוז, כשהאחרון זוכה לגיבוי מצד הדירקטוריון. לאחר מספר שבועות של מתיחות, הגיעו בסופו של דבר הצדדים להבנות, שהוציאו את היו"ר הפורש עם תגמולים של 3.5 מיליון שקל. מגדל תעביר לרוזן תגמולים עבור תקופת הודעה מוקדמת של תשעה חודשים (ולא שישה חודשים כפי שמופיע במדיניות התגמול של החברה), וכן פיצוי בגובה מיליון שקל בגין עיכוב שחל באישור כניסתו לתפקיד.

בין הצדדים נותרה מחלוקת ביחס לתשלומים נוספים שרוזן דורש, ושנוגעים לתקופת אי-תחרות של תשעה חודשים (בעלות של 2.5 מיליון שקל), ופיצוי בגין נזקים שנגרמו לטענתו לו ולשמו הטוב על ידי דירקטוריון החברה. הללו נידונות כיום בערכאות משפטיות, לאחר שהליך גישור בין הצדדים לא צלח.