פנסיה | בלעדי

מסתמן: יבוטל הקיצוץ בפנסיה שנחשף בגלובס

לגלובס נודע כי כחלק מהמגעים של ההסתדרות והאוצר לקראת הסכם השכר, צפוי להתבטל הקיצוץ בהטבת המס לחוסכי הפנסיה שהאוצר ניסה לקדם • הסכם השכר כולל גם 'מענק יוקר מחיה' בגובה אלפי שקלים לעובדי המגזר הציבורי

מסתמן שהקיצוץ שהאוצר רצה להוביל בפנסיה יבוטל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
מסתמן שהקיצוץ שהאוצר רצה להוביל בפנסיה יבוטל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

כחלק מהמגעים בין ההסתדרות לאוצר, הקיצוץ בהטבות המס לחוסכים לפנסיה צפוי להתבטל. המהלך, שנחשף בגלובס, היה עשוי לפגוע בצורה משמעותית בחוסכים ולגרוע מהקצבה החודשית מאות שקלים בממוצע.

לידיעת ציבור הפורשים לפנסיה: המדינה מתכוונת לקחת מכם יותר מס
פגיעה של מאות שקלים לכל חוסך: באוצר מנחיתים מכה על הפנסיות. ואיך מגיבים בהסתדרות? | ניתוח 
הקיצוץ בפנסיות הוא שינוי כללי המשחק: "הבטחת הממשלה תישאר על הקרח" 

האוצר וההסתדרות הודיעו היום כי הגיעו להסכם שכר במשק. כחלק מההסכם, עובדי המגזר הציבורי יזכו ל"מענק יוקר מחיה" בגובה 6,000 שקל, ושכר הסייעות יעלה בצורה משמעותית. הסכמה נוספת היא קיצור שבוע העבודה ל-40 שעות. 

פגיעה בפנסיות של הציבור

הסעיף שעלול לפגוע בפנסיות של כלל הציבור הוכנס לתקציב המדינה לשנים 2023-2024. תחת הכותרת "עצירת הגידול בהטבת המס במשיכת קצבה פנסיונית בשנת 2025", הוכנסה לתקציב הוראה שתעצור את הגידול בפטור ממס שהציבור מקבל עבור קצבאות הפנסיות שלו בשיעור של 52%. בשנת 2025 היה אמור לגדול שיעור הפטור ממס ל-67%, אך כאמור המדינה ניסתה לבטל את הגדלת הפטור. לדברי מומחי מס, משמעות הקפאת העלאת התקרה הייתה השתת מס של בין 1,000 ל-1,500 שקל על הפנסיות של הציבור.

בעקבות החשיפה בגלובס בהסתדרות התייחסו לנושא, ביום שלישי האחרון יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ציין כי "הודעתי למנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר כי לא אעמוד מנגד בשעה שפוגעים באופן ברור בציבור העובדים החוסכים לפנסיה. אפעיל את כל כוחי בכנסת ואשתמש בכל עוצמתה של ההסתדרות כדי למנוע את הפגיעה הצפויה בגמלאים. זה לא יקום ולא יהיה".