גם בלי להיות משודרת בקשת 12, הפרסומת החדשה של yes רושמת אהדה גבוהה

הפרסומת של yes, בכיכובה של נועה קירל, מתברגת במקום השני באהדה והרביעית בזכירות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • זו גם הפרסומת המושקעת ביותר השבוע מבחינה כספית • הפרסומת הזכורה והאהובה ביותר שייכת לדיסקונט

נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך
נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך

זה לא קרה כבר די הרבה זמן: הפרסומת החדשה של דיסקונט היא גם הזכורה ביותר וגם האהובה ביותר. בפרסומת מתקשרת הפרזנטורית רותם למוקד כלשהו, וכשהיא שומעת את המענה - "תמיכה טכנית מובייל קום שלום" - היא מזהה קול צעיר מהרגיל. במהלך קלאסי, בעודה מבררת את פשר העניין, הצופה נחשף גם הוא למידע.

קמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך

מדובר בהמשך לפרסומת הקודמת, שבה דיסקונט סימן את המטרה: פחות שיח פיננסי, ריביות ומשכנאות, ויותר פנייה לצעירים רגע לפני שהם פותחים חשבון בנק. הפעם ההצעה היא לסייע במציאת עבודה לחופש הגדול. לא מה שהיינו מצפים מבנק, ואולי בגלל זה הפרסומת נחרטה בזיכרון וזכתה לאהדה גבוהה יחסית.

במקום השני מבחינת זכירות נמצא בנק מזרחי טפחות, שעלה גם הוא עם פרסומת חדשה (הכלב מנשה רגיש לכך שסוגרים סניפי בנק, עדיף לפתוח, כי לפעמים אנשים צריכים לפגוש אנשים), ובמקום השלישי בנק לאומי, שרץ עם אותה פרסומת (גל תורן ופבלו רוזנברג) כבר מספר שבועות.

 

בשבוע שעבר עלתה לאוויר פרסומת חדשה של חברת yes, בכיכובה של הפרזנטורית נועה קירל. הפרסומת שמה במרכז את חבילת הטלוויזיה והאינטרנט yes+ FIBER, שגורמת לקירל לרצות לוותר על חופשת הקיץ המשפחתית. למה? כדי להישאר בבית מול הטלוויזיה, ולצפות בהפקות מקור של החברה, ובהן "הטבח", "פאודה" ו"מלכת היופי של ירושלים".

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זו הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם 1.4 מיליון שקל - למרות שהיא לא שודרה כלל בקשת 12, הערוץ המוביל בישראל מבחינת רייטינג. הסיבה לכך, כפי שחשפנו בגלובס, קשורה למיזם הסטרימינג FreeTV שמתחרה ב-yes, ובו שותפה קשת.

ייתכן שאם הפרסומת כן הייתה משודרת בקשת 12 היא הייתה רושמת נתונים גבוהים יותר במדד הזכורות והאהובות - ואף כובשת את הפסגה, כפי שקרה בעבר עם פרסומות החברה. במצב הקיים, היא מתברגת במקום הרביעי בזכירות והשני באהדה.

במקום השני מבחינת השקעה נמצא מפעל הפיס עם כ-1.25 מיליון שקל בקמפיין "מפעל הפיס - הכל חוזר לקהילה" שאינו מתברג בדירוג. במקום השלישי נמצא מותג הרכב החשמלי EVEASY עם השקעה של כ-1.24 מיליון שקל. הפרסומת, שצולמה בחלל שמזכיר את מוזיאון העיצוב בחולון בכיכובו של הפרזנטור דן שפירא, אינה מתברגת בדירוג.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.