האיש העשיר באסיה איבד יותר מ-22 מיליארד דולר ביום

קבוצת אדאני, בבעלות גאוטם אדאני, בין השאר הבעלים החדש של נמל חיפה, מחקה בימים האחרונים קרוב ל-47 מיליארד דולר בשווי שוק דרך החברות הציבוריות שלה לאחר שחברת השקעות אמריקאית האשימה אותה בהונאת מניות • הקבוצה עדיין מכחישה את הטענות ושוקלת צעדים משפטיים

גאוטם אדאני, האיש העשיר באסיה / צילום: Associated Press, Ajit Solanki
גאוטם אדאני, האיש העשיר באסיה / צילום: Associated Press, Ajit Solanki

מניות של כמה מהחברות שמקושרות לאדם העשיר ביותר בהודו, גאוטם אדאני, נפלו בחדות היום (ו') ואיבדו מיליארדי דולרים בשווי השוק שלהן. זאת לאחר שחברת ההשקעות האמריקאית הינדנבורג ריסרץ' הכריזה כי היא בפוזיציית שורט על מניות קבוצת הענק ההודית אדאני, בעלי נמל חיפה, והאשימה את הקונגלומרט בהונאה חשבונאית ומניפולציה במניות

האנליסט שחושף תרמיות יוצא לקרב מול ההודי הכי עשיר בעולם ויש גם קשר ישראלי 
ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם בכירי המשק: מוכן להידברות 

חמש מתוך שבע החברות הציבוריות של קבוצת אדאני סיימו את היום בירידות של 16% עד 20%. שתי חברות ציבוריות נוספות של הקבוצה נפלו בשיעור המקסימלי שמרשה הבורסה ההודית - 5%. בסה"כ, 7 החברות של קבוצת אדאני מחקו כ-47 מיליארד דולר בשווי שוק מאז שפורסם הדוח של חברת הינדנבורג. לפי מדד המיליארדרים של מגזין פורבס, 22.5 מיליארד דולר נמחקו משוויו האישי של גאוטם אדאני ביום אחד.

המשקיע המיליארדר ומנכ"ל פרשינג סקוור ניהול הון, ביל אקרמן, תמך בחברת הינדנבורג בציוץ שהעלה לפני תחילת המסחר בבורסת הודו. "לדעתי הדוח של הינדנבורג אמין מאוד והמחקר בו מעמיק", כתב אקרמן והוסיף כי תגובת הקבוצה "אומרת הרבה".

קבוצת אדאני ציינה עוד בפרסום הדוח כי מדובר בהאשמות מחוסרות בסיס ואף האשימה את החברה בנסיון להכפשת שמה. הקבוצה הוסיפה כי היא שוקלת לנקוט באמצעים משפטיים נגד החברה האמריקאית.

לפני כשבועיים הושלמה העברת הבעלות על חברת נמל חיפה מידי המדינה לזוכה במכרז הפרטת הנמל, קבוצת החברות גדות הישראלית ואדאני ההודית. קבוצת אדאני-גדות, ש זכתה במכרז בחודש יולי האחרון , הדהימה את בכירי המשק על נכונותה לרכוש את הנמל במלואו לפי תג מחיר כולל של 4.1 מיליארד שקל.