שלושת דגמי הקרוס-אובר החדשים שמגיעים לישראל

חברת אוטו-חן משיקה דגם חדש של רכב הקרוס-אובר AIWAYS • לנדרובר מציעה גרסת 8 מקומות לדגם הדיפנדר בישראל • וקרסו משיקה בארץ גרסה היברידית וחשמלית לדור החדש של ניסאן x-trail

aiways u6 2023 / צילום: יח''צ
aiways u6 2023 / צילום: יח''צ

חברת אוטו-חן השיקה בישראל את הקרוס-אובר החשמלי U6 ב-219 אלף שקל

חברת "אוטו-חן" השיקה השבוע בישראל את הדגם השני של מותג הרכב החשמלי הסיני AIWAYS. הדגם, U6, הוא קרוס-אובר מסוגנן שמבוסס על הדגם U5. הוא מגיע לישראל עם מנוע קדמי בהספק 218 כ"ס ומומנט של 32.1 קג"מ ומצויד בסוללה של 63 קילוואט-שעה, שמספקת טווח של עד 405 ק"מ בתקן WLTP. הוא תומך בטעינה מהירה בקצב של עד 90 קילוואט. 

העיכובים באספקה מאחורינו: פתיחה חזקה במסירות כלי רכב בינואר 
הקרוס אובר החדש של מרצדס מפואר, אבל המחיר שאפתני | מבחן דרכים
האוצר טוען שהמכוניות החשמליות משתלטות על הכבישים. מה אומרים הנתונים?

תא הנוסעים ברכב זכה לעיצוב חדש שכולל מסך מולטימדיה בגודל 14.6 אינץ' עם תמיכה באנדרואיד וקארפליי. רמת הגימור כוללת בין השאר מושבים קדמיים חשמליים, תאורת LED, מצלמה היקפית, מפתח דיגיטלי, דלת תא מטען חשמלית ועוד. באגף הבטיחותי מצויד הרכב בחבילת מערכות סיוע אקטיביות מקיפה.

מחיר ה-AIWAYS U6 בישראל הוא 219 אלף שקל. ישראל היא שוק היצוא הגדול ביותר של AIWAYS בעולם ומתוך כ-6300 כלי רכב שייצאה החברה למדינות שונות מאז תחילת הייצור במאי 2020 עד דצמבר 2022, נמכרו בישראל כ-1800 יחידות.

לנדרובר מרחיבה את היצע הדיפנדר בישראל לגרסת 8 מקומות וגרסת פלאג-אין

חברת המזרח הודיעה על הרחבת היצע הדגמים של רכב השטח "דיפנדר". אל הדגמים הקיימים מצטרף כעת דגם ארוך עם שמונה מקומות ישיבה בשם "דיפנדר 130". אורכו כ-5.35 מ', תוספת של 34 ס"מ לאורך של דגם השבעה דלתות, ונפח תא המטען שלו 389 ליטר כאשר כל המושבים מאוישים או 1232 ליטר בתצורה של 5 מקומות ישיבה. הוא מצויד במערכת הנעה כפולה מקצועית עם מתלי אוויר בעלי יכולת הגבהה אלקטרונית ובמנוע טורבו-דיזל 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר, שמייצר 250 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. מחיר הרכב 622 אלף שקל.

במקביל השיקה החברה גרסת פלאג-אין לגרסת ה-110 עם חמישה מקומות ישיבה. המערכת משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 2 ליטר למנוע חשמלי, עם הספק משולב של 404 כ"ס. הסוללה מספקת טווח חשמלי של עד 46 ק"מ. מחירו כ-640 אלף שקל.

land rover defender / צילום: יח''צ
 land rover defender / צילום: יח''צ

קרסו משיקה את הדור החדש של ניסאן x-trail בגרסאות היברידיות ומחושמלות

חברת פריזבי (קבוצת קרסו) השיקה השבוע את הדור החדש של רכב הפנאי ניסאן X-TRAIL. הרכב עבר שינוי חיצוני ופנימי מקיף ומגיע כעת עם תא נוסעים דיגיטלי שכולל לוח חוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה צידי של 12.3 אינץ' ותצוגה עילית (HUD) בגודל 10.8 אינץ'.

תא הנוסעים מפואר מקודמו ומגיע עם מערך מקיף של מערכות בטיחות ונהיגה סמי-אוטונומית כולל שיוט עצמאי עם זיהוי מכשולים על הכביש המהיר ושיוט עצמאי בפקקים, עד מצב של עצירה מוחלטת.

Nissan X Trail 2023 / צילום: יח''צ
 Nissan X Trail 2023 / צילום: יח''צ

החידוש המרכזי הוא במערכות ההנעה שכוללות כעת לראשונה הנעה היברידית בהספק משולב של 204 כ"ס שמשלבת בין מנוע 1.5 ליטר טורבו למנוע חשמלי וסוללה, שנטענת מכוח מנוע הבנזין. בנוסף מוצעת גרסת הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 213 כ"ס. בנוסף מוצעת גרסה עם מערכת היברידית "קלה". המחירים מתחילים ב-199 אלף שקל לגרסה ההיברידית הקלה ומגיעים בעד 275 אלף שקל לגרסה המאובזרת עם ההנעה הכפולה.