לאחר ההדלפות על עסקה שנרקמת: סנטינל וואן מפסיקה את שיתוף הפעולה עם וויז

בסוף השבוע הודלפה ידיעה בנוגע לשיחות שמנהלות שתי חברות הסייבר על מיזוג אפשרי • כעת הודיעה סנטינל וואן על הפסקת שיתוף הפעולה עם וויז - חצי שנה בלבד לאחר כניסתה לתוקף, ולמרות שההסכם בין החברות נחתם לתקופה של שנה וחצי

אסף רפפורט ותומר וינגרטן / צילום: נתנאל טוביאס, יח''צ סנטינל וואן
אסף רפפורט ותומר וינגרטן / צילום: נתנאל טוביאס, יח''צ סנטינל וואן

ענקית הסייבר סנטינל וואן מבטלת את הסכם שיתוף הפעולה המסחרי עם וויז הישראלית לאחר שבסוף השבוע הודלפה הידיעה בדבר שיחות שמנהלות שתי החברות על מיזוג אפשרי.

רכישה או תרגיל? מה עומד מאחורי עסקת הענק שמתבשלת בסייבר הישראלי
גוגל רכשה מיזם ישראלי ב-225 מיליון ד'. זה מה שהיא עשתה איתו

בידיעה שפורסמה במהלך סוף השבוע בבלומברג הודתה וויז באופן רשמי כי היא מנהלת מגעים לבחינת רכישה של סנטינל  וואן והרעיפה על החברה הנסחרת מילים חמות.

כעת נודע כי בהנהלת סנטינל וואן זעמו על ההדלפות - אשר מקורן איננו ידוע - והפסיקו את שיתוף הפעולה למכירה משותפת של מוצרי החברות חצי שנה בלבד לאחר כניסתה לתוקף. 

ההסכם בין החברות לא נשא פרי 

לגלובס נודע כי ההסכם שנחתם בחגיגיות בין שתי החברות לא נשא פרי כיוון שהוא הגביל כל אחת מהן במכירת המוצרים המשלימים שהן יכלו להציע. למשל, וויז לא יכלה להציע את המוצרים המתחרים של סנטינל וואן בתחום הפעילות שלה - אבטחת מכשירי קצה (Endpoint security) וכך גם לגבי סנטינל וואן, שהיתה יכולה להציע רק את וויז כמוצר לבקרה ואבטחת מידע של יישומים ארגוניים הנצרכים בענן - ולא את זה של המתחרות, כגון לייסוורק, אורקה סקיוריטי או אקווה.

ההסכם נחתם לפני כחצי שנה לתקופה של שנה וחצי - וכעת הוא בוטל, כאמור. לא ברור מהיכן הגיע הזעם של סנטינל וואן על וויז: האם מעצם פרסומה של הידיעה או מהעובדה שבפרסום הוזכרה וויז כרוכשת ולא כנרכשת - למרות שסנטינל וואן היא החברה הגדולה מבין השתיים במונחי הכנסות ועובדים - למעט במונחי שווי חברה.

ביטול עסקת השיווק ההדדית בין שתי החברות איננו מבטל בהכרח את המשא ומתן למיזוג ביניהן, מבהיר גורם המקורב לעסקה. לפי התנאים המקוריים, הציעה קרן פרייבט אקוויטי גדולה להזרים מיליארדי דולרים לוויז, על־מנת שזו תרכוש את סנטינל וואן ותוציא אותה מהבורסה. שתי החברות משלימות אחת את השנייה מבחינה טכנולוגית כספקיות סייבר תוכנתיות, אשר פונות לחברות שאינן מעוניינות בפתרון מבוסס חומרה.