אכזבה לאקירוב: אהרון פוגל נותר מחוץ לדירקטוריון כלל ביטוח

שלושה מינויים חדשים בדירקטוריון חברת הביטוח: דוד גרנות, מוקי אברמוביץ ושמואל שורץ • סאמט, יריבו של אקירוב, ימשיך לכהן כיו"ר כלל ביטוח • האם רכישת חברת כרטיסי האשראי מקס מתקרבת?

אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי
אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי

שלושה דירקטורים חדשים מונו לדירקטוריון חברת כלל ביטוח , כך מדווחת החברה האם שלה כלל החזקות עסקי ביטוח למשקיעים. מבנה הדירקטוריון החדש צפוי לאכזב מאוד בעל מניות דומיננטי בחברה, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-15% בהון המניות של החברה באמצעות חברת אלרוב נדל"ן  שבשליטתו. מועמדים אותם קידם אקירוב לא מצאו את עצמם בסדרת המינויים החדשה, שעדיין אמורה לקבל את אישור הממונה על שוק ההון והביטוח.

רשות שוק ההון אוסרת על אקירוב לרכוש שליטה בכלל באמצעות אלרוב
אקירוב מחריף את ההתנגדות: "רכישת מקס הזויה, מורידה את הערך של כלל לרצפה"

בתפקיד יו"ר כלל ביטוח צפוי להמשיך לכהן חיים סאמט, והדירקטורים אלי שמש, השופטת בדימוס ורדה אלשיך ויאיר בר טוב ממשיכים בתפקידם. שלושת המינויים החדשים כוללים את דוד גרנות, לשעבר מנכ"ל הבנק הבינלאומי (ומועמדו של אקירוב), מוקי אברמוביץ', מועמדו של אייל לפידות ובעברו יו"ר חברת הביטוח איילון, ושמואל שורץ.

אקירוב המנהל מאבק מתוקשר נגד החלטת הנהלת כלל ביטוח לרכוש את חברת כרטיסי האשראי מקס, ביקש לקדם את מועמדותו של אהרון פוגל לתפקיד דירקטור בכלל ביטוח, ככל הידוע במטרה להוביל לבחירתו בהמשך לבחירתו לתפקיד יו"ר החברה. פוגל שימש בעברו כיו"ר מגדל, בעת שליטת חברת ג'נרלי האיטלקית, כיו"ר בנק לאומי וכמנכ"ל משרד האוצר. כאמור לפי תוצאות הבחירות של הדירקטורים החדשים לכלל ביטוח, פוגל לא נבחר.

הפיל הגדול בחדר: רכישת מקס

חיים סאמט המכהן כיו"ר חברת הביטוח ממשיך בתפקידו, גם זאת למורת רוחו של אקירוב, שניסה במהלך השנה שעברה ליזום מהלך שיוביל להדחתו מהחברה האם של כלל ביטוח, כלל החזקות עסקי ביטוח (המדווחת לבורסה), שם הוא גם מכהן בתפקיד היו"ר.

בדירקטוריון כלל ביטוח מכהנים 11 דירקטורים, מעבר לשבעת שמות שהוזכרו (סאמט, שמש, אלשיך, בר טוב, גרנות, אברמוביץ ושורץ) ישנם גם ארבעה דירקטורים בלתי תלויים שימשיכו את כהונתם: גד ארבל, אורלי שדה בן עמי, רחל אדטו ודני וקנין.

מה שנותר על השולחן, הפיל הגדול שבחדר הוא השלמת רכישת חברת כרטיסי האשראי מקס. בתחילת החודש נערכה הצבעת בעלי מניות שהעניקו רוח גבית ליו"ר כלל סאמט ולמנכ"ל יורם נוה להמשיך במתווה. אם תושלם, תרכוש כלל ביטוח את מקס לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל ותשלם במזומן ובמניות 1.6 מיליארד שקל. זאת בזמן שהשווי של כלל ביטוח עצמה עומד על כ-4.3 מיליארד שקל כיום. בשנה החולפת איבדה מניית כלל ביטוח 18% מערכה, אך מתחילת 2023 התשואה שלה יציבה.

בתחילת החודש העניקה חברת הביטוח המתחרה, הראל, רוח גבית ללוגיקה שמאחורי עסקת מקס, כאשר הציעה לרכוש את ישראכרט תמורת 2.7 מיליארד שקל, שווי שגבוה ב-30% מערכה בבורסה בעת מתן ההצעה.