דוד חודק | בלעדי

לאחר האמירה הבעייתית: עו"ד דוד חודק עוזב את המשרדים ומאשים את שותפיו בבגידה

עו"ד חודק - ראש משרד גרוס ושות' שהתמזג עם משרד גולדפרב-זליגמן והפך למשרד עורכי הדין הגדול בישראל – הודיע כי הוא עובר לשבת במשרדים אחרים של משרד עורכי הדין גרוס ושות' • לאחרונה פתחה המשטרה בחקירה נגדו בחשד להסתה לאלימות • במייל לעובדים, חודק האשים את שותפיו בכך שהתנערו ממנו כדי לרצות לקוח גדול של המשרד, חברת מקורות

עו''ד דוד חודק / צילום: איל יצהר
עו''ד דוד חודק / צילום: איל יצהר

עו"ד דוד חודק - ראש משרד גרוס ושות' שהתמזג עם משרד גולדפרב-זליגמן והפך למשרד עורכי הדין הגדול בישראל - פורש מתפקידו. 

הגיע זמן פשרה: מומחים משרטטים מתווה ליציאה מהפלונטר של הרפורמה המשפטית | פרויקט מיוחד
החקירה נגד עו"ד דוד חודק: תיק שסגירתו נולדה עם פתיחתו | עו"ד דן אלדד, דעה
עו"ד חודק קרא לאלימות גם בכינוס עובדים של משרד עורכי הדין הגדול בישראל | בלעדי
עו"ד חודק אימץ רטוריקה מלחמתית גם באוניברסיטה, המרצה נאלץ להתנער | בלעדי

כזכור, המשטרה פתחה לאחרונה בחקירה נגד עו"ד חודק, זאת לאחר שבכנס של לשכת עורכי הדין אמר את הדברים הבאים: "אני החלטתי שאני לא אחיה יום אחד בדיקטטורה, ואם צריך להילחם על זה - אני אלחם... רמת ההתנגדות לתוכנית החקיקה ההרסנית הזאת. אנשים מוכנים להילחם עם נשק. אז כולם מזדעזעים - מה, איך אתה אומר דבר כזה? אני אומר, אם נצטרך להגיע לזה, ואם יגררו אותי לשם, זה מה שאני אעשה... הם הולכים על זה בכל הכוח, ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח". 

למכתב המלא של עו״ד חודק לחצו כאן

"אם זו לא בגידה, אינני יודע בגידה מהי" 

בהודעה ששלח לעובדי המשרד, כתב עו"ד חודק כי "בסוף היום הגדוש התחלתי לקבל הודעות ממכרים, שהמשרד שאני נמנה עליו מתכחש לי. נמסר לי שפורסם בתקשורת מייל שיצא לעורכי הדין ולעובדי המשרד והודלף במכוון לתקשורת. המייל יצא מאיה (עו"ד איה יופה, שותפה מנהלת במשרד גרוס, א"ג), בתמיכת אסתר ואיל (עו"ד אסתר קורן ועו"ד ד"ר איל שנהב, השותפים המנהלים של משרד גרוס, א"ג).

"המייל מתחיל בשיר הלל לעמדות המשרד נגד אלימות. המייל פותח ב'בהתייחס לאמירות שנשמעו לאחרונה בכלי התקשורת בנושא הרפורמה המשפטית, חשוב לנו להדגיש כי משרדנו קורא לשמירה על שלטון החוק... וגינוי כל סוג של אלימות'. מוסיף 'משרדנו' ואומר: 'הדברים שאמר דוד חודק בכלי התקשורת ביממה האחרונה משקפים את דעתו האישית בלבד ואינם מייצגים בכל דרך שהיא את עמדת המשרד'".

עו"ד חודק תוקף את ההודעה וכותב: "זו התנערות מוחלטת. אולי היה עליהם לחשוב כי יש בדבריי טעם מסוים על הרס הדמוקרטיה או על התנגדות לדיקטטורה? אך לא - חשוב היה להם להתכחש באופן מוחלט, שמא לקוחות יחליטו לעזוב את המשרד בעקבות דבריי.

