מועמד חדש למנכ"ל דיסקונט? שמוליק ארבל עוזב את לאומי

ראש החטיבה הבנקאית בלאומי עוזב את הבנק לאחר שנים רבות, ועפ"י הערכות יתמודד על התפקיד אותו עוזב אורי לוין • הוא יוחלף ע"י אייל בן-חיים, ראש חטיבת התפעול

סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock
סניף של בנק דיסקונט / צילום: Shutterstock

אייל בן-חיים ימונה לתפקיד ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, במקומו של שמוליק ארבל, שהחליט לפרוש מלאומי לאחר 28 שנים בבנק. על פי הערכות ארבל מתכוון להתמודד על תפקיד מנכל בנק דיסקונט, אותו עוזב אורי לוין. אם אכן כך יהיה הוא יתמודד בין היתר עם שורה של בכירים בתוך קבוצת דיסקונט  ששמם עלה בהקשר להחלפת לוין. בין היתר מדובר על מנכל כאל לוי הלוי, אבי לוי מנהל החטיבה הבנקאית, ברק נרדי, ראש חטיבת אסטרטגיה, כספים ואחזקות והילה חימי מנכ"לית דיסקונט קפיטל. 

● חדוה בר משכה את מועמדותה לדירקטוריון דיסקונט: זו הסיבה 

לבן-חיים ניסיון עשיר של כ-25 שנים בלאומי, שבמהלכן שימש במגוון תפקידים בנקאיים בכירים, האחרון שבהם ראש חטיבת תיפעול ושירות, שאותה הקים. 

כחלק מסבב מינויים בעקבות עזיבתו של ארבל הודיע לאומי על כך שאבי פולק, ראש אגף מוצרים בנקאיים וסגן ראש החטיבה הטכנולוגית, יחליף את אייל בן-חיים וימונה לראש חטיבת תיפעול ושירות. בחמש השנים האחרונות שימש פולק בשורת תפקידים בכירים בלאומי טכנולוגיות.

אביבית קליין, ראש חטיבת משאבי אנוש, תקבל תחום אחריות נוסף ותמונה ליו"ר דירקטוריון לאומי בריטניה, במקום שמוליק ארבל.

מנכ"ל לאומי , חנן פרידמן, ציין כי "אני גאה על כך שגם בסבב מינויים זה אנו מקדמים אנשים מצוינים מתוך שורות לאומי. אייל, מחליפו של שמוליק, ניהל את חטיבת התיפעול והשירות שהקים בצורה מעוררת הערכה. בשנים האחרונות הוביל שינויים רבים של אוטומציה ודיגיטציה, קיצור תהליכים ושיפור השירות. אני בטוח כי אבי ימשיך את עשייתה המשמעותית של חטיבת התיפעול והשירות ויביא מניסיונו לשיפור וקפיצת מדרגה נוספת בקיצור ובמיכון תהליכים. לאביבית, אני מאחל הצלחה רבה בהובלת דירקטוריון לאומי בריטניה, ובטוח שגם בתפקיד זה תביא מניסיונה המקצועי המגוון ומיכולותיה הניהוליות הגבוהות".

ראש החטיבה הבנקאית הפורש, שמוליק ארבל: "במשך הקריירה שלי, לאומי היה עבורי לא רק מקום עבודה, אלא גם ביתי השני. התחלתי את דרכי כטלר בסניף באר שבע, וסיימתי כראש החטיבה העסקית ולאחר מכן כראש החטיבה הבנקאית והמשנה למנכ"ל. אני מודה לחברי הרבים בבנק שליוו אותי שנים רבות, וגאה על ההישגים של החטיבה העסקית שהפכה למובילה במשק ושל החטיבה הבנקאית שהשיגה בשנתיים וחצי האחרונות את הצמיחה הגבוהה ביותר במערכת הבנקאית".

השינויים ייכנסו לתוקף בשבועות הקרובים, בכפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים וסיום תקופות חפיפה.