מאסק: "אתפטר ברגע שאמצא מישהו טיפש מספיק לקחת את תפקיד מנכ"ל טוויטר"

הבעלים של טוויטר, המיליארדר אילון מאסק, התייחס לראשונה באופן ישיר לתוצאות הסקר שערך השבוע ובו מיליונים קראו להדחתו • "אפרוש מתפקידי כמנכ"ל ברגע שאמצא מישהו טיפש מספיק בשביל לקחת את העבודה", צייץ • בין המועמדים הפוטנציאליים לתפקיד המנכ"ל: מייסד טוויטר, ג'ק דורסי ושריל סנדברג - לשעבר סמנכ"לית התפעול בפייסבוק

אילון מאסק / צילום: Associated Press, Matt Rourke
אילון מאסק / צילום: Associated Press, Matt Rourke

המיליארדר אילון מאסק צייץ בטוויטר לפנות בוקר (ד') כי הוא יתפטר מתפקידו כמנכ"ל הרשת החברתית לאחר שיימצא לו מחליף. "אפרוש מתפקידי כמנכ"ל ברגע שאמצא מישהו טיפש מספיק בשביל לקחת את העבודה! לאחר מכן, רק אפעיל את צוותי התוכנה והשרתים", כתב.

"הבית שלי נלקח ממני": מאות לקוחות נגד חברת השקעות נדל"ן שהסתבכה 
100 מבכירי המשק מצטרפים למכתב ההייטקיסטים לנתניהו 

זו הפעם הראשונה שבה המיליארדר מזכיר את עזיבת התפקיד, לאחר שביום שני האחרון צייץ סקר בו שאל אם עליו לפרוש. יותר מ-17 מיליון איש ענו עליו - והרוב קראו למאסק להתפטר. עד הציוץ האחרון, תגובתו היחידה והעקיפה של מאסק לתוצאות הייתה טענות לפיהן הסקר הוטה על ידי חשבונות מזויפים, והצעה להגביל השתתפות בסקרים רק למשתמשים מנויים בתשלום.

בשבועות החולפים גברו הקריאות בוול סטריט למאסק לצאת מהפלטפורמה, ומניית טסלה צוללת לאחרונה - בין היתר, כי המשקיעים חוששים מהעיסוק של המנכ"ל מאסק בטוויטר.

הסקר שמאסק ערך הגיע לאחר שורת מהלכים מעוררי מחלוקת שנקט בהם, ביניהם, בין היתר, השעיה המונית של עיתונאים שדיווחו על הנעשה ברשת החברתית, ויישום מדיניות האוסרת פירסום קישורים לרשתות חברתיות מתחרות. בעקבות השעיית העיתונאים, האו"ם הצהיר כי חופש התקשורת הוא "לא צעצוע" והאיחוד האירופי איים להטיל סנקציות על טוויטר.

המיליארדר הכריז עוד בנובמבר כי הוא לא מתכנן לנהל את הרשת החברתית בטווח הארוך - בזמנו הוא אמר כי בסופו של דבר ימצא מישהו שינהל אותה במקומו. בדיון שנערך אז בבית המשפט בדלאוור אמר מאסק כי אין בטוויטר יורש מתאים למשרה, וכי "אף אחד לא רוצה את התפקיד שיכול לשמור בעצם על טוויטר בחיים".

מאז שמאסק רכש את הרשת החברתית באוקטובר, הוא פיטר כמחצית מעובדיה. ארגונים חברתיים מתחו ביקורת על מדיניות התוכן החדשה שנקט בה, והאשימו אותו בעידוד שיח שנאה ומידע מוטעה.

בין המועמדים הפוטנציאליים לתפקיד המנכ"ל: מייסד טוויטר, ג'ק דורסי, שכיהן כמנכ"ל עד נובמבר 2021, שריל סנדברג - לשעבר סמנכ"לית התפעול בפייסבוק, סריראם קרישאן - מהנדס ומקורב למאסק, וג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ ויועצו בעת שכיהן כנשיא ארצות הברית.