היזמת שהחליטה לנטוש את המטבח המערבי ולהנגיש את המאכלים שעליהם גדלה באתיופיה

הוּלוּ־אָגֵרְש (רבקה) ברקולי־בינסיי מיהוד, נשואה + 4 ילדים • יזמת והבעלים של האתר "סוד הקסם של המטבח האתיופי" • "גדלתי על האוכל הכי בריא שיש בעולם, מדוע לא לאמץ אותו בצורה מלאה כאורח החיים שלי?" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

הוּלוּ־אָגֵרְש (רבקה) ברקולי־בינסיי, יזמת והבעלים של האתר ''סוד הקסם של המטבח האתיופי'' / צילום: מיטל אזולאי, סטודיו הפנינה
הוּלוּ־אָגֵרְש (רבקה) ברקולי־בינסיי, יזמת והבעלים של האתר ''סוד הקסם של המטבח האתיופי'' / צילום: מיטל אזולאי, סטודיו הפנינה

"כמי שנולדה וגדלה באתיופיה, והגיעה לארץ בגיל שבע, מצאתי את עצמי פונה אל המטבח המערבי אשר אומץ בכל רחבי מדינת ישראל", אומרת הוּלוּ-אָגֵרְש (רבקה) ברקולי-בינסיי, היזמת והבעלים של האתר "סוד הקסם של המטבח האתיופי".

"באיזשהו שלב בחיי החלטתי לחזור לאוכל המסורתי האתיופי שאני רגילה אליו מבית אמא. הבנתי שמאכלים רוויי גלוטן כמו פסטות ולחם לא עושים לי טוב בשום צורה. בעצם אמרתי לעצמי: אני גדלתי על האוכל הכי בריא שיש בעולם, מדוע לא לאמץ אותו בצורה מלאה כאורח החיים שלי?".

"התשלום על המכס עצום. אני מעדיפה להשאיר תכשיט אצל לקוח שביטל עסקה, ושלא ישלח אותו לישראל" 
בעל העסק שמסייע בתחזוק פרופילי לינקדאין: "לא אוכל לעולם להתרגל לתנאי התשלום מול העיריות" 

בעקבות כך, היא החליטה לחזור למאכלים שהכירה בבית הוריה. "עברתי לאכול מאכלים בריאים ומזינים, כמו האנג'רה, העשויה מקמח טף, ללא גלוטן, עם רטבים למיניהן המתובלים בצ'וו חריף פיקנטי. כמובן שהקפדתי לקחת אנג'רה וסוגי תבשילים גם למקום העבודה שלי.

"בהמשך, וככל שעבר הזמן, החלטתי לרקוח בעצמי את תערובות התבלינים שהכינו הנשים באתיופיה במשך דורי דורות, ולהציע אותן למכירה באתר אינטרנט כדי שעוד אנשים במדינת ישראל ייהנו מהן".

באתר שלה אפשר למצוא מתכונים מהמטבח קלים להכנה ובריאים מהמטבח האתיופי, וכן לרכוש מגוון תבלינים. "בנוסף לכך, העסק שלי גם נועד לתת כבוד ומעמד ראוי למטבח האתיופי ולהנגיש את התזונה הבריאה שבו לכלל האוכלוסייה בישראל. כלומר, להקפיד ולאכול אך ורק מאכלים מהמטבח האתיופי האותנטי".

הוּלוּ-אָגֵרְש אף משתפת בהליך פתיחת העסק, שבאופן מפתיע היה יחסית פשוט. "מהרגע שיצאתי לעצמאות ופתחתי את העסק שלי הדברים הלכו חלק ולשמחתי לא הייתה שום בעיה מול הרשויות. פשוט פתחתי תיק במס הכנסה כעוסק פטור והתחלתי להפעיל את העסק בצורה חלקה ומהירה. את הסחורה ואת חומרי הגלם קניתי מספקים מכל רחבי הארץ.

"מאחר והעסק עובד כרגע מהבית, באתר אונליין, אין צורך בחנות פיזית ולא הייתי צריכה מקורות אשראי ומימון שונים. כדי לצמצם את הסיכון החלטתי לפעול בצורה מדודה ביותר, התחלתי בקטן וגדלתי לאט לאט, אבל בטוח. בהתחלה הכנתי תבלינים לפי הזמנה בלבד".

כאמור, "סוד הקסם של המטבח האתיופי" עובד דרך האונליין ומספק משלוחים לכל רחבי הארץ. "כיום יש לנו כ־500 לקוחות קבועים מכל העדות ומכל הארץ, כ־800 מנויים באתר שלנו ומעל 4,000 עוקבים בפייסבוק שמתעניינים בכל רזי המטבח האתיופי.

"אם אתם שואלים אותי מה החלום שלי לעתיד העסק התשובה ברורה לחלוטין: להקים חנות מפעל של תבלינים אותנטיים שבה נעביר גם סדנאות בישול לציבור הרחב". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il