"גם התואר במייל הוא 'דוד חודק' סתם. לא 'אחד השותפים' או רחמנא ליצלן 'ראש המשרד'. בסיפא של מה שאני רואה בו מייל של בגידה ממש, לאחר ההתכחשות הגורפת לדבריי, נאמר: 'אנחנו פוסלים כל שימוש באלימות וכל עבירה על החוק', משל אומרים - דוד חודק הוא אלים ועובר על החוק, כנטען בחלק מאמצעי התקשורת, ואנחנו נרחץ בניקיון-כפינו - המזוהמות.

"מייל זה פורסם לאחר שהותקפתי בכלי תקשורת רבים. שר המשפטים בעצמו התייחס אליי כמי שאומר דברים מסוכנים, תוך הפניית תשומת-לב היועצת המשפטית לדבריי. בנוסף, המשטרה מיהרה להודיע על המלצתה לחקור אותי". 

עו"ד חודק המשיך במתקפה על הנהלת המשרד: "אם זו לא בגידה, אינני יודע בגידה מהי. אני מניח שאסתר חששה יותר מכל לפגיעה באחוזיה בשותפות. השניים האחרים, איה ואיל, הרגישו שהם מצילים את המשרד מאיום נוראי שהסתבר כדחליל, תוך הפקרתי הבוטה". 

איום מסתמן מצד מקורות

עו"ד חודק המשיך ותקף במילים קשות ובוטות את השותפים המנהלים של המשרד בראשו הוא עצמו עומד. "לא משנה מה יעשו שלישיית 'המובילים', בגידתם תרדוף אותם כל חייהם. זהו מייל בגידה בערך הנאמנות ובערך החברות.

"כמובן, שלושת הבוגדים לא טרחו לדבר איתי מראש על כוונתם הזדונית. כשקראתי את המייל, היה זה הרגע הקשה ביותר עבורי. היו סביבי איומים רבים, אך בגידת שלושת השותפים, שמתיימרים להוביל את המשרד, הייתה קשה מכל. כל זאת, בעבור איום על חופן דולרים מחברת מקורות, שהיא הלקוח שמושקעות בו שעות רבות ומניב תוצאה הכי לא רווחית במשרד".

חודק הוסיף וכתב: "בבירור שערכתי, מסתבר כי לא הייתה במקורות החלטה ממשית לעזוב את המשרד, אלא הודעה על כך שמספר דירקטורים, שמונו מטעם הליכוד, הביעו אי-שביעות-רצון מדבריי נגד תוכנית החקיקה של הממשלה. היועצת המשפטית של מקורות הודיעה לאסתר שהם מאיימים בניתוק הקשר עם המשרד. מול האיום, אצו-רצו שלושת הבוגדים להכין מייל, כביכול לעובדי המשרד, על-מנת שניתן יהיה להדליפו לתקשורת ובכך לרפא את האיום המסתמן על המשך הקשר עם מקורות".

עו"ד חודק המשיך לכל אורך המכתב לעובדים וכינה את השותפים הבכירים של המשרד "בוגדים". כך לדוגמה כתב: "מי יאמין לשלושת הבוגדים, מי יסמוך על דבריהם? מי שנכשל במבחן הבסיסי של הנהגת אנשים, צריך לשאת במחיר ולפנות את מקומו. זוהי הדגמה ברורה של השתעבדות לעגל הזהב של שלושת הכ"פים המפורסמים של חבר הכנסת דאז והשר דהיום מיקי זוהר - כבוד, כסף, כוח. זה בזוי ועלוב".

הבהרה: בכותרת לכתבה המקורית שפורסמה ביום 14.2.2023 נכתב כי עו״ד דוד חודק מתפטר מתפקידו במשרד גרוס ושות'. המידע שהופיע בכתבה נסמך על מכתבו של עו״ד חודק שביטא משבר אמון בינו ובין שלושה משותפיו והוגדר ״מכתב פרידה״. יחד עם זאת, בהמשך התברר לנו כי הכוונה היא לעזיבה פיזית של המשרדים באחד משני אתרי הפירמה ומעבר לאתר השני של המשרד ולא בהתפטרות. הכותרת תוקנה בהתאם ואנחנו מבקשים להתנצל בפני עו״ד חודק.