שופרסל בוחנת יחד עם חברת הייעוץ מקינזי אפשרויות התייעלות

בשלב זה עוד לא התקבלה החלטה לגבי פרטי התוכנית, אך בשופרסל מדגישים כי ההתייעלות לא תכלול פיטורים • שוק הקמעונאות נחשב תחרותי יחסית, ועליות של תשומות, היחלשות השקל ושינוי בהרגלי הצריכה של ישראלים בעקבות האינפלציה לוחצים על הענף כולו ועל שופרסל בפרט

אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: איל יצהר
אורי וטרמן, מנכ''ל שופרסל / צילום: איל יצהר

חברת הייעוץ מקינזי מסייעת לשופרסל  לגבש תוכניות התייעלות, במטרה לחסוך בהוצאות תפעוליות ולהעלות את שיעור הרווח שלה. בשלב זה עוד לא התקבלה החלטה לגבי פרטי התוכנית, שעודנה נמצאת בדיונים בין מקינזי להנהלת שופרסל, אך בשופרסל בכל זאת בוחרים להדגיש: ההתייעלות לא תכלול פיטורי עובדים.

פרשנות | מבטלת וקונה: ההתייעלות של שופרסל לא מבשרת טוב לצרכן הישראלי
שופרסל כבר לא הולנדית: יוצאת מההסכם עם רשת ספאר 

בנובמבר 2022, שופרסל יזמה תוכנית התייעלות במאות מיליוני שקלים שכללה סגירה של חנויות שופרסל, Be ומרכזי שילוח ידניים - זאת לאחר שנה עם תוצאות עגומות שכללו ירידה הן בהכנסות והן ברווחים. בנוסף, פוטרו 120 עובדי מטה - מהלך ששופרסל מעדיפה שלא לחזור עליו. במקום זאת, ניתן לצמצם את מספר העובדים לאורך זמן על ידי האטת גיוסים, אך כאמור - עוד לא התקבלה כל החלטה.

שוק הקמעונאות נחשב תחרותי יחסית, ועליות של תשומות, היחלשות השקל לעומת הדולר שמייקרת את היבוא ושינוי בהרגלי הצריכה של ישראלים בעקבות האינפלציה לוחצים על הענף כולו ועל שופרסל בפרט. חלק מעליות המחירים מגולגלות לצרכנים, אך בשל התחרות בענף החברות נאלצות להתייעל.

משופרסל נמסר כי "כפי שהובהר בעבר, שופרסל בוחנת מעת לעת שינוי תהליכים תפעוליים לוגיסטיים ואחרים כדי להביא לשיפור יעילותה התפעולית באופן שיאפשר לה להתנהל בצורה מותאמת לצרכיה. ההתייעלות שנבחנת לא נוגעת לכוח אדם ולא נוגעת במהלכים של פיטורי עובדים".