בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; מניית אורקל צללה בכ-13%

מדד הנאסד"ק ירד בכ-1% • באירופה, מדד הפוטסי רשם עלייה קלה ואילו מדדי הדאקס והקאק ננעלו בירידות קלות • אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נסחרו במגמה מעורבת • מחירי הנפט זינקו לשיא של 10 חודשים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה אדומה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק ירד בכ-1%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.6% והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%.

בלטו לשלילה מניות אורקל , נטפליקס , טסלה , מיקרוסופט  ואמזון .

גם מניית אפל נסחרה בירידות שערים לאחר שקיימה את אירוע ההשקה השנתי שלה בקופרטינו, קליפורניה. בהשקה נחשפו אפל וואטש 9 ואפל וואטש אולטרה 2. במקביל, אפל הציגה את האייפון 15 וחשפה את האי הדינמי, והמעבר לכבל USB-C. 

בשוק החוב האמריקאי, נרשמה מגמה מעורבת במסחר באגרות החוב הממשלתיות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדה קלות ועמדה על 4.26%. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה קלות ונסחרה סביב 5%.

22:11

מגמה אדומה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-1.1%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.6% והדאו ג'ונס יורד בכ-0.1%.

חברת אדובי  מרכזת עניין לאחר שזכתה להעלאת מחיר היעד של המניה מחברת המסחר BMO ל-640 דולרים, מחיר המהווה אפסייד של 13.4% ממחיר השוק. מחברת המסחר מדגישים שהעלאת מחיר היעד נובעת מהערכתם כי תחום ה-AI יוביל את החברה להגדיל את הצמיחה שלה בשנים הבאות. במקביל, בנק וולס פארגו העלה את מחיר היעד של אדובי ביום שני האחרון ל-625 דולרים והשאיר את המלצתו על המניה ב-'תשואת יתר'.

מניות האנרגיה ממשיכות לבלוט לחיוב בוול סטריט על רקע הזינוק במחירי הנפט כאשר סקטור האנרגיה במדד S&P 500 מזנק ב-2.7%. מנגד, מניות הטכנולוגיה מובילות את המגמה השלילית ויורדות בכ-1.8%. מניית אורקל בולטת לשלילה בסקטור הטכנולוגיה וצוללת בכ-13%.

20:26

מגמה מעורבת בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד ב-0.6%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.2% והדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

ענקית הטכנולוגיה אפל  מקיימת ברגעים אלו את אירוע השקת האייפונים השנתי שלה בקופרטינו, קליפורניה. באירוע צפויה החברה להשיק את דגמי אייפון 15, אוזניות חכמות חדשות ושעון חכם של החברה. הצטרפו לעדכונים חיים באתר גלובס מאירוע ההשקה השנתי של אפל.

מניית חברת ווסט-רוק   המספקת נייר מבוסס סיבים ופתרונות אריזה, מרכזת עניין לאחר שדווח כי היא עתידה להתמזג עם החברה הבריטית סמורפיט קאפה גרופ .  

גם חברת ביוטי הלת' מרכזת עניין לאחר שהחברה דיווחה כי היא צפויה לצאת בתכנית ייעול כלכלית שצפויה לחסוך לחברה כ-20 מיליון דולרים ברבעון הראשון של שנת 2024.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ממשיכים לזנק. מחירה של חבית מסוג נפט WTI קופץ ב-2.3% ונסחר סביב 89.3. מחירה של חבית מסוג ברנט עולה ב-1.9% ונסחר סביב 92.3 דולרים.

בהמשך לכך, מניית חברת האנרגיה אקסון מובייל  נסחרת בעליות חדות. במקביל, בנק מורגן סטנלי העלה את המלצתו למניית החברה ל- 'משקל עודף' וציין כי החברה היא הבחירה המובילה בקטגוריה שלה. 

18:58

נעילה מעורבת באירופה: מדד הפוטסי על ב-0.4%, הדאקס ירד ב-0.5% והקאק הצרפתי השיל מערכו 0.4%.

גם בוול סטריט המסחר מתנהל במגמה מעורבת.

בשוק החוב, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות ביציבות. התשואה על אג"ל ל-10 שנים נסחרת סביב 4.28% והתשואה על אג"ל לשנתיים נסחרת סביב 5%.

17:40

ירידות קלות בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.5%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.2% וה-S&P 500 משיל מערכו כ-0.4%.

מניית אורקל צוללת בחדות מניית אורקל בעקבות אכזבת המשקיעים מהדוחות שהחברה פרסמה אמש לאחר סיום המסחר.

במקביל, מניית אפל  נסחרת בירידות לקראת אירוע ההשקה שתקיים הערב (ג') בשעה 20:00 (שעון ישראל), שם תחשוף בפני קהל המשתתפים את המוצרים החדשים שלה, ביניהם ה-iPhone 15. 

