נדל"ן מניב | בלעדי

היוניקורן של אמנון שעשוע שוכר 7,000 מ"ר בפרויקט דה וינצ'י בכ-15 מיליון שקל בשנה

מדובר על שכירות של כשתי קומות חלקיות, קומות 4 ו־5, ששטח של כל אחת מהן כ־4,500 מ"ר • על פי ההערכות, המחיר למ"ר שישלם היוניקורן AI21 הוא עד 180 שקל, לאחר עבודות גמר

אמנון שעשוע / צילום: יונתן הפנר
אמנון שעשוע / צילום: יונתן הפנר

היוניקורן של אמנון שעשוע בעסקת ענק בלב אזור העסקים הפועם של תל אביב: לגלובס נודע כי חברת AI21 שכרה לאחרונה כ־7,000 מ"ר בפרויקט דה וינצ'י שבפינת הרחובות קפלן־לאונרדו דה וינצ'י בעיר. מדובר על שתי קומות חלקיות, הקומה הרביעית והקומה החמישית, בבניין בן שמונה קומות בפרויקט. החברה שוכרת את השטח מישראל-קנדה, מאקרו נדל"ן וממשקיעים פרטיים.

ניתוח גלובס | האוויר יוצא? מחירי המשרדים בתל אביב צונחים, בעיקר באזור הזה
רק 20% מתושבי ת"א יכולים לרכוש דירה בעיר. ומה קורה בירושלים?

על־פי הפרטים שהגיעו לידי גלובס, כל קומה משתרעת על פני כ־4,500 מ"ר, ופונה למתחם שרונה ואל הפיאצה שבמרכזו. השכירות למ"ר נעה בין 140 ל־180 שקל, כולל עבודות גמר. לפי מספרים אלו, גובה השכירות הוא עד כ־15 מיליון שקל בשנה. ההערכות בשוק מדברות על עסקת שכירות "לתקופה ארוכה מאוד" - לכל הפחות לחמש שנים, עם אופציה לחמש נוספות.

AI21 פועלת בתחום הבינה המלאכותית, ונחשבת נכון להיום כסטארט־אפ הישראלי היחיד בתחום. שמה נודע בעיקר בזכות אפליקציית וורדטיון (Wordtune) לשיפור הכתיבה, שהושקה באוקטובר 2020. את החברה הקים שעשוע, נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי, בסוף שנת 2017, עם פרופ' יואב שוהם ואורי גושן. בימים אלו החברה מגייסת 155 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד דולר.

את פרויקט דה וינצ'י יזמו יחד ישראל-קנדה ואקרו נדל"ן. הוא כולל שני מגדלים בני 42 קומות כל אחד, שבהם כ-412 יחידות דיור, ובניין משרדים ומסחר בהיקף של כ-33 אלף מ"ר בן 10 קומות.