מועמד מבפנים: נבחר מנכ"ל חדש לבנק הבינלאומי

דירקטוריון הבנק הבינלאומי החליט על בחירתו באלי כהן למנכ"ל קבוצת הבינלאומי; מועד תחילת הכהונה טרם נקבע • עם המינוי של כהן, כעת אין יותר נשים בתפקידי מנכ"ל במערכת הבנקאית

אלי כהן, מנכ''ל הבנק הבינלאומי / צילום: אייל טואג
אלי כהן, מנכ''ל הבנק הבינלאומי / צילום: אייל טואג

דירקטוריון הבנק הבינלאומי  החליט על בחירתו באלי כהן למנכ"ל קבוצת הבינלאומי, וזאת בהתאם להמלצת ועדת האיתור של הדירקטוריון בראשות יו"ר הבנק, רון לבקוביץ'. 

בבנק הפועלים מזמנים את בעלי מניות לאשר את המשך כהונת המנכ"ל דב קוטלר 
6 מיליארד שקל בשנה: על מה גבו הבנקים עמלות ב-2022

מאז 2019 מכהן כהן בן ה-48, ראש חטיבת ניהול סיכונים של הבנק (CRO). לפני כן עמד בראש מחלקת התכנון של הבנק במשך שש שנים שנים ולפני כן כיהן כעוזר אישי ומנהל מטה מנכ"ל הבנק וכאנליסט אשראי בחטיבה העיסקית. כהן הוא רו"ח מוסמך בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות ומימון ובעל תואר שני במשפטים. עם המינוי של כהן, המערכת הבנקאית נשארה ללא אף מנכ"לית.

בהודעת המינוי שהוציא הבנק אמר כהן: "אני מודה לדירקטוריון על האמון שנתן בי להוביל את קבוצת הבינלאומי. יחד עם ההנהלה המצוינת של הבנק, ועם המנהלים והעובדים המסורים, אני שואף להוביל את הבנק לצמיחה ולחדשנות בזירה התחרותית, תוך שמירה על איתנותה וחוסנה של הקבוצה הבנקאית האיכותית במערכת ותוך יצירת ערך לכל בעלי העניין". 

כהן יחליף בתפקיד את סמדר ברבר-צדיק (59), שהודיעה בחודש מאי האחרון לדירקטוריון על כוונתה לסיים את כהונתה. ברבר-צדיק נכנסה ללשכת המנכ"ל של הבנק הבינלאומי, בשליטת צדיק בינו, בחודש מרץ 2007. את קומת ההנהלה הכירה היטב עוד קודם לכן, מאז מונתה לתפקיד ראש החטיבה העסקית בבנק שנתיים קודם לכן. 

המינוי כפוף לאישור בנק ישראל. מועד תחילת הכהונה טרם נקבע.

עם מינוי זה הושלמה תמונת מנכ"לי הבנקים הגדולים לתקופה הקרובה. גם דיסקונט מינה לאחרונה מנכ"ל חדש במקומו של אורי לוין - אבי לוי. ובבנק הפועלים ביקשו להאריך את כהונתו של המנכ"ל הנוכחי דב קוטלר עד 2026 (במקום לסיים את העסקתו בסוף השנה). 

הבנק צפוי להציג דוח רבעוני חזק הודות לריבית הגבוהה

ביום שלישי הקרוב הבנק הבינלאומי צפוי לפרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של השנה. הבנק צפוי לפרסם תוצאות חזקות לרבעון הודות לריבית שהמשיכה לעלות במהלך הרבעון שנת 2023, לאחר עלייה ניכרת בשנת 2022. 

גם ברבעון הקודם הבנק הציג רווחי שיא רבעוניים ברבעון הראשון של השנה כאשר הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-631 מיליון שקל, גידול בשיעור של 96% יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. התשואה להון של הבינלאומי עמדה ברבעון הראשון על 23.6%, הגבוהה במערכת. במקביל, האשראי לציבור גדל בשיעור של 11.6% בשנה האחרונה ובשיעור של 2.2% ברבעון ופקדונות הציבור צמחו בשיעור של 12.6% בשנה האחרונה ובשיעור של 3% ברבעון.