לצד זאת, מניות אמזון , מטא , מיקרוסופט  ואנבידיה  נסחרות בירידות שערים.

16:33

פתיחה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.3%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.2% וה-S&P 500 יורד בשיעור דומה. 

באירופה, המסחר מתנהל במגמה מעורבת: מדד הדאקס יורד ב-0.6%, הקאק הצרפתי מאבד מערכו 0.4% ומנגד, הפוטסי 100 עולה בכ-0.3%.

מאקרו אירופה: מדד הסנטימנט הכלכלי של ZEW ירד בחודש ספטמבר ל- 79.4- נקודות. הצפי המוקדם ציפה כי המדד ירד ל- 75- נקודות.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט מזנקים בכ-1.5% ונסחרים בשיא של 10 חודשים. מחירה של חבית מסוג נפט גולמי נסחר סביב 88.6 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 91.8 דולרים.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.3%. גם הליש"ט נחלש מול הדולר בשיעור דומה. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.4%.

14:43

חברת קמטק  עדכנה היום כי מאז הדיווח האחרון של החברה בתאריך ה-29 באוגוסט 2023, קיבלה החברה הזמנות נוספות ל-46 מערכות בדיקה ומדידה ממספר יצרניות רכיבי זיכרון בפס רחב (HBM). רוב המערכות יסופקו במהלך 2024. זיכרון בפס רחב (HBM) הוא רכיב קריטי המאפשר מחשוב עתיר ביצועים ביישומים שונים ובהם בינה מלאכותית, משחקים ומרכזי נתונים. 

רפי עמית, מנכ"ל קמטק מסר: "ההזמנות החדשות מחזקות עוד יותר את המוניטין של קמטק כספקית מובילה של פתרונות בדיקה ומדידה מתקדמים ל-HBM. חדשות אלו מגיעות לאחר הדיווחים הקודמים שלנו ומחזקות עוד יותר את ההערכות שלנו כי הביקוש הגובר למחשוב עתיר ביצועים יוביל גם לביקוש מוגבר של HBM. רצף העסקאות האחרונות שלנו מתחילת הרבעון השלישי מצביע גם על עלייה בביקוש בתחומים אחרים בשוק המוליכים למחצה".

13:50

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. מדד הפוטסי רושם עלייה קלה ואילו מדדי הדאקס והקאק רושמים ירידות קלות.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

מניית אורקל  צונחת בכ-10% במסחר המוקדם בניו יורק בעקבות אכזבת המשקיעים מהדוחות שהחברה פרסמה אמש לאחר סיום המסחר.

אפל  רושמת ירידה קלה. היום (ג') בשעה 20:00 (שעון ישראל), תקיים אפל את אירוע ההשקה החשוב ביותר שלה השנה במטה החברה בקליפורניה, שם תחשוף בפני קהל המשתתפים את המוצרים החדשים שלה, ביניהם ה-iPhone 15. למרות המיתוג של האירוע, המכונה השנה "Wonderlust" (בתרגום חופשי: "תאווה לפלא"), לא צפויות הכרזות על קולקציות מוצרים חדשות וראוותניות. 

12:20

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. מדד הפוטסי רושם עלייה קלה ואילו מדדי הדאקס והקאק רושמים ירידות קלות.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

בזירת המאקרו, בבריטניה פורסם היום כי שיעור האבטלה במדינה נותר ביולי ברמה של 4.3%. בספרד התפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שרשם עלייה של 0.5%, בהתאם לצפי.

כלכלני בנק לאומי כותבים לקראת ההנפקה של ARM שצפויה להתבצע בימים הקרובים (ככל הנראה ביום חמישי) כי היא "צפויה להיות ללא צל של ספק האירוע הנוצץ של שנת 2023. היא לא תהיה רק הגדולה ביותר אלא גם חשובה במיוחד עבור הסנטימנט הכללי בשוק ההנפקות הראשוני, אשר נותר רדום למדי עד כה בשנת 2023. קבלת פנים חמה ל- ARM , עשויה להפיח חיים חדשים בשוק ההנפקות".

"ARM עומדת בלב ליבה של תעשיית השבבים העולמית. דומניננטיות עסקית יוצאת דופן ומודל עסקי מצליח הם רק חלק מהמאפיינים העסקיים הבולטים שלה. במבט קדימה, פוטנציאל הצמיחה של החברה בעתיד נשען על חדירה משמעותית יותר לשווקים כגון מחשוב ענן ורכבים אוטונומיים . יחד עם זאת, אנו סבורים כי אותה התלהבות גדולה באשר לתחום הבינה המלאכותית, עשויה להיות בעוכריה של המניה בראשית דרכה. הציפיות הגבוהות המגולמות בתמחור המניה בהשוואה לתמחור הממוצע בסקטור השבבים, הופכות את ההשקעה במניה לפחות מעניינת בעת הזו. משכך, אנו סבורים כי מוטב לשבת על הגדר ולחכות לנקודת כניסה אטרקטיבית יותר". 

10:15

עליות קלות בפתיחת המסחר בבורסות אירופה. מדדי המניות המרכזיים עולים בכ-0.3%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות.

בטוקיו רשם מדד הניקיי עלייה של כ-1% ואילו מדד ההנג סנג שומר על יציבות. 

הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, כריסטיאן נולטינג, כותב בסקירת השווקים השבועית שלו כי "עכשיו שהתשואות הריאליות חזרו לתמונה, הנתונים יכתיבו כמה בסופו של דבר נמוכה או גבוהה תהיה הריבית הניטרלית. רוב הכלכלנים כולל חברי הפד חושבים שאנחנו בטריטוריה מרסנת. עם זאת, ההסתברויות למיתון ירדו על רק נתוני צריכה חזקים וכעת תרחיש "הנחיתה הרכה" נראה אפשרי. זהו גם המסר מדוח התעסוקה האחרון בארצות הברית, בו קצב יצירות המשרות האט לרמה של 150,000 משרות (על בסיס ממוצע שלושה חודשים) והעלייה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה משחררת לחץ משוק העבודה".

לדבריו, "הבעיה עם הריבית הניטרלית היא שאנחנו בדרך כלל מגלים מה היא רק לאחר המעשה. כלכלנים המסתכלים יותר על ההיסטוריה, מבציעים על עקום התשואות-שהתהפך כבר לפני יותר משנה, וכעת אנו נכנסים לשלב המסוכן ביותר, בו ההשפעות המאוחרות של המדיניות המוניטרית עשויות לבוא לידי ביטוי במלואן. מצד שני, המחזור הכלכלי הזה כנראה שונה לאור השוק הכלכלי הגדול בתקופת הקורונה והתגובה של קובעי המדיניות לאחר מכן".

08:05

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. בטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה של כ-0.8% ואילו מדד ההנג סנג שומר על יציבות והקוספי יורד בכ-0.6%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות. זאת לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות, בהובלת מניות ההייטק. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-1.1%, ה-S&P 500 עלה בכ-0.7% והדאו ג'ונס טיפס בכ-0.2%. 

חידוש ההסכם בין קוואלקום לאפל מלמד כי פיתוח שבבי הבית איטי מהצפוי 

בשוק האג"ח האמריקאי, בתשואות אג"ח הממשל נרשמו אתמול עליות, כשתשואת האיגרת ל־10 שנים טיפסה ל-4.29% ותשואת האג"ח לשנתיים עמדה על כ-5%.

בסקירתם השבועית התייחסו מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק למגמה בשוק החוב האמריקאי, וכתבו כי "אנו מזהים שלוש סיבות לכך שתשואות האג"ח ארוכות הטווח בארה"ב והפרמיה לטווח ארוך יכולים לעלות: ראשית, אנו מאמינים שהשווקים יתמחרו את האינפלציה המתבססת מעל יעדי המדיניות של בנקים מרכזיים בשווקים מפותחים לטווח ארוך יותר. שנית, אנו רואים שמשקיעים שדורשים יותר פרמיה לזמן ארוך כדי לשקף סיכון גדול יותר באג"ח בשל תנודתיות אינפלציונית גבוהה יותר ועליית רמות החוב. שלישית, הביקוש הזר לאג"ח אמריקאיות ארוכות עשוי לדעוך, ולמשל משקיעים יפנים עשויים לעבור לאג"ח מקומיות כשהתשואות במדינה מטפסות. כדי שנהפוך לחיוביים כלפי האג"ח ארוכות הטווח", הוסיפו בבלקרוק, "נצטרך לראות עלייה משמעותית בפרמיות, או שציפיות השוק בנוגע למצב הריבית יהיו אופטימיות יותר - ואנחנו עדיין לא שם".

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט רושמים כעת עליות קלות. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 87.7 דולר, ומחיר הנפט מסוג ברנט עמד על כ-91 דולר לחבית. 

בתחום המאקרו, אתמול לא פורסמו נתונים משמעותיים. היום צפויים להתפרסם נתוני האבטלה בבריטניה.

מחר יתפרסמו נתוני האינפלציה של חודש אוגוסט בארה"ב. צפי הכלכלנים עומד על עלייה של 0.6% במדד הכללי בחודש שעבר, ו-0.2% במדד הליבה. ביום חמישי תתפרסם החלטת ריבית של הבנק המרכזי האירופאי.