בכל הכוח: הפרסומת למיזם הסטרימינג החדש של קשת היא המושקעת ביותר השבוע

הקמפיין של מיזם FREETV קודם בערוצים 12, 13 ו־14 בהשקעה שנאמדת בכ־1.25 מיליון שקל - אך לא התברג בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • שבע מהפרסומות שכן נכנסו השבוע שייכות לענף הפיננסים, והזכורה ביותר היא של בנק לאומי

FREETV. הקמפיין המושקע של השבוע
FREETV. הקמפיין המושקע של השבוע

בשוך תקופת החגים, כשהישראלים שוב מסתכלים על יוקר המחיה וצרות היומיום הכלכליות, ענף הפיננסים חוזר להוביל את הפסקת הפרסומות. שבע מתוך אלו שהתברגו בדירוג הזכורות והאהובות הן של בנקים וחברות ביטוח - ועל רקע זה בולטת ההיעדרות של הבינלאומי (החיבור עם הפרזנטור עידו רוזנבלום טרם פוצח), ושל ביטוח 9 (לא באוויר). 

קשת ו-RGE השיקו בהפתעה מיזם טלוויזיה חדש. כמה צפוי לעלות מנוי?
קשת נגד הוט ובחזרה: המאבק הסוער של שוק הטלוויזיה עולה מדרגה  

 

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת לבנק לאומי, גל תורן ומרגלית צנעני, שמתגלה כהברקה ליהוקית מתמשכת. הפעם הפרסומת עוסקת בהבטחה המוצרית, ומשווה בין בנק מנמנם לבנק יוזם, בלי לוותר על דמותה של מרגול כפי שהשתרשה בתודעה ("תעבנק", "אכלת לי את הראס").

גל תורן ומרגלית צנעני בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
 גל תורן ומרגלית צנעני בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

לעומת זאת, בבנק הפועלים מתקשים יותר לייצר שוב הברקה. מאז שעמוס תמם הצטרף כפרזנטור, לפני קצת יותר משנה, עלה הבנק בשורה של פרסומות ללא חוט מקשר ביניהן. בהתחלה נבחר הקו של מרקו מהסדרה "הלב", שעבד מצוין, אך לא יכול היה "לסחוב" קמפיין מתמשך. אחר כך כיכבו הפלאפל ושייקה לוי, וכעת מגיע תור הפרסומת המזמרת ב"פריז", שמסתיימת במופע בסגנון המולן רוז', רק מהוגן בהרבה.

הפרסומת מקדמת מוצר חדש של הבנק, המציע הטבות במלונות ברחבי העולם, אבל הביצוע מרגיש מיושן. גם כי נראה שהוא לא צולם בלוקיישן "אמיתי", וגם כי השפה הפרסומית נשמעת שחוקה. הפרסומת מתברגת במקום השמיני בזכירות, והעשירי באהדה. הפרסומת האהובה ביותר, באופן מפתיע, שייכת לסופר־פארם - וההפתעה נובעת מכך שהיא אינה חדשה (עלתה עוד לפני פסח), וכשהייתה חדשה, לא רשמה הישג דומה.

עמוס תמם בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
 עמוס תמם בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת למיזם הסטרימינג של RGE וקשת12 שנקרא FREETV, עם כ־1.25 מיליון שקל. הקמפיין עלה לא רק ב"ערוץ הבית" אלא גם בערוצים 13 ו־14, והוא מתאפיין בקו נקי מאוד, בפנייה ישירה ל"ישראל" כאילו כולנו עם אחד (מה שמאוד לא אופייני לתקופה), ובהבטחה לחסוך עד 2,000 שקל בשנה בחשבון הטלוויזיה.

קמפיין Free TV / צילום: צילום מסך
 קמפיין Free TV / צילום: צילום מסך

מפרסם נוסף שרשם השקעה משמעותית השבוע הוא מותג המזגנים טורנדו, עם כמיליון שקל לפרסומת האינוונטר שבה נעמי לבוב יוצאת מהדמות, ומציגה את עצמה לטכנאי כפרזנטורית המותג - בשפה שנשמעת כאילו יצאה מפיה של הפרזנטורית הקודמת, רותם סלע. הפרסומת מתברגת במקום הרביעי בזכירות, והשישי באהדה.

לקראת הקיץ חזרה גם תדיראן לאוויר בפרסומת חדשה בהובלת הכוכב ההוליוודי מורגן פרימן, שבשנה החמישית שלו כפרזנטור החברה מקבל שכר של כמיליון דולר. הפרסומת מציגה את הטכנולוגיה החדשה Tadiran Airow3, והעבודה עליה כללה מספר ימי צילום בלוס אנג'לס. השבוע היא מתברגת במקום התשיעי בזכירות והרביעי באהדה - מה שמשקף ככל הנראה את מעמדו של השחקן בקרב הישראלים.